007JamesBond Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Hei! Jeg har et spørsmål om snøscooter-kjøring. Er det noen steder i Norge det er lov å kjøre snøscooter i utmark? Uten å måtte søke, fordi da må du ha en god grunn. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Ja, det er mange kommuner i Norge med merkede snøscooterløyper i utmark. Der det er merket løypenett, kan de fritt benyttes så lenge de er åpne. Man kan da kjøre inntil 300 meter på utsiden av løypa for å f.eks fiske eller campe hvis man kjører etter de samme sporene tilbake til løypa. 2 Lenke til kommentar
007JamesBond Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 Er det noe nettsted som viser disse kommunene? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Ja, det er mange kommuner i Norge med merkede snøscooterløyper i utmark. Der det er merket løypenett, kan de fritt benyttes så lenge de er åpne. Man kan da kjøre inntil 300 meter på utsiden av løypa for å f.eks fiske eller campe hvis man kjører etter de samme sporene tilbake til løypa. Hvor finner du denne informasjonen? Lenke til kommentar
M.H Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Jeg vet at mange kommuner har løypenett for snøscooter. Blandt annet fordi den kommunen jeg bor i og alle nabokommunene har det. At man kan kjøre 300 meter utfor løypa, lærte jeg når jeg kjørte opp til klasse S for mange år siden. Men jeg har ikke klart å finne noen oversikt over alle løypene i Norge. Det ser ut som man må sjekke hver kommunes nettsider for å finne den informasjonen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå