arne22 Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 (endret) Nå er det ikke jeg som skal opp til eksamen, og det er sånn sett heller ikke jeg som behøver noe håp sånn sett. I følge bevisførselen over så ble det jo ikke trykket på noen slik "knapp" slik at dette uansett er en lite relevant problemstilling. Det ble brukt mail. Ellers så synes jeg det at man nå omsider har saken på et utredningsnivå, der man kan begynne på prosessen med å trekke en konklusjon, og man kan også begynne å vurdere hvilke argumenter man vil bruke og hvordan man eventuelt vil gå fram i en eventuell juridisk prosess. Hvis jeg var den person som kravet ble rettet mot så ville jeg nok se forholdsvis optimistisk på mulighetene for å nå fram med en påstand om at det ikke foreligger en rettsbindende avtale. Mange saker viser seg imidlertid å være forholdvis "åpne" selv om de kan se forholdvis "enkle og klare" ut. Noen ganger så vinner man saker som i utgangspunktet ser forholdvis håpløse ut og andre ganger så holder det allikvell ikke i saker som man mener skal være ganske sikre. Slik vil det nok også ofte være. I en del tilfeller så må man rett og slett prøve saken for at man skal kunne se hva utfallet blir. I en del tilfeller så viser det seg jo også at motparten enten trekker seg eller inngår et gunstig forlik i løpet av rettsprosessen. Det er jo også en del av det totale bildet. I en del rettsprosesser så er det jo slik at tingrett, lagmannsrett og høysterett kommer til forskjellige konklusjoner. (Denne saken er jo ellers for liten til å kunne komme særlig langt i "systemet".) Som man kan se så kan saken alltid få et annet utfall enn det man regner med og det kan straffe seg å være for påståelig: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kappet-uthus-i-to-tapte-i-retten/a/23354143/ Endret 11. desember 2014 av arne22 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå