Gå til innhold

roterende lys

Anbefalte innlegg

jeg vurderer å koble ett slikt roterende lys til pcen http://www.biltema.no/products/product.asp...8&iItemId=18134 .

det er en enkel sak å koble de til å få de igang, men skal jeg gidde å lage noe slikt til pcen må lysene ha en viss praktisk funksjon. det beste ville vært noe software som kan styre 12 strømmen slik jeg vil, men jeg tror ikke det er mulig.

hvis lyset virker slik jeg har tenkt vil det bli en slags vekkerklokke som lyser istedenfor å pipe på angitte tidspunkt.

er det noen som har noen ideer? :ide:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jess, jeg vet ikke hvordan en sånn dings ser ut, men jeg kjøper en bil-rele imorgen og bruker binders om jeg må for å lage kontakt til paralellporten. det kan ikke være noe særlig vanskelig.

takk for hjelpen! jeg poster på forumet iløpet av helgen om dette ble suksess eller fiasko.

Dette må du ikke finne på å gjøre.

Parallellporten tåler bare å bli belastet med noen få tusendels ampere. Kobler du et vanlig rele til den så blir den garantert ødelagt.

Jeg har levert inn Parallellport styring del 2 til Vidar fagerjord og regner med at han legger den ut på sidene om noen dager. Der står det hvordan du lager en enkel krets for å styre et slikt lys du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...