Mr. President™ Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Det første var fra en straffe som han selv laget. Så ut som en filming. Ble så vidt holdt og falt utrolig lett, men fra den vinkelen jeg så det fra så var det vanskelig å se om det var kontakt mellom føttene. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 Jeg er enig i at å skulle gi en pris delvis basert på antall finaler/trofeer ikke er et særlig godt argument. Fotball er et lagspill og selv om noen spillere 'bærer laget' så kan jeg aldri huske å ha sett et lag bestående av 1 spiller mot 11 som kom til en finale. Den originale prisen; Ballon d'Or, ble tildelt tre forsvarsspillere og en keeper. Til de som sier de ikke ser noe galt i det; prøver noen faktisk å si at ikke på noe tidspunkt annet enn fire ganger i Ballon d'Ors 53 år lange historie så var en defensiv spiller bedre enn en offensiv? Angripere verdsettes fordi det er en psykologisk belønning for de som ser på. Det å score et mål har et resultat. Noe skjer. Du blir 'belønnet' med en endret situasjon. Forsvar har derimot det motsatte målet; å forhindre endring. For å sitere; "Det er vanskelig å skulle juble over noe som ikke har hendt". En undersøkelse som analyserte PL-kamper over 10 år har vist at hvert mål kun utgjorde, i snitt ett poeng per kamp, mens det å holde nullen ga ca. 2.3 poeng. Jeg mener at dersom en slik pris skal ha noe poeng så må den verdsette alle spillere, ikke bare de som skaper mest fyrverkeri. Å si at det er spissene som gjør den virkelig jobben vitner om en fundamental mangel på fotballforståelse, og som nevnt ovenfor, til og med tallene sier det er feil. Dersom de som stemmer fram spillerne ikke evner å se hele spillet i stedetfor det som skjer på den siste tredelen mener jeg prisen burde deles i fire; en for hver hovedposisjon. Per dags dato virker det som om alle spillerne blir bedømt etter de samme kriteriene; antall mål. Dette er en fundamental urettferdighet som etter mitt syn skader prisens omdømme. Neuer fortjener å vinne prisen, ikke bare fordi har gjort en vanvittig god jobb i en posisjon med begrensete muligheter for innovasjon, men også fordi jeg ser på det som 'moralsk' riktig. Prisen er i dag ikke en pris for verdens beste fotballspiller, det er en pris for verdens mest omtalte spiller. Veldig bra innlegg Patrick! Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 (endret) Enig i at Neuer er en god kandidat. Hazard og Robben er to andre gode kandidater. Ronaldo vinner, og det fortjener han i og for seg like mye som noen andre. Hadde han bare vært en litt mer likandes person hadde jeg kanskje akseptert det litt lettere. Sånn øvrig så tar jeg Suarez over Ronaldo anyday of the week, både som person og som lagspiller. Endret 2. januar 2015 av LimeCanes Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Ikke i CL engang, men likevel så er en United-spiller med på listen Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Ikke akkurat basert på prestasjonene i United da... Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Basert på tiden i RM, landslaget og QPR-kampen Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Ikke akkurat basert på prestasjonene i United da...En faktor. Ikke stor, men en faktor Hadde han totalt floppet så hadde han sannsynligvis ikke vært med Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 At Di Maria er på laget skyldes nok hva dette laget er basert på, stemmer fra blandt annet fans. Di Maria er kanskje blandt de 25 beste, men ikke blandt de 11 beste. Ellers så føler jeg kanskje Modric skulle hatt plassen foran Kroos. Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 At ikke Suarez er der er jo krise. Verdens beste i 2013/2014. Dog bare fans som har stemt da, så er vel litt media bias og sånne ting som spiller inn. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 12. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2015 http://instagram.com/p/xwt3rAtZRR/ Har ikke fyren en vanlig sort dress? Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Kanskje han bare er en stor fan av rødt (hint hint)? ikke Liverpool det snakkes om Kudos til fyren for å tørre å ikke ha på det vanlige. Skifter de underveis? Både Messi, Ronaldo og Neuer hadde på casual istad. Endret 12. januar 2015 av DaveSaves™ Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Blatter er FIFA-president, men han kan ikke snakke engelsk? Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Hva Luiz gjør der er et mysterium.. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 12. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2015 Lahm - Ramos - Luiz - Silva Tre midtstoppere, én DM. Saklig forsvar. Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 To DM, faktisk. Luiz er en bra DM, men en elendig midtstopper. Helt enig i at det er en vits med han på årets lag, han var altfor dårlig for Brasils midtforsvar. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 12. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2015 Kim er dama som leder? Kate Abdo, jobber for Sky Sports. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Det at David Luiz er på årets lag er en jævla vits. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 For en jævla vits med Luiz i forsvar. Mongo! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå