morgan_kane Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Heisann. Hva er tingen med at det legges inn lange introvideor, video mellom vært oppdrag osv i spill?? Første jeg vil gjøre når jeg får et spill er å bare starte å kjøre bil eller skyte fiender. Men jeg må tvinge meg gjennom minutterlange videoer fordi det kanskje er noe viktig jeg må få med meg. Og det værste er når du er nødt å lære deg hva alle knapper er til før du kan gjøre noe fornuftig i spill. Spilte nylig Halo Reach, makan til bullshit filmsnutter de hadde. Måtte hoppe over alt fordi det var så kjedelig. Hva mener dere, hot or not? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Jeg er for det meste positiv, men det kommer ann på spillet. I historiedrevne spill, som for eksempel rollespill, er det veldig bra med videoer. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 (endret) Synes det er bare positivt jeg sålenge det kan hoppes over. Lange sekvenser som du MÅ sitte igjennom (introen på borderlands 1 f.eks) er latterlige. Endret 2. desember 2014 av Apox Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 (endret) Hvor vanskelig kan det være å ha en "trykk x for å skippe videoen" funksjon, uavhengig av om du har runda spillet før eller ikke. Fatter det ikke selv.. Endret 2. desember 2014 av Ham 550 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Så lenge man kan hoppe over dem dersom man ønsker, så kan de for min del være så lange de bare orker. Far Cry 4 er i mine øyne en versting. Ørten introvideoer som ikke kan hoppes over og ørten ingame-videoer også som heller ikke kan hoppes over. Skal du ta ett oppdrag om igjen? Da får du gleden av å se den samme videoen igjen også! Så heldig du er! Lenke til kommentar
eRextion Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Så lenge man kan hoppe over dem dersom man ønsker, så kan de for min del være så lange de bare orker. Far Cry 4 er i mine øyne en versting. Ørten introvideoer som ikke kan hoppes over og ørten ingame-videoer også som heller ikke kan hoppes over. Skal du ta ett oppdrag om igjen? Da får du gleden av å se den samme videoen igjen også! Så heldig du er! Et kjapt tips her; Sett inn -skipintro under Far Cry 4 -> Properties - > set launch options på Steam, så slipper du introvideoene i FC4. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 spill skal være underholdning ikke noe man bare skal få unnagjort så fort som mulig., Filmer danner historien, derfor er jeg for det. Lenke til kommentar
NoirNow93 Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 (endret) Spill trenger variasjon og avbrekk. Cutscenes er vitale for å drive handlingen videre på en metode som føles velkommen av kritikere og ikke fører til at de stempler spillet som......tja.....utmattende eller slitsomt. Sånn generelt, er det ikke vitalt, men det er vitalt for å ikke gjøre spillet utmattende og kjedelig. Cutscenes er også en form for belønning, og et verktøy for å bringe energi og farger i et spill også. Jeg synes også at det er kult med cutscenes siden jeg fokuserer mye på screenwriting, cinematografi og kamerabruk. Endret 2. desember 2014 av PurgatoryX Lenke til kommentar
GrinderX9 Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 (endret) Hot! Vær sin smak så klart. Men bare hoppe rett inn i de for å skyte, det er ikke den type spill jeg i hovedsak liker. Dyp historie, lange filmer, masse tekst å lese samt 100 knapper å sette seg inn i, ja takk Endret 2. desember 2014 av GrinderX9 2 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Så lenge man kan hoppe over dem dersom man ønsker, så kan de for min del være så lange de bare orker. Far Cry 4 er i mine øyne en versting. Ørten introvideoer som ikke kan hoppes over og ørten ingame-videoer også som heller ikke kan hoppes over. Skal du ta ett oppdrag om igjen? Da får du gleden av å se den samme videoen igjen også! Så heldig du er! Et kjapt tips her; Sett inn -skipintro under Far Cry 4 -> Properties - > set launch options på Steam, så slipper du introvideoene i FC4. uPlay Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Heisann. Hva er tingen med at det legges inn lange introvideor, video mellom vært oppdrag osv i spill?? Første jeg vil gjøre når jeg får et spill er å bare starte å kjøre bil eller skyte fiender. Men jeg må tvinge meg gjennom minutterlange videoer fordi det kanskje er noe viktig jeg må få med meg. Og det værste er når du er nødt å lære deg hva alle knapper er til før du kan gjøre noe fornuftig i spill. Spilte nylig Halo Reach, makan til bullshit filmsnutter de hadde. Måtte hoppe over alt fordi det var så kjedelig. Hva mener dere, hot or not? Jeg personlig liker cutscenes, men skjønner at folk vil ha skipknapp. Noe sier meg at du hadde hatet MGS spillene med cutscenes hvert 5. - 10. minutt noen ganger. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Heisann. Hva er tingen med at det legges inn lange introvideor, video mellom vært oppdrag osv i spill?? Første jeg vil gjøre når jeg får et spill er å bare starte å kjøre bil eller skyte fiender. Men jeg må tvinge meg gjennom minutterlange videoer fordi det kanskje er noe viktig jeg må få med meg. Og det værste er når du er nødt å lære deg hva alle knapper er til før du kan gjøre noe fornuftig i spill. Spilte nylig Halo Reach, makan til bullshit filmsnutter de hadde. Måtte hoppe over alt fordi det var så kjedelig. Hva mener dere, hot or not? ALDRI kjøp Max Payne 3. Du kommer til å kaste hele PC ut vinduet, og om ikke du har det så vil det være et stort hull i veggen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 ALDRI kjøp Max Payne 3. Du kommer til å kaste hele PC ut vinduet, og om ikke du har det så vil det være et stort hull i veggen... Latterlig kommentar. Faktisk gjorde Max Payne 3 det ganske bra når det kom til cutscenes, og det fikk meg faktisk til å se ferdig dem og. Til dere som vurderer det: KJØP OG SPILL Max Payne 3! Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 ALDRI kjøp Max Payne 3. Du kommer til å kaste hele PC ut vinduet, og om ikke du har det så vil det være et stort hull i veggen... Latterlig kommentar. Faktisk gjorde Max Payne 3 det ganske bra når det kom til cutscenes, og det fikk meg faktisk til å se ferdig dem og. Til dere som vurderer det: KJØP OG SPILL Max Payne 3! Okey, for å rette mine egen ord. Jeg har også fullført spillet, men det har null replayability. Siden det å se igjennom alle cutscens enda en gang til er zzzzzzz Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Kommer veldig an på. Setter alltid pris på en god introvideo samt cutscenes, men savner de heller ikke når de utelates. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 3. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2014 (endret) Heisann. Hva er tingen med at det legges inn lange introvideor, video mellom vært oppdrag osv i spill?? Første jeg vil gjøre når jeg får et spill er å bare starte å kjøre bil eller skyte fiender. Men jeg må tvinge meg gjennom minutterlange videoer fordi det kanskje er noe viktig jeg må få med meg. Og det værste er når du er nødt å lære deg hva alle knapper er til før du kan gjøre noe fornuftig i spill. Spilte nylig Halo Reach, makan til bullshit filmsnutter de hadde. Måtte hoppe over alt fordi det var så kjedelig. Hva mener dere, hot or not? Jeg personlig liker cutscenes, men skjønner at folk vil ha skipknapp. Noe sier meg at du hadde hatet MGS spillene med cutscenes hvert 5. - 10. minutt noen ganger. Du har helt rett. Spillene i seg sjøl er ikke dårlige, men føler mye av poenget med å spille forsvinner når det blir for mye cutscenes. Husker fortsatt MGS 2, som er det eneste spillet jeg har rundet i den serien. Jeg har vell vokset ifra slike cutscenes og finner de ikke underholdende i det hele tatt lenger. Brodern har det nyeste MGS og det ser bra ut, men gud bedre kor lang og dårlige de cutscenan var. Kommer ikke til å spille det. Heisann. Hva er tingen med at det legges inn lange introvideor, video mellom vært oppdrag osv i spill?? Første jeg vil gjøre når jeg får et spill er å bare starte å kjøre bil eller skyte fiender. Men jeg må tvinge meg gjennom minutterlange videoer fordi det kanskje er noe viktig jeg må få med meg. Og det værste er når du er nødt å lære deg hva alle knapper er til før du kan gjøre noe fornuftig i spill. Spilte nylig Halo Reach, makan til bullshit filmsnutter de hadde. Måtte hoppe over alt fordi det var så kjedelig. Hva mener dere, hot or not? ALDRI kjøp Max Payne 3. Du kommer til å kaste hele PC ut vinduet, og om ikke du har det så vil det være et stort hull i veggen... Noted! Endret 3. desember 2014 av morgan_kane Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 (endret) Heisann. Hva er tingen med at det legges inn lange introvideor, video mellom vært oppdrag osv i spill?? Første jeg vil gjøre når jeg får et spill er å bare starte å kjøre bil eller skyte fiender. Men jeg må tvinge meg gjennom minutterlange videoer fordi det kanskje er noe viktig jeg må få med meg. Og det værste er når du er nødt å lære deg hva alle knapper er til før du kan gjøre noe fornuftig i spill. Spilte nylig Halo Reach, makan til bullshit filmsnutter de hadde. Måtte hoppe over alt fordi det var så kjedelig. 1. Det har ikke alltid vært sånn. 2. Og da trenger det altså heller ikke være sånn. I gamle dager var dialog i spill enten kortfattet eller så var det faktisk en dialog der spilleren deltok ved å velge alternativer. Så hvorfor, spør du. Dette skyldes at på et tidspunkt bestemte spillstudiene seg for at de ville ha bedre dialog. Og dermed hyret de inn profesjonelle manusforfattere fra filmbransjen. Du skjønner hvor dette bærer: i film er dialogen mellom deltagerene i filmen, og slik misforstod filmmanusforfatterene spillmediet og begynte å skrive "dialog" mellom karakterene i spillet. Det de skulle ha gjort var å forbedre dialogen mellom spilleren og karakterene inne i spillet. Her hadde du flere ting å velge mellom, og det spilte faktisk en rolle hva du valgte: Ble vel et parodibilde, men jeg gidder ikke finne det umanipulerte. Endret 3. desember 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 3. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2014 (endret) Heisann. Hva er tingen med at det legges inn lange introvideor, video mellom vært oppdrag osv i spill?? Første jeg vil gjøre når jeg får et spill er å bare starte å kjøre bil eller skyte fiender. Men jeg må tvinge meg gjennom minutterlange videoer fordi det kanskje er noe viktig jeg må få med meg. Og det værste er når du er nødt å lære deg hva alle knapper er til før du kan gjøre noe fornuftig i spill. Spilte nylig Halo Reach, makan til bullshit filmsnutter de hadde. Måtte hoppe over alt fordi det var så kjedelig. 1. Det har ikke alltid vært sånn.2. Og da trenger det altså heller ikke være sånn. I gamle dager var dialog i spill enten kortfattet eller så var det faktisk en dialog der spilleren deltok ved å velge alternativer. Så hvorfor, spør du. Dette skyldes at på et tidspunkt bestemte spillstudiene seg for at de ville ha bedre dialog. Og dermed hyret de inn profesjonelle manusforfattere fra filmbransjen. Du skjønner hvor dette bærer: i film er dialogen mellom deltagerene i filmen, og slik misforstod filmmanusforfatterene spillmediet og begynte å skrive "dialog" mellom karakterene i spillet. Det de skulle ha gjort var å forbedre dialogen mellom spilleren og karakterene inne i spillet. Her hadde du flere ting å velge mellom, og det spilte faktisk en rolle hva du valgte: Ble vel et parodibilde, men jeg gidder ikke finne det umanipulerte. Her har du det! Vi ble utfordret på en helt annen måte i spill i gamle dager. Noe som gjorde spill spennende og utfordrende for hjernen. Fins det spill som lages på gamlemåten idag? Endret 3. desember 2014 av morgan_kane Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Okey, for å rette mine egen ord. Jeg har også fullført spillet, men det har null replayability. Siden det å se igjennom alle cutscens enda en gang til er zzzzzzz Nja, dersom en spiller det et par år etter første playthrough så tror jeg nok du vil være uenig idet. Det er akkurat som å se en god film; en ser den ikke om og om igjen før etter en god stund. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Så lenge det går an å hoppe over klippene er det ok for min del. Spesielt om man spiller et spill for andre gang og ikke gidder å se alt på nytt. Et veldig stort irritasjonsmoment for min del er at de skal, mens en CGI-scene pågår og jeg egentlig har lyst til å kun sitte å se på og vente til jeg kan begynne å spille, trykke på masse tilfeldige knapper som ofte føles som et helt annet gameplay enn hva jeg forventer når jeg kjøper f.eks et FPS-spill. Og siden dette "gameplayet" blir integrert i CGI-scnene, blir det en del av spillet, og da kan man ikke skippe det vekk. Om jeg har lyst til å buttonmashe en knapp på kontrollen så kjøper jeg Track n' Field eller noe, ikke et FPS-spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå