Kyrre S. Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Det er så mye bakgrunnstøy i videon din - så jeg har problemer med å høre noe desverre. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 Det er så mye bakgrunnstøy i videon din - så jeg har problemer med å høre noe desverre. weird, hører det hetl fint på pcen min, kanskje hvis du bruker headset. prøvde å jump starte. ingen nytte. vet dog fortsatt ikke om det er hk eller psu. har ikke binders, så får ikke gjort den testen Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Er alle delene nye? Fikk maks uflaks en gang tidligere i år med 4 døde PSU og 4 døde HK i samme forsendelse. Selv om du får lys på led diodene på HK betyr ikke dette at den tåler last ved oppstart. Ville startet med ny PSU i første omgang. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Regner med du vet dette, men: Corsair PSU: "... and Zero RPM Fan Mode mean that at low to medium loads, the fan doesn’t spin at all" Syns også det så ut som du har en Corsair CPU kjøler. Bare for å være på den sikre siden: "... and the 3 pin (with only a single sensor wire) fan connector should be plugged into your CPU fan header on the motherboard. The sensor cable relays pump RPM information to both the BIOS and to the Corsair Link V2 software, and lets your motherboard know that you have a CPU cooler installed" Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 (endret) Regner med du vet dette, men: Corsair PSU: "... and Zero RPM Fan Mode mean that at low to medium loads, the fan doesn’t spin at all" Syns også det så ut som du har en Corsair CPU kjøler. Bare for å være på den sikre siden: "... and the 3 pin (with only a single sensor wire) fan connector should be plugged into your CPU fan header on the motherboard. The sensor cable relays pump RPM information to both the BIOS and to the Corsair Link V2 software, and lets your motherboard know that you have a CPU cooler installed" hehe går ut ifra at du har sett video, men dette handler ikke om noe vifte. og joda jeg vet fint hvordan jeg kobler sammen en pumpe til cpu fan header og gir den strøm. Men handler ikke om dette. hvorfor vi snakket om fan test, var for å se om vifta spant i det hele tatt. Noe som denne PSUen har (er få PSUer som har det). Dog trenger du ikke kjøler forsåvidt for å få post boot, noe some ikke engang skjer her Endret 2. desember 2014 av henrikrox Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 (endret) Er alle delene nye? Fikk maks uflaks en gang tidligere i år med 4 døde PSU og 4 døde HK i samme forsendelse. Selv om du får lys på led diodene på HK betyr ikke dette at den tåler last ved oppstart. Ville startet med ny PSU i første omgang. Alle delene er nye. Begynner å lure på om jeg har hatt uflaks og fått en DOA. En kompis av meg på østlandet hadde også en død ax860i. Komplett ville ha alle delene i retur. Spurte om vi kunne få til en annen løsning som ikke tok sånn tid. Så får tilsendt nytt HK og PSU i dag, så skulle jeg søke RMA på de delene som ikke fungerte. Flott gjort av de. Så får vi håpe at det blir liv når jeg prøver med ny PSU eller hovedkort Får delene i morra, så blir å teste da. Endret 2. desember 2014 av henrikrox Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Komplett er som oftest raske å ordne opp i rot Håper at det nye settet fungerer som det skal da. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 Jepp takker for hjelpa alle sammen. Litt kjipt, men flott at ting blir ordna opp i. Dæven jeg så svart i går Forresten. Fikk svar fra johnnyguru, en sånn PSU guru at mest sannsynig så hadde jeg en dead unit, altså psuen. Han så forøvrig at hx850i ikke har self test, men bare en test for å se om vifta fungerer. er bare ax860i osv som har self test. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Satser på det ordner seg nå. Det er som regel PSU eller HK som er årsaken (99% av tilfellene). FYI: Hvis jeg får problemer med noen komponeter (privat eller hvis jeg hjelper andre) så pleier jeg bare bestille (og betale for) nye komponenter umiddelbart. Jeg finner så ut hvilken som det er feil på og oppretter RMA på denne/disse og henviser til at jeg allerede har kjøpt nye komponenter slik at jeg får pengene tilbake på RMA'n. Hvis jeg uheldigvis kjøper noe nytt jeg ikke trenger (fordi det ikke var feil på dem) så benytter jeg angrefristen på disse og får retunert pengene. Jeg syntes dette er raskeste metode. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 Satser på det ordner seg nå. Det er som regel PSU eller HK som er årsaken (99% av tilfellene). FYI: Hvis jeg får problemer med noen komponeter (privat eller hvis jeg hjelper andre) så pleier jeg bare bestille (og betale for) nye komponenter umiddelbart. Jeg finner så ut hvilken som det er feil på og oppretter RMA på denne/disse og henviser til at jeg allerede har kjøpt nye komponenter slik at jeg får pengene tilbake på RMA'n. Hvis jeg uheldigvis kjøper noe nytt jeg ikke trenger (fordi det ikke var feil på dem) så benytter jeg angrefristen på disse og får retunert pengene. Jeg syntes dette er raskeste metode. Gode tips Kyrre Og takk for all hjelpen Kjempe snilt Bare å krysse fingrene for at det ordner seg nå Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 3. desember 2014 Del Skrevet 3. desember 2014 Kjempe, holder en knapp på PSU ja. Komplett Gi en lyd når du får ting igang! Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 4. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2014 Da var PCen i orden. Var PSU som var problemet. Koblet ny PSU til PCen og voila. Booter og ikke noe probllemer. Satt PCen sammen i går. SÅ nå kan jeg kose meg Takk for hjelpa alle sammen 1 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Så fint at det ordnet seg såpass kjapt 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Nok en Corsair som er synderen :\ Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Tja, det er andre PSU'er som feiler også. Har hatt både Antech og Enermax som har feilet. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. desember 2014 Del Skrevet 4. desember 2014 Joda - hadde bare vært interessant å sett en statestikk på det. Syntes det var vært så mange tilfeller den siste tiden, ift tidligere. Men kan bare være når man har fokus på noe, så oppleves det som mer hyppig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå