Weird Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Mitt Ti4600 oppfører seg merkelig for tiden. Etter ca. 5-10 min. bruk låses maskinen fullstendig. Ved reset kan lange røde linjer sees over skjermen. Disse forsvinner så når driverne lastes. Deretter kan artifakter og fargeforvregninger av og til sees. Når maskinen har vært avslått fungerer kortet feilfritt i 5-10 min igjen. Har satt i den gamle MX440 og da fungerer alt normalt igjen. Ved bruk av Ti4600`n i en annen maskin krasjer denne også.. Synspunkter?? Fins det noe diagnoseprogram for skjermkort på nettet? Alle mer eller mindre synspunkter mottas med takk ! : Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Mitt Ti4600 oppfører seg merkelig for tiden. Etter ca. 5-10 min. bruk låsesmaskinen fullstendig. Ved reset kan lange røde linjer sees over skjermen. Disse forsvinner så når driverne lastes. Deretter kan artifakter og fargeforvregninger av og til sees. Når maskinen har vært avslått fungerer kortet feilfritt i 5-10 min igjen. Har satt i den gamle MX440 og da fungerer alt normalt igjen. Ved bruk av Ti4600`n i en annen maskin krasjer denne også.. Synspunkter?? Fins det noe diagnoseprogram for skjermkort på nettet? Alle mer eller mindre synspunkter mottas med takk ! : Høres iallefall ut som det er kortet siden andre maskiner oxo kræsjer med dette kortet. Skynd deg å send det til reperasjon mens du enda har garanti ..siden de ikke selger dette kortet enda, vil du få et nytt tilsvarende kort (ATI 9600pro/GF fx5600) Lenke til kommentar
Weird Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 Ja.. der er jo litt av problemet da.. Kortet er kjøpt på Komplett i mars 2002. Jeg har kjøpt det brukt og vedkommende vet ikke hvor kvitteringen er. Er det forresten kun 1 års garanti på skjermkort? (noe jeg har hørt..) Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Nei, det er tull. Er ihverfall 2år, men tror det er 3 faktisk. Har han kjøpt det på komplett, så har de registrert kjøpet på navnet hans. De legger inn alle "store" salg på data under navn. Du kan oxo evt ringe dem og be dem sende en kopi av kvitteringen/fakturaen. Lykke til! Lenke til kommentar
Weird Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 Hmm.. det var jo svært lovende nyheter! Vel.. det letes etter kvittering først, men må vel kontakte Komplett og legge frem saken der. Spennende å se hvordan de takler det.. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Kom på at hvis du kjøper pc(-deler) gjennom arbeid eller som selvstendig næringsdrivende, så gjelder kun 1års garanti. Kjøpte skjerm gjennom jobben, og fikk vite at det da var viktig å påføre personlig signatur/navn slik at jeg fikk 3års garanti som om det var privatkjøp! Lenke til kommentar
Weird Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Liten oppdatering: 2 års garanti på kortet ja. Etter å ha sendt inn feilmeldning til Creative med beskrivelse av problemene og oppdrevet kvittering fikk jeg i dag en gladmeldning! Erstatningskort avsendt fra Dublin 14/11. Tro om de virkelig fremdeles har Ti4600 på lager eller om det er en FX utgave av noe slag? Har ikke hørt noe om å sende inn det gamle kortet til sjekk. Er det vanlig da? Kan jo slippe unna med hva som helst i så tilfelle.. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 virker som et vifteproblem, men hvis du får nytt er jo det like greit. sjekket tmpen btw? Lenke til kommentar
Weird Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Temperaturen på kjøleelementet virker grei den. At viften går er det ingen tvil om.. Dette kortet bråker mye.. Tenkte litt mer i retning av problemer med minnet/GPU siden alt fungerer fint en stund etter at maskinen har vært slått helt av. Ved oppstart i safe-mode virker kortet; vet ikke om det betyr noe for å eliminere varme som årsak? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå