Gå til innhold

Få NAV til å dekke leie

Kampsport

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo ikke mi feil at folk ikke gidder/kan lese?

Om du først skal ut på anlegg vil jeg i aller høyeste grad oppfordre deg til å starte med å legge fra deg denne holdningen og begynne å ta til deg det som blir sagt og feil folk påpeker på deg.

Hvilken holdning? Har allerede jobbet på anlegg i 2 år...

Når flere i posten påpeker hvor de misforstod deg hen, og du velger å legge det frem som at folk ikke gidder/kan lese. Slike holdninger kommer du ikke langt med i arbeidslivet generelt, og hvert fall ikke ute på et anlegg blant 'gutta'. For er det en ting vi ikke gidder så er det sutrete unger som skal kverulere og være nedlatende mot andre.

Har selv endt opp ved et tilfelle og stoppe arbeidet og bedt en fersk anleggsarbeider om å pakke baggen, sjekke ut fra hotellet også satt han på toget hjem da jeg ikke orket mer av hans sitt behov for å kverulere på den minste ting jeg påpekte.

Har du hatt 2 år på nakken på anlegg og ikke avsluttet dine tidligere arbeidsforhold ved å få sparken fordi du utviste slike holdninger eller rett og slett var ubrukelig så er det ingen problemer å få seg jobb på anlegg. Norge har et stort mangel på Norske arbeidstakere, så kan du få attester fra dine tidligere arbeidsgivere og få de til å være refanser er det å skaffe seg jobb på anlegg en enkel affære..

Bare noen vennligsinnede tips fra min side.

Har ikke fått sparken slutta selv. Men ja skjønner jeg har gjort feil med å ikke utdype meg nok, beklager for det. Skjønner da jeg har lest over mine egne innlegg nå i ettertid at det er jeg som har rota det til når jeg har glemt å skrive ting fullt ut!

Takk for all hjelp jeg får av dere! :)

Det er bra at du innser at du selv er skyld i alle misforståelsene. Du har ved flere anledninger kalt meg dum og bedt meg holde kjeft. Jeg var kanskje ikke så dum allikevel da?

Ja, blei overgitt at du og ett par andre ikke forsto hva jeg skreiv og mente. Var min egen feil at jeg blei overgitt, men dette så jeg ikke får jeg gikk over innleggene mine igjen. Men har nå beklaget meg flere ganger for dette.

Lenke til kommentar

Som lærling kan du ta opp både studielån og stipend fra lånekassen?

Får ikke stipend. (Tror det er fordi jeg "tjener for mye")

Søk om studielån da? Bruk de pengene til å flytte, skaff deg en jobb og leilighet. Problem løst! Føler du overkompliserer dette litt:)

EDIT: Hold deg unna Nav, det blir fort en ond sirkel ut av det!

Endret av Ajeey
Lenke til kommentar

Søk om studielån da? Bruk de pengene til å flytte, skaff deg en jobb og leilighet. Problem løst! Føler du overkompliserer dette litt:)

Har allerede gjeld fra før + billån. Så det er ikke en mulighet. Det jeg har sett for meg er å få meg en annen jobb midlertidig til jeg får meg ny læreplass. Da kan jeg betale ned nåværende gjeld og så begynne å spare etter gjelda er nedbetalt.

Lenke til kommentar

Har ikke fått sparken slutta selv. Men ja skjønner jeg har gjort feil med å ikke utdype meg nok, beklager for det. Skjønner da jeg har lest over mine egne innlegg nå i ettertid at det er jeg som har rota det til når jeg har glemt å skrive ting fullt ut!

Det er bra at du innser at du selv er skyld i alle misforståelsene. Du har ved flere anledninger kalt meg dum og bedt meg holde kjeft. Jeg var kanskje ikke så dum allikevel da?

Ja, blei overgitt at du og ett par andre ikke forsto hva jeg skreiv og mente. Var min egen feil at jeg blei overgitt, men dette så jeg ikke får jeg gikk over innleggene mine igjen. Men har nå beklaget meg flere ganger for dette.

Helt i orden. Som jeg skrev tidligere i tråden, håper jeg det ordner seg for seg. Det mener jeg oppriktig :).

Lenke til kommentar

EDIT: Hold deg unna Nav, det blir fort en ond sirkel ut av det!

Ja, som jeg har skrevet er NAV siste utvei, vil heller jobbe. 1. du tjener bedre 2. du gjør noe bra for samfunnet 3. du er sosial og aktiv 4. du får arbeidserfaring 5. jeg er jo frisk, så jeg kan jobbe 6. er ikke bra å ikke jobbe, spesielt når man er 19 skal man jo begynne arbeidslivet...

Lenke til kommentar

Dette er hvorfor jeg mener undervisning i privatøkonomi burde vært et fag på vidregående/ungdomsskolen.

Ja, hadde ikke skada. Men nå er jeg i en uheldig situasjon. Hadde jeg visst dette hadde skjedd hadde jeg ikke tatt jobben der jeg var i lære. Hadde nok heller ikke tatt opp billån.

Lenke til kommentar

Helt i orden. Som jeg skrev tidligere i tråden, håper jeg det ordner seg for seg. Det mener jeg oppriktig :).

Takk for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...