mobilen.no Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Microsoft-prosjektet SpillGnist skal gjøre det norske spillutviklermiljøet proffere.Microsoft vil støtte norske spillutviklere med millioner Lenke til kommentar
Latrakx Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 "Det er ikke noe krav at du må bruke teknologien til Microsoft, og du trenger heller ikke å plassere prosjektet ditt på Microsofts skytjeneste. " Jeg er imponert Microsoft, fortsett sånn 5 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Er greia at microsoft gir deg gratis programvare de selv står for? Isåfall er det jo ikke det samme som at de investerer millioner i spillutvikling... Det koster dem jo ikke noe særlig å gi tilgang til programvare og skylagring. Trodde det var snakk om investering her. 1 Lenke til kommentar
Bakken91 Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 (endret) "Det er ikke noe krav at du må bruke teknologien til Microsoft, og du trenger heller ikke å plassere prosjektet ditt på Microsofts skytjeneste. " Jeg er imponert Microsoft, fortsett sånn Jupp, det er ganske bra at de gjør en slik innsats, selv om de antakeligvis vil tjene på et større marked, og dersom teknologien til Microsoft blir ansett som bra, blir vel den også tatt i bruk. Endret 10. desember 2014 av Bakken91 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Hvorfor skal egentlig programvare til spillutvikling koste millioner? Er det totalt sett å utvikle de snakker om? Er vel ingen som tar såpass mye betaling hvis de ønsker at programvaren skal bli brukt. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Fordi det koster ikke millioner. Regner du per ansett for virkelig store får du nok finere priser. Og det er stor konkursanse, og verktøy som gjør alt i nesten alle prisklasser, og kvaliteten er ikke etter prisen. Dog, til en vis grad er støtten etter prisen, på noe. Dog, det er vel veldig mye fancy begravd vis pakken er verdt 3 millioner i lisenspenger. Lenke til kommentar
Ventilator Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Det er på tide at det skjer noe i Norge også. Det siste selskapet som ble verdensberømt var jo Innerloop. Tenker da på Retail og ikke Indie spill. Selv Sega leide inn Norske Innerloop for å lage Sega Extreme Sports på Dreamcast. Innerloop lagde hovedsaklig PC spill, men ble forelsket i Dreamcast. PS2, Xbox og Gamecube nektet de å lage spill for. Innerloop forsvant når Dreamcast ble trukket fra markedet. Innerloop var de første i verden med enorme levels uten fogging for å jukse. (Joint Strike Fighter) Deres Project IGI 2 ble bannlyst i Kina pga. realismen. Lenke til kommentar
lavizh_ Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 (endret) Hadde de faktisk støttet med utgifter rettet mot 3DS Max, Maya og andre lisenser som industrien bruker hadde det fungert mye bedre. Jeg regner med at de kun vil hjelpe til med Microsoft produkter? Dette kommer ikke frem i artikelen. Isåfall sier jeg nei takk og søker støtte andre steder.Det vi trenger er kapital, noe NFI og Kickstarter vil kunne sørge for. Hadde Microsoft hjulpet til der hadde det fungert mye bedre for oss indiutviklere. Når en skytjeneste koster 60000 dollar over en periode på tre år så er det noe som ikke stemmer. Jeg betaler 59,- måneden for ubegrenset bruk. Der kan jeg fint benytte inntil 10TB. Noe som er mer en nok for våres bruk. Endret 3. desember 2014 av lavizh_ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå