henrikrox Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 https://www.youtube.com/watch?v=a6D2_S6sNF8&list=UU6SCXhZkfkhuDnJAUzUiPiQ https://www.youtube.com/watch?v=yF1TMyIG9CQ&list=UU6SCXhZkfkhuDnJAUzUiPiQ HK får jo strøm som visst i video 2. Men når jeg trykker på start knappen på kabinettet, så kommer den lyden der fra PSU. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Føler jeg har prøvd alt Lenke til kommentar
C.. Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Youtube videoene du har lagt ved er private så får ikke sett. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 1. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2014 Youtube videoene du har lagt ved er private så får ikke sett. ups fiksa nå Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 1. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2014 Funker linkene nå? Litt vanskelig for meg å vite Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Om alt er koblet rett, og det er PSU som lager denne lyden vil det vel falle naturlig å tro at det er problemer med denne? Har du mulighet til å prøve en annen? Starter noen av viftene? Prøv å ta alt ut av kabinettet, monter det på en treplate, og bare installer det som er ytterst nødvendig. (HK, CPU, RAM eventuelt Skjermkort), prøv så igjen, da kan en eventuelt utelukke kortslutting en plass på hovedkortet (kontakt med metall i kabinettet). 1 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 1. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2014 Om alt er koblet rett, og det er PSU som lager denne lyden vil det vel falle naturlig å tro at det er problemer med denne? Har du mulighet til å prøve en annen? Starter noen av viftene? Prøv å ta alt ut av kabinettet, monter det på en treplate, og bare installer det som er ytterst nødvendig. (HK, CPU, RAM eventuelt Skjermkort), prøv så igjen, da kan en eventuelt utelukke kortslutting en plass på hovedkortet (kontakt med metall i kabinettet). Ekke så vanskelig å koble de delene CPU er selvfølgelig montert riktig i forhold til piler. CPu kjøler var en enkel sak. Prøvd med alle minnebrikkene inni, også bare med 1 minnebrikke installert. Ingen forskjell. Prøvd med alt av komponenter, det vil si skjermkort i sli, også prøvd uten skjermkort, bare med cpu/hk/ram. For prøve å ta ut alt i morra. Avsluttende spørsmål før jeg legger meg, siden det lyser grønt på hovedkort (se video). Betyr ikke det da at ihvertfall hovedkortet er ok? eller betyr det bare at det får strøm? Som regel når jeg har vært borti døde PSUer før, så har de vært helt død. Her kommer det jo en lyd som vist i videon. og hvis PSUen er død eller lignende, hvorfor lyser da hk? Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 1. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2014 (endret) Dæven, nå kom jeg på noe. PSUen er jo så fancy at den har en fan test innebygd. Som jeg går utifra er det samme som når jeg shorter 24 pin. Koblet fra alt, og koblet bare i strøm fra PSU veggen, trykket på fan test knappen og joda den spinner den. Endret 1. desember 2014 av henrikrox Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 (endret) Det kan godt hende at hovedkort oppfatter at det får den strømmengden det skal ha, og indikerer det med et grønt lys. Det er jo når du slår på ting at det går skeis, som igjen faller mot at noe er defekt i PSU, eventuelt at det er en kortslutning (pga metall eller noe slikt) som kortslutter en automatsikring i PSU. Den siste er jeg dog usikker på. EDIT nytt svar fra TS : Da peker det nok mot HK, eventuelt at PSU tar kveld under last (som i når du slår den på, så den er vel ikke helt utelukket enda). Endret 1. desember 2014 av iNzzain Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 1. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2014 Det kan godt hende at hovedkort oppfatter at det får den strømmengden det skal ha, og indikerer det med et grønt lys. Det er jo når du slår på ting at det går skeis, som igjen faller mot at noe er defekt i PSU, eventuelt at det er en kortslutning (pga metall eller noe slikt) som kortslutter en automatsikring i PSU. Den siste er jeg dog usikker på. EDIT nytt svar fra TS : Da peker det nok mot HK, eventuelt at PSU tar kveld under last (som i når du slår den på, så den er vel ikke helt utelukket enda). æsj æsj, lurer på hvordan jeg skal ta dette med komplett. "Det er enten noe feil med HK eller PSU". Men det står jo svart på hvitt her: Fan self-test switch to determine fan functionality even before installation. Ah, må bare gå og legge meg nå, blir bare så sur. Jeg grounda meg selv til casen før jeg startet og jobbe og, og i værste fall nå må jeg ut med al og vente på en RMA fra komplett. Det som er dritt og, er at jeg vel trenger ny thermal paste også. Takker for hjelpen så langt Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Jeg fikk problemer med boot på min siste build. Det viste seg at bios måtte oppdateres med en annen cpu montert før jeg kunne ta i bruk den jeg hadde kjøpt. Men da roterte alle viftene på maskinen og psu så er ikke sikker på om du har samme situasjonen her. Står det versjonsnummer til bios på hovedkortet eller på eska den kom med? Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 Dette har nok ingenting med bios å gjøre, da den ikke post booter uansett. altså den kommer ikke så langt. Forøvrig. det er vel ingen i Stavanger som leser dette, som har mulighet til å låne bort en PSU i 2 min. Hadde gjort feilsøkinga så mye lettere Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Prøvd CMOS reset? Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 Hm, igjen. CMOS er jo en bios greie. Her handler det jo om bare å få maskinen til å starte opp. Ikke hva som eventuelt skjer etter den er på. Men skader vel ikke å prøve Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Skjønte ikke hva du forsøkte å vise med de filmene. Sa jo ikke en dritt. Hvilken lyd i video 2? Bygg opp maskinen på utsiden av kabinettet. Har du socket 1150 så benytter du integrert grafikk (reset Bios først), altså kun PSU (24p og 8p)+HK+CPU+CPU-kjøler+1 minnebrikke. Hvis HK har PÅ-knapp på selve hovedkortet bruk denne, ellers jump-starter du ved å legge et skrujern over + og - på "Power Button" pins'a. Hvis det ikke starter da (og self-test eller jump-start av PSU fungerer) er det mest sansynlig HK som er dødt. Du kan også sjekke for skader under CPU og inne i socket. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Jeg har hatt mange tilfeller av maskiner som ikke har ville starte skikkelig utav det blå uten CMOS reset. Så det kan jo tenkes at det hjelper. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Reset av BIOS med påfølgende oppdatering av BIOS er obligatorisk ved nybygg ja. Uansett så burde vifter spinne opp. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 CMOS hjalp ikke. En siste video før jeg søker RMA på driden https://www.youtube.com/watch?v=HWrj3-vgEEU Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 (endret) Skjønte ikke hva du forsøkte å vise med de filmene. Sa jo ikke en dritt. Hvilken lyd i video 2? Bygg opp maskinen på utsiden av kabinettet. Har du socket 1150 så benytter du integrert grafikk (reset Bios først), altså kun PSU (24p og 8p)+HK+CPU+CPU-kjøler+1 minnebrikke. Hvis HK har PÅ-knapp på selve hovedkortet bruk denne, ellers jump-starter du ved å legge et skrujern over + og - på "Power Button" pins'a. Hvis det ikke starter da (og self-test eller jump-start av PSU fungerer) er det mest sansynlig HK som er dødt. Du kan også sjekke for skader under CPU og inne i socket. Vet ikke om hx850i har self test, de kaller det fan test på hx850i mens på ax860i kaller de det self test. Uansett på fan test så funker alt fint. Altså, bare strøm tilkoblet PSU og holder inne fantest knappen, og vifta spinner. Dog når jeg har koblet til hovedkortet, skjer det ingenting (se video over hvis du lurte på den lyden). Har forøvrig gjort mesteparten av det du skrev over. På videon over har jeg også bare cpu, og minnebrikker, samt strøm til cpu, hk og pumpe. Det er også bygd på utsiden av case. Dumt spørsmål kanskje, men vil et "dødt" HK lyse grønt når det får strøm som vist i video? Endret 2. desember 2014 av henrikrox Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Kan du forsøke å jump-starte hovedkortet (koble vekk knappen fra kabinettet) og forsøk å starte manuelt som jeg skisserer ovenfor. Er det det "klunket" du snakker om? Det er vel bare PSU som slår seg av umiddelbart(?). Har du også forsøkt begge 8p kablene til CPU som følger med? Og flere av utgangene fra PSU? http://www.guru3d.com/articles_pages/corsair_hx750i_psu_review,5.html Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 (endret) Kan du forsøke å jump-starte hovedkortet (koble vekk knappen fra kabinettet) og forsøk å starte manuelt som jeg skisserer ovenfor. Er det det "klunket" du snakker om? Det er vel bare PSU som slår seg av umiddelbart(?). Har du også forsøkt begge 8p kablene til CPU som følger med? Og flere av utgangene fra PSU? http://www.guru3d.com/articles_pages/corsair_hx750i_psu_review,5.html Prøvd begge 8pin kablene. Tror ikke jeg har prøvd flere utganger, kan prøve det. Lyden er helt på slutten. Den går av med en gang, men tenkte på den shhh lyden før den lager sånn klunkelyd ja. aldri jump startet et hovedkort, har som regel hatt power button på hk. men skal se om jeg får til å gjøre det fant ut hvordan jeg gjør det, skal teste nå Endret 2. desember 2014 av henrikrox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå