Cold Snake Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Hei. Jeg har bestemt meg for å oppgradere minne fra 6 GB til 16 GB. Men så lurer jeg på om Kingston HyperX Fury 16GB DDR3 1600MHz vil fungere fint på hovedkortet mitt som er av intel X58 Chipset (P6X58D-E) ? Nå er det kun nyere chipset som er oppført på kompatibilitet lista på Kingston HyperX Fury sine sider, men det er vel bare en garanti fra dems side at minnebrikkene er 100% kompatibel med oppførte chipset basert på testing osv ? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Såvidt jeg kan se ut ifra spesifikasjonene på denne siden så skal det gå fint. Lenke til kommentar
Cold Snake Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Jeg er så usikker altså! ^^ Det står faktisk i manualen at hovedkortet støtter opp til 4 GB moduler, men kanskje det ikke fantes større minne moduler i 2010 ? Har også snakket med Kingston kundeservice hvor jeg spurte om HyperX Fury fungerer på hovedkortet mitt, og personen jeg snakket med sa som så: Kingston said: Unfortunately, this motherboard takes Low Density memory, which Kingston is no longer manufacturing. Så jeg antar at de nyere minnebrikkene bruker high Density? Sier meg ikke stort. Men finnes det kompatible minnebrikker til salgs der ute som støtter hovedkortet mitt av den eldre typen? Kanskje https://prisguiden.no/produkt/crucial-ddr3-ballistix-tactical-16gb-kit-159437#anchor-price-history ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå