Marantz Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Jeg er i behov av å kjøpe en "bedriftstjeneste", som rent faktisk skal gå til privat "forbruk". Det er leverandøren som setter denne betingelsen. (Det som tilbys privatmarkedet av denne leverandøren er ikke tilstrekkelig for meg) Er det greit å opprette et "tomt" enkeltmannsforetak med dette formålet? Lenke til kommentar
War Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Jeg gjør det samme, funket fjell. Da andre varer. Krever de orgnummer kan du stille med det. Krever de listens til å drive med det du skal ha blir det noe annet. Lenke til kommentar
Marantz Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 Nei, ikke noe som krever lisens eller andre tillatelser dette. Er vel mest bekymret for om myndighetene sletter/krever sletting av "uvirksomme" enkeltmannsforetak. Har selvsagt ikke tenkt å bruke dette til å kreve urettmessige fradrag eller noe i denne duren. Også litt bekymret for om leverandøren "skjærer gjennom" - og ikke vil levere fordi en ikke er en ekte bedrift. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Mitt enk har ikke hatt virksomhet siden 2003, det er fortsatt registrert. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Det er ikke krav om aktiv drift av virksomhet for å opprettholde en registrering av enkeltpersonforetak. Så lenge du ikke tuller med skattemyndighetene, andre offentlige myndigheter, eller gir deg ut for noe du ikke er, vil det ikke få noe å si. 1 Lenke til kommentar
Marantz Skrevet 5. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2014 Tusen takk, alle sammen! Da håper jeg dette går bra! (PS; Kjent og fin signatur, krikkert.) Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Jeg har fått varsel om bokettersyn i mitt enk nå, og det er inaktivt, så jeg er egetnlig et eneste stort spørsmålstegn akkurat nå. Har aldri ført noe regnskap eller lignende, da det aldri har vært snakk om noen inntekter eller utgifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå