Taake89 Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 *Taking notes* Men er det sånn at det er bedre å ha to 970 + noe annet for resten av pengene, eller to 980? 2x 980 vil aldri være bedre enn 2x 970 pluss å bruke de sparte pengene på PC-deler? Du får til en fin start på skikkelig vannkjøling feks med 5000;- Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Det skjønte jeg ingenting av .. Lenke til kommentar
tommynecro Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Tror det Kyrre ville fram til var at budsjettet ditt ikke strakk seg nok til 2x980, men nok til en 980. Da får du jo selvfølgelig bedre performance med 2x970 enn med en 980. Husk at du kan nesten kjøpe 2x970 for prisen av én 980. Ikke at din gaming performance hadde vært dårlig med én 980.... Lenke til kommentar
tommynecro Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Oh, en ting til.... Driver dere virkelig og anbefaler en (hans ord) nybegynner til å handle inn dyre vannkjølingsdeler og begi seg utpå bygging av custom vannkjøling når han selv hevder å være ganske elementær i bygging av de mest nødvendige komponenter? Tenk litt. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Oh, en ting til.... Driver dere virkelig og anbefaler en (hans ord) nybegynner til å handle inn dyre vannkjølingsdeler og begi seg utpå bygging av custom vannkjøling når han selv hevder å være ganske elementær i bygging av de mest nødvendige komponenter? Tenk litt. Når ble det vanskelig å bygge coustom vannkjøling? Sønnen min på 3.5 år hadde jo nesten klart det Lenke til kommentar
Fateless Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Custom koster jo ufattelig mye penger i forhold til hva du sitter igjen med ... Ikke minst det at du må ha dugnadsarbeid 2 ganger i året i tillegg... 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 (endret) Strømforsyning som kan anbefales til deg EVGA SuperNOVA 1300 G2 Supergod strømforsyning som faktisk når platina sertifisering, ,men dog ikke på 10% last viss jeg ikke husker feil, derfor "kun" gull Kan anbefales sterkt. Beste strømforsyning med tanke på pris/ytelse i det større segmentet. 10 års garanti også fra Evga! Du kan lese testen av den hos JonnyGuru, linkelink Endret 3. desember 2014 av sveibuen Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 (endret) Lager et forslag jeg også like så godt. Har holdt meg til 20K. http://www.prisjakt.no/list.php?l=135818&view=m Gikk for denne type vifter på GPU siden de skal være luftkjølte. Du kan vurdere å bytte til aksialvifter, som burde gi noe mindre støy med sansynligvis noe høyere temperatur. Er litt usikker hvor mye det har å si i denne sammenheng. Du kan også vurdere å gå for en enda kraftigere PSU, f.eks Antec HCP 1000W eller EVGA'n som sveibuen nevner. Men det skal strengt tatt ikke være nødvendig. La til 2 SSD for raid0, og noen ekstra 140mm vifter. Endret 3. desember 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Fateless Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 (endret) Lager et forslag jeg også like så godt. Har holdt meg til 20K. http://www.prisjakt.no/list.php?l=135818&view=m Gikk for denne type vifter på GPU siden de skal være luftkjølte. Du kan vurdere å bytte til aksialvifter, som burde gi noe mindre støy med sansynligvis noe høyere temperatur. Er litt usikker hvor mye det har å si i denne sammenheng. Du kan også vurdere å gå for en enda kraftigere PSU, f.eks Antec HCP 1000W eller EVGA'n som sveibuen nevner. Men det skal strengt tatt ikke være nødvendig. La til 2 SSD for raid0, og noen ekstra 140mm vifter. Et av de mest fornuftige oppsettene så langt, men han ba vel også om en skjerm på 27" inkludert. Hva med å justere litt og sette inn en 27" Asus eller BenQ 1ms skjerm. Alt annet enn 120/144hz på det oppsettet der er jo en waste. Videre så ville jeg ikke valgt referance grafikkort, men heller gått for et av de mer safe MSI/Asus utgavene med 3-partskjøler. Endret 3. desember 2014 av Fateless Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 (endret) Prisen er uten skjerm og tast og mus osv, så kjør på, kom med forslag og erfaringer! Sånn jeg leser det så er skjerm ikke inkludert i de 20K. Grunnen til valg av skjermkort er: GPU med aksialvifter fungerer som oftest dårligere i luftkjølt SLI enn radialvifter (stock kjøler) pga aksialvifter trenger litt plass foran seg for å fungere. I SLI kan det bli trangt, og da vil øverste kort bli varmt. Dette avhenger av valg av hovedkort selvsagt. På kortet jeg har satt opp (basert på pris..) så vil man få litt plass mellom kortene, men ikke nok IMO til å gå for aksialvifter. I tillegg er GTX 970 radial bedere enn forgjengerene sine, de er ikke gale nå (og kan iallfall ikke sammenlignes med 290(x) stock kjøler). Samtidig er GTX 970 relativt kalde kort, så man kan kanskje bare gå for en aftermarked kjøler. Dat choices.. Endret 3. desember 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Fateless Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Prisen er uten skjerm og tast og mus osv, så kjør på, kom med forslag og erfaringer! Sånn jeg leser det så er skjerm ikke inkludert i de 20K. Grunnen til valg av skjermkort er: GPU med aksialvifter fungerer som oftest dårligere i luftkjølt SLI enn radialvifter (stock kjøler) pga aksialvifter trenger litt plass foran seg for å fungere. I SLI kan det bli trangt, og da vil øverste kort bli varmt. Dette avhenger av valg av hovedkort selvsagt. På kortet jeg har satt opp (basert på pris..) så vil man få litt plass mellom kortene, men ikke nok IMO til å gå for aksialvifter. I tillegg er GTX 970 radial bedere enn forgjengerene sine, de er ikke gale nå (og kan iallfall ikke sammenlignes med 290(x) stock kjøler). Samtidig er GTX 970 relativt kalde kort, så man kan kanskje bare gå for en aftermarked kjøler. Dat choices.. Det er penger å spare inn her hvis det droppes raid på ssd og kjøpes 2400mhz ram. Da vil det komme på rett under 22000 kroner med en BenQ 27" 144hz 1 ms gaming skjerm hvis dette er ønskelig. Lenke til kommentar
Eddie1234 Skrevet 3. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2014 Det jeg har til nå: http://www.prisjakt.no/list.php?l=135827&view=b Blir det noe tap av lydisolering med et vindu i kabinettet? Er fint med reint også så er usikker på den Skjermen blei asus rog'en. Det var den eneste jeg fant som er ~27", 2560x1440 og 120hz. Har hørt og lest mye bra om noctua viftene så jeg tenkte å ta vannkjølingen og erstatte viftene, samt erstatte de i kabinettet. Er usikker på tastatur, har heller aldri prøvd mekaninsk før så jeg tenkte å prøve brune knapper. Mus holder jeg på å se etter (må vel kanskje i butikken for det), men likte veldig godt mx518. Psu skal jeg se nærmere på. Har tenkt på "corsair RM___ ", men er Evga supernova bedre? Så er det gpu da. Heh! Jeg ser jo fordelen med 2 x gtx 970 i sli, men hvor vanskelig er deg med konfigurering og sånn? Er det plug & play? Jeg er mer fan av at det ikke skal være så komplisert, hvertfall ikke med en gang, så jeg har mer lyst på ett, formså å legge til ett senere når jeg føler for det. Hvordan er det mer med kjølingen på gpu'en? Er det best å bruke den som den er eller er det noe man kan gjøre med den også (utenom vannkjøling). Jeg har også lyst at jeg skal kunne sette inn vannkjøling senere hvis jeg føler for det, så si ifra hvis du ser noe som evt. Ikke går. 1200W på psu'en er litt overkill syntes jeg. Hvertfall med ett skjermkort, så lenge det ikke er titan z, noe jeg skal innrømme jeg har litt lyst på, bare fordi det er det beste single kortet, men drt blir nok ikke det. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Listen din fungrer ikke .. Og kun ett skjermkort blir litt for kleint for ROG Swift desverre. Anbefaler det ikke. EVGA Supernova er bedre enn Corsair RM ja. Lenke til kommentar
Eddie1234 Skrevet 3. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2014 Sånn: http://www.prisjakt.no/list.php?l=136286&view=l Måtte jo lage profil og greier! Takk! Må kanskje gå ned til 24" da:( Lenke til kommentar
The mystical forest Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 (endret) Hvorfor skal du gå ned til 24"?? Tror forresten nzxt sin 61x er en bedre AIO kjøler og intel 4820k er et et bedre valg med pris/ytelse Tror jeg heller ville gått for mx100 512 ssd også. Noisblocker skal hvisnok være gode vifter også Og hva med en 1440p ips ? Endret 3. desember 2014 av ScaryTIGerEye Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 2stk 970 er ca likegod som Titan Z Lenke til kommentar
Eddie1234 Skrevet 3. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2014 Har oppdatert litt nå! Så litt på sette opp sli, det ser jo greit ut. Jeg kommer ikke til å overklokke i 1. Omgang, før jeg føler jeg trenger det. Burde jeg ha flere vifter i pc-en? For mer luft, eller er det greit? Hva med kabler? Jeg må vel ha en sli bro (annbefalinger) og en skjermkabel-dvi, noen flere? Lenke til kommentar
Fateless Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 SLI-Bro følger vel med enten hovedkort eller grafikkort. Skjermkabel medfølger med skjermen, altså Displayportcable. Denne er superior i forhold til DVI! Lenke til kommentar
The mystical forest Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 (endret) http://www.netonnet.no/art/data/datakomponenter/oppgraderingspakker/hovedkort-cpu-og-ram/asus-i7-5820kx99-deluxe16gb/212403.7789/ vil si det er mer for pengene i denne pakken ;-)Og en luftkjøler kan også være et bedre valg da du får en til halve prisen av AIO kjøleren. Du vil få tilnærmet lik ytelse også :-) Endret 5. desember 2014 av ScaryTIGerEye Lenke til kommentar
Eddie1234 Skrevet 3. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2014 Jeg tenkte at aio'en både er mer utav veien og bråker mindre? Kan jeg bruke denne fullt ut med ett gtx 970? AOC 24" LED G-Sync g2460Pg Hvis ikke så må jeg velge mellom 120hz og 1440p, (eller rog'en + ekstra skjermkort) hva er da å foretrekke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå