Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Hei. Jeg er ny til Norske skoler og har spørsmål om hvordan dokumentering av fravær er. Må jeg få dokumentasjon fra legen min og vise den til skolen eller er foreldeattest nok? Jeg fikk et form hvor de ga meg rett å melde inn egne fravær om foreldre sa at det var greit, men hva betyr det egentlig? Hvis jeg er syk for et par dager (ikke over 3) må jeg få brev fra legen eller kan jeg bare sende kontaktlæreren e-post? Fikk melding at jeg hadde mange udokumentertfravær denne måned for dager jeg hadde sagt at jeg var syk. Og at jeg hadde 5 ordensanmerkinger. Hvor viktige er ordensanmerkingene og hva veileder de? også fikk jeg 2 ordensanmerking for et oppgave, er det lovlig?Jeg er i første året av videregående skole.med vennlig hilsen Joe Lenke til kommentar
Gullbarnet Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Du kan dokumentere ditt eget fravær, det vil si at du selv kan gå inn og gjøre om timer til dager, og skrive hvorfor du er borte. Men dette vil fortsatt være fravær. Det er forskjell på gyldig fravær (legeattest) og "ugyldig" fravær, f.eks du sier at du er forkjølet. Fraværet vil uansett stå på vitnemålet ditt. (men tror gyldig fravær blir fjernet). Ordenskarakterer er ganske viktig vil jeg si, i mine øyne skal det godt gjøres å ikke få "God" oppførsel og "god" orden. Fravær og oppførsel er like viktig som karakterer om ikke viktigere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå