Gå til innhold

The ring. USA vs Japan

Sjefern

Anbefalte innlegg

Jeg har sett den amerikanske "The Ring" og syntes den var shitbra :yes:

Nå hører jeg at den egentlig er en remake av en japansk versjon med samme tittel. Er det noen som har sett begge filmene og kan forklare (helst uten å spoile den japanske versjonen helt) forskjellen. Skal jeg la den japanske "The Ring" bli min første japanske film som jeg skal gidde å se? Eller kan den ikke måle seg med den amerikanske.

Fy flate den filmen skremte meg mere en noen annen film noen gang. :D Er det noen som ikke har sett den så vet dere hva dere skal putte inn i spilleren denne helgen!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff, jeg vet dette er et aldri så lite brudd på retningslinjene, men jeg får mark av å se det, og håper dere tar det på en god måte: Det heter trilogi, ikke triologi. Det er en vanlig feil, men fortsatt en feil. Jeg ser det overalt, selv hos enkelte journalister og lærere. Jeg tok selv feil av det der for noen år siden.

Bare for å få med noe som har relevanse til emnet: The Ring må være en av de mest skremmende filmene jeg har sett. Jeg krøp litt sammen i kinosetet da jeg så den ja! Jeg må se originalene en gang også. Jeg har FRYKTELIG mange filmer jeg skulle ha sett *grin*

Lenke til kommentar
Høres ikke dumt ut *grin* Men triologi sier du. Jeg så da den i videobutikken som en dvd. Hvis jeg leier den så får jeg vel hele greia eller?

Jepp, trilogi Ringu, Ringu 2 og Ringu 0. Jeg regner med du bare får med deg enern om du låner den. Selv har jeg bare sett den første, ikke bare bare å få tak i de to andre. Det finnes også noen noveller og en tv-serie om du virkelig vil grave deg ned ;)

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å sammenligne to versjoner av samme film da man alltid vil vite hovedplottet i den versjonen man ser som nr. 2. Jeg så den japanske først og likte den veldig bra. Var kritisk til hollywoodversjonen men ble faktisk veldig positivt overrasket. Synes den var helt på høyde med originalen. Anbefaler begge to.

Lenke til kommentar

Merkelig at det ikke sto noe mere detaljert på dvd-coveret. Det er jo å lure forbrukerne når de tror at de skal leie eller kjøpe en film oxo får de bare en trjedjedel. Jeg studerte faktisk coveret nøye. Det var ingenting der som avslørte at det skulle være flere filmer. :gretten:

Lenke til kommentar

Det SKAL ikke være flere filmer. Den amerikanske versjonen er en sammenfatning av de tre japanske filmene. Nå skal man jo ikke se bort ifra at det kommer en "The Ring 2", men i så fall kommer den bare som et resultat av suksessen til den første, og vil antageligvis være skrevet for det amerikanske publikumet. Det behøver ikke nødvendigvis være et kvalitetsstempel akkurat...

Lenke til kommentar

Jeg så "The Ring" for ikke så altfor lenge siden, og mens jeg så den lurte jeg på om hun filmen handler om var Tara Reid som spillte i "American Pie". Så jeg tok en tur inn på IMDB og fant ut ut at det ikke stemmer. (Men hun skal spille i "Alone in the dark")

Jeg søkte da heller på "the ring" og fant ut at hun heter Naomi Watts. Men under i filmografyen står det "The Ring 2".

Uhhh... tenkte jeg. Forbanna hollywood og oppfølger filmene.

Men jeg har mer å si... det eneste som gjorde at "The Ring" var skummel var at de økte volumet noe ekstremt, og smalt til med høye lyder når "spenningen" maxet ut. Eller hendte det ganske lite i filmen.

Lenke til kommentar
Det SKAL ikke være flere filmer. Den amerikanske versjonen er en sammenfatning av de tre japanske filmene. Nå skal man jo ikke se bort ifra at det kommer en "The Ring 2", men i så fall kommer den bare som et resultat av suksessen til den første, og vil antageligvis være skrevet for det amerikanske publikumet. Det behøver ikke nødvendigvis være et kvalitetsstempel akkurat...

Dålig forklart av meg. Jeg mente at jeg så bak på coveret til Ringu for å se om det var en trilogi. Men det lignet faktisk veldig på den amerikanske versjonen. Trodde at det var den jeg hadde i hånden med en gang. At de hadde et annet cover eller noe. :shrug:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har sett både japanske og den amerikanske versjonen. De er jo egentlig nesten helt like. Eneste forskjellen er vel historien om hun jenta, og hvordan hun var når hun levde. Ellers så er det kult at vi får se øye på hun jenta i den japanske versjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...