IntelAmdAti Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 jeg vurderer å koble ett slikt roterende lys til pcen http://www.biltema.no/products/product.asp...8&iItemId=18134 . det er en enkel sak å koble de til å få de igang, men skal jeg gidde å lage noe slikt til pcen må lysene ha en viss praktisk funksjon. det beste ville vært noe software som kan styre 12 strømmen slik jeg vil, men jeg tror ikke det er mulig. hvis lyset virker slik jeg har tenkt vil det bli en slags vekkerklokke som lyser istedenfor å pipe på angitte tidspunkt. er det noen som har noen ideer? :ide: Lenke til kommentar
zyp Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Parallellport styring... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 det hørtes fint ut, men kunne du utdypet det litt? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Du lager en rele/transistor greie som du kobler til parallellporten, så kan du skru av eller på med software... Lenke til kommentar
daho Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 eller du bare linker til guide: http://www.overklokking.no/annet/hauk_1/index.html Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Du setter et rele på en av pin'ene og kjører i gang et program! vet ikke noe om hvilket program, pin eller rele.. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 det er altså mulig, det er fint. jonas, du får det til å virke veldig enkelt, jeg går og søker litt for jeg vet ikke hva rele eller transistor er Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Som jeg har forstått så er et rele en "dings" som åpner en krets når den for inn for eksempel noe fra paralellporten. spesifikasjoner på rele'et kan jeg ikke si for det... vet jeg bare ikke Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 jess, jeg vet ikke hvordan en sånn dings ser ut, men jeg kjøper en bil-rele imorgen og bruker binders om jeg må for å lage kontakt til paralellporten. det kan ikke være noe særlig vanskelig. takk for hjelpen! jeg poster på forumet iløpet av helgen om dette ble suksess eller fiasko. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 http://www.biltema.no/carparts/carparts_c.asp?iSecId=1204 oki, hvilken egner seg best til mitt bruk? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 jess, jeg vet ikke hvordan en sånn dings ser ut, men jeg kjøper en bil-rele imorgen og bruker binders om jeg må for å lage kontakt til paralellporten. det kan ikke være noe særlig vanskelig.takk for hjelpen! jeg poster på forumet iløpet av helgen om dette ble suksess eller fiasko. Dette må du ikke finne på å gjøre. Parallellporten tåler bare å bli belastet med noen få tusendels ampere. Kobler du et vanlig rele til den så blir den garantert ødelagt. Jeg har levert inn Parallellport styring del 2 til Vidar fagerjord og regner med at han legger den ut på sidene om noen dager. Der står det hvordan du lager en enkel krets for å styre et slikt lys du har. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Som gammel sykebil- og brøytebilsjåfør vil jeg minne deg om at disse greiene støyer en god del- motoren som drar reflektoren rundt lager en lyd som jeg ikke er sikker på at du liker. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 Hondaen, oki, fint du sa ifra jeg venter på del2 før jeg slipper meg selv løs på dette. CastorFiber, jeg liker ikke lyset heller, dingsen skal virke som en slags vekkerklokke som skal slå seg på når mat er ferdig stekt og slikt. Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 tørr jeg spørre om hva du ska ha det til ? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 sett heller relè'et på høytaleren til en vekkerklokke.. mye sikrere.. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Ikke hvis man er døv... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 tørr jeg spørre om hva du ska ha det til ? jeg trenger noe sånt for å huske på pizza og sånt som er i ovnen. ringeklokker blir for upraktisk siden jeg bruker lukket headset. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Ikke hvis man er døv... Jo det er mye sikrere selv om man er døv.. hvis du tenker på at man ikke hører noe så tar du litt feil.. koble rele'et på vekkerklokken så lyset lyser, når høytaleren slår inn.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 For å gjere det "litt" enklere kan du bruke ein ekstern (ikkje på dataen) bryter til å slå av og på med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå