Djerv_jerv Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Er sammen med en søt amerikansk frøken.Det aller meste av ting er billigere på Amazon.com, så jeg får henne som regel til å kjøpe med ting når vi treffes. Nå kommer hun på besøk i julen, og hun blir sikkert glad for å få en fin julegave. Er det noe i størrelsesorden 1500k som er lurt å kjøpe i Norge?Det trenger ikke en gang være billigere, men jeg har ikke lyst til å kjøpe noe til henne som jeg kan få mye rimeligere på Amazon. (Og det å få henne til å ta med sin egen gave ødelegger litt av spenningen for henne IOM at hun vet hva det er.)Er heller ikke først og fremst ute etter en norsk kuriositet som hun ikke kommer til å få bruk for. Selv synes jeg egentlig julegaver er noe tøys, men har lyst til å glede denne jenten som har brukt alle sparepengene sine på å fly over Atlanteren for å feire jul med meg.Hun er 25 år. Vurderer noen kilo rakfisk, men det blir kanskje vanskelig å ta med tilbake. (Spøkbasert.) Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Elektronikk er jo billig i norge kontra for eksempel USA, med tanke på lønn/pris Så det spørs rett og slett hva hun liker. Et par gode øretelefoner kanskje? Mye å velge til rundt 1500kr, men garantien kommer jo ikke over atlanteren da. Lenke til kommentar
Djerv_jerv Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 Elektronikk er jo billig i norge kontra for eksempel USA, med tanke på lønn/pris Så det spørs rett og slett hva hun liker. Et par gode øretelefoner kanskje? Mye å velge til rundt 1500kr, men garantien kommer jo ikke over atlanteren da. Takk for svar xClaymanx. Det er slett ikke min erfaring at elektronikk er billig i Norge sammenlignet med USA. (Sjekk selv her:http://www.amazon.com/) At det er billig mtp lønnsnivå er kanskje riktig, men siden det uansett er min lommebok pengene går ut av ser jeg ikke hvorfor det er relevant. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Ettersom jeg erfarer så er det ikke pengene som du skal først og fremst tenke på. Du kan kjøpe en kjempedyr gave som ikke betyr noe, og du kan kjøpe noe langt rimeligere som treffer helt hjem. Kanskje noe så enkelt som kosmetikk eller lignende? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Elektronikk er jo billig i norge kontra for eksempel USA, med tanke på lønn/pris Så det spørs rett og slett hva hun liker. Et par gode øretelefoner kanskje? Mye å velge til rundt 1500kr, men garantien kommer jo ikke over atlanteren da. Jo det gjør den, og enda viktigere, det gjør også reklamasjonsretten. Lenke til kommentar
Djerv_jerv Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 Ettersom jeg erfarer så er det ikke pengene som du skal først og fremst tenke på. Du kan kjøpe en kjempedyr gave som ikke betyr noe, og du kan kjøpe noe langt rimeligere som treffer helt hjem. Kanskje noe så enkelt som kosmetikk eller lignende? Helt sikkert. Penger er underordnet, men budjettet er maksimalt 2000. (Helst mye mindre, men opp til 2000 hvis jeg finner noe helt glimrende.) Jeg føler meg som en del av en endeløs rekke ektemenn gjennom tidenene som bundet av denne meningsløse skikken. Hun er jo en fornuftig person, så hvis det er noe hun har bruk for antar jeg at hun har kjøpt det allerede. Når det gjelder kosmetikk så er det nok det området der hun har *desidert* størst komparativt fortrinn i å vite hva hun har bruk for. MEN, jeg er veldig takknemlig for alle forslag. Lenke til kommentar
Flying Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Hva med ett smykke fra en norsk designer? For eksempel Vinterhoff? De selges ikke på Amazon og kan derfor ikke fås billigere der, er norsk uten å være en harry kuriositet og er noe de aller fleste 25år gamle kvinner liker! Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Kanskje klær fra et spesielt norsk merke? Noe som ikke amerikanerne har hjemme? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Kanskje klær fra et spesielt norsk merke? Noe som ikke amerikanerne har hjemme? Du er kanskje inne på noe der. En vinterjakke kanskje fra norrøna, eller andre merker vil vel kanskje falle i smak, men det spørs jo hvilken stat hun kommer fra Lenke til kommentar
Djerv_jerv Skrevet 3. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2014 Takk for innspill. Det ble ullundertøy.Ikke verdens mest spennende gave, men det er i alle fall noe jeg ikke synes er dumt Det er igjen en del på budsjettet, så tar gjerne med tips til en liten sidegave. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Alle jenter liker kari-traa ullundertøy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå