Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 (endret) Hei. Jeg skal kjøpe meg en ny TV som i hovedsak skal kobles til en PS4 for gaming. Det kommer nok til å bli noe serier å film, men jeg ønsker å kjøpe Tven utifra hva som er best iforhold til gaming.Hva er det viktig å tenkepå for meg? Har skjønt at responstiden er ganske avgjørende, men synes det er vanskelig å finne den på mange av de store nettbutikkene. Noe annet jeg burde være ops på?Tar gjerne imot anbefalinger også, om noen har det. Den burde være minst 48" og jeg har et budsjett på max 6000 kr, men er et kjempe pluss om det er lavere. Takk! Endret 2. desember 2014 av Slettet-jS6upa Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 (endret) Vet av erfaring at Sony har vært veldig gode TVer til gaming med lav responstid (Dette gjelder kanskje ikke samtlige modeller) men man kan gjøre litt research der. Synd at butikkene er så sløve å skrive om responstid på TVene de selger. Min TV fra Sony er hvertfall oppgitt med en responstid på akseptable 22ms, men den er 3-4 år gammel. Her er en liste over de beste gaming TVene å Sony har mange som ligger høyt oppe på lista http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag Endret 2. desember 2014 av KimWhinesAlot Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Hva kan man regne som god responstid da? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Lavere er bedre. Min gaming monitor har en responstid på 1ms, men det finnes ikke noen TV der ute som har det. Har du en TV med rundt 20ms eller lavere så er det å foretrekke. Noen TVer har både 80 og 90ms i respons tid å da er ikke de særlig egnet for spilling. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Kan også være greit å sjekke litt rundt oppdateringsfrekvensen i bildet også. Dette kan ha stor uttelling på raske bevegelser (dårligere oppdateringsfrekvens gjør at bildet ikke henger helt med i bevegelsene). Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 For å unngå forvekslinger bør man ikke bruke "responstid" om input lag, da førstnevnte begrep som regel brukes til å omtale tiden det tar for en piksel å skifte farge. Input lag er tiden det tar fra et signal kommer inn i apparatet til det dukker opp på skjermen. Ved 30 bilder per sekund varer et bilde i omtrent 33 millisekunder. Et viktig spørsmål når du leser om input lag er hvordan det er målt. Tidligere satte man skjermen ved siden av en gammel CRT, kjørte en presis stoppeklokke på PC-en og klonet denne opp på begge skjermene. Et bilde tatt med lav lukkertid vil vise forskjellen på de to. Nå er det utviklet et verktøy til formålet, og tallene man får på dette er en del høyere enn ved gamlemåten. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 (endret) Ser at elkjøp selger en grei Sony-TV: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/KDL48W605BBAE/sony-48-smart-led-tv-kdl-48w605bbaeEr i W605-serien, men ser i en test at den har 29ms input lag i "Game mode".http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl40w605b-201404233740.htmHer er en grundig test hvor også input-lag er en del av testingen. Den får forøvrig også "Highly recommended" av testeren. Det finnes jo et hav av tver der ute og sikkert flere som er bedre enn denne, men tror ikke denne er et så veldig galt valg innenfor dine rammer. Endret 2. desember 2014 av CaZpeR Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 (endret) 605 har bare 50hz panel, noe som kanskje ikke har så all verdens å si for spilling, men man vil kanskje bruke et fjernsyn til andre ting også. Endret 2. desember 2014 av Isbilen Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 605 har bare 50hz panel, noe som kanskje ikke har så all verdens å si for spilling, men man vil kanskje bruke et fjernsyn til andre ting også. Sant nok, men rent praktisk så får den skryt over hele linja. Også når det kommer til gaming. Dette trekkes bla.a. frem her: Other things to consider With its approachable price, manageable size and glorious pictures, the 40W605B clearly has enormous potential as a gaming monitor. Happily our input lag tests merely underlined this potential, as the set recorded just 33ms of delay between a signal arriving at its inputs and the image appearing on the screen. This is a low enough figure to deny you any excuse for being rubbish at Titanfall. http://www.trustedreviews.com/sony-kdl-40w605b-review-sound-quality-and-verdict-page-3#tr-review-summary Riktignok 40"-varianten i samme serie som testes her. Tar bare budsjettet ditt i betraktningen her. Sier ikke det er den beste, men av de jeg ser i prisklassen 0-6000,- så ser jeg denne går igjen som en kandidat som får mye ros over hele linja, også gaming. Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Ganske sikker på at W605 er den beste til den prisen du forespeiler, spesielt til gaming. Den får skryt i alle tester jeg har lest om den. Den du linker til, altså 48" er forøvrig på kampanje denne uka. Har kjøpt 40" av denne som julegave selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Takk for god hjelp. Blir nok en W605 48". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå