Gå til innhold

Hvilke 120 mm vifter er mest stillegående?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hyling tyder på at viftene ikke er plassert optimalt eller har hindring i form av gitter med for små hull der de er plassert i kabinettet. Sørg for at det er tett mellom vifte og vegg/feste, og fjern eller utvid hullene ved gitteret.

 

Ellers har jeg selv både Enermax 120mm, Titan Alu 120mm og Papst 26db. Ut ifra disse vil jeg si at Enermax er det beste valget dersom du ikke skal kjøre ekstern kontroll av turtall. Dersom du kjører en rheobus eller lignende er Papst desidert best. Både mht støy og luftmengde (i mottrykk situasjoner er de overlegne).

 

Titan Alu er ett artig alternativ som ikke koster for mye og i tillegg ser stilig ut (spesielt i lys). Men Enermax er de enkleste vil jeg påstå.

 

Det første jeg gjør med ett nytt kabinett er å fjerne de orginale "viftegrillene" ved å skjære det vekk med dremel. Og deretter sette på andre da det bråker noe vanvittig med de vanlige hullene (IMO altfor små som oftest).

Lenke til kommentar
[quote name='Pycnopodia' date='31/10/2003 : 06:43'] jeg har en enermax 120mm vifte her, den har regulerbar hastighet men den er ikke lydløs på laveste hastighet.
jeg hører den fortsatt når den står på 5v, på 5v er det ikke mulig å skru hastigheten til det laveste.
jeg har ikke prøvd den på 7v, men jeg vil ikke anbefale enermax vifte i en stillegående pc. [/quote]
:yes: Har ettpar enermax'ere jeg også, bra greier.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...