_van_ Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hei, jeg har aldri overklokket før men nå har jeg lyst til å prøve men jeg trenger hjelp. oppsett: EpoX 8RDA3+ nforce2 -: system ca 25-30C Xp 3000+ -: ca 35-40C idle :- 2x 512mb pc3200 twinmos sapphire radeon 9800 pro 256mb 550w psu Noen som har erfaringer med xp3000+? hvor mye bør/kan jeg klokke den uten at det blir ustabilt og varmt. Jeg har ikke den fjerneste anelse om overklokking; leste den en guide på overklokking.no men jeg skjønner fortsatt ikke ett plukk. Hvis noen kunne si meg akkurat hvordan jeg skal gjøre det hadde det vært fint. takker for all hjelp Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Ta å søk litt på Forumet. Jeg kan garantere deg at den kan kjøres som XP3200+ sett 11*200. Gå inn i BIOS (Del når RAM`en teller) Står nok under Advanced settings eller noe slikt (jeg har Asus) Prøv å se etter MP og FSB. MP= multipler FSB= Front side bus. Hvis temperaturen er forsatt lav (under 55-60 grader) kan du klokke videre. Lykke til Lenke til kommentar
......`...... Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Xp 3000+ -: ca 35-40C idle :- Hvilken vifte bruker du for å holde den tempen? En tanke til: Er ikke en xp3000+ en identisk xp2800+ solgt med en høyere klokkefrekvens?Veldig mulig jeg tar feil men mener jeg har lest det en plass. ......`...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå