yobreh Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Jeg jobber på kiwi og lurer på noe angående lønning. I kontrakten min står det: Lønn ved tiltredelse: 148,77 Lønnstrinn: H&K <15T 01 Arbeidstimer per uke; 7,50 Stillingsprosent: 20% Jeg har hørt tidligere at man må jobbe minst 12 timer i uken i gjennomsnitt for å oppnå tillegg som man får for eks i helgene eller i hverdager etter 18.00. Vil jeg da ikke oppnå dette tillegget uansett hvor mye jeg jobber på grunn av det står i kontrakten min at jeg har 7,50 timer i uken? Har jobbet mye mer enn 12 timer gjennomsnitt i uken, og lønningen kommer snart. Derfor lurer jeg på dette. Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Om du har jobbet over din "stillingsprosent" som er 20, og du har over 43(?) timer totalt, skal du ha UB (Ubekvem arbeidstid) tillegg utbetalt så vidt meg bekjent.. Har selv 20% stilling men det variere veldig fra mnd til mnd, 20-100% rundt juletider. Selv tilknyttet handel og kontor, så regner med ting fungerer likt for deg. Spiller heller ingen rolle om du jobber 4 timer ene uken og 40 andre, så lenge du er over 43(usikker på nøyaktig tall). Lenke til kommentar
yobreh Skrevet 2. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2014 Om du har jobbet over din "stillingsprosent" som er 20, og du har over 43(?) timer totalt, skal du ha UB (Ubekvem arbeidstid) tillegg utbetalt så vidt meg bekjent.. Har selv 20% stilling men det variere veldig fra mnd til mnd, 20-100% rundt juletider. Selv tilknyttet handel og kontor, så regner med ting fungerer likt for deg. Spiller heller ingen rolle om du jobber 4 timer ene uken og 40 andre, så lenge du er over 43(usikker på nøyaktig tall). Hvor har du fått tallet 43 timer i fra? Så det har ingenting å si hvor mange timer gjennomsnitt man jobber i uken? Har du opplevd å ikke få UB tillegg når du jobber under 43 timer i måneden totalt? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Jeg er ikke sikker på hvor grensen går mtp. antall timer, og om man skal gjennomsnittsberegne over hele lønnsperioden eller ikke, men hvorvidt du får UB-tillegg kommer an på hvor mange timer du faktisk har jobbet, ikke hva som står i kontrakten. Det har i alle fall vært fast praksis de stedene jeg har jobbet. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Samme her. Når jeg jobbet på Meny for ti år siden fikk man kun UB-tillegg om man hadde jobbet 50 timer den måneden. Dette visste kjøpmennene godt, og la opp arbeidstidene slik at vi akkurat kom til ca 48 timer. Heldigvis var vi litt trege med kassa-oppgjørene på kveldstid og man klarte å bikke 50 timer (Helt til de innførte cashguard og oppgjøret bare var et tastetrykk) Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Om du har jobbet over din "stillingsprosent" som er 20, og du har over 43(?) timer totalt, skal du ha UB (Ubekvem arbeidstid) tillegg utbetalt så vidt meg bekjent.. Har selv 20% stilling men det variere veldig fra mnd til mnd, 20-100% rundt juletider. Selv tilknyttet handel og kontor, så regner med ting fungerer likt for deg. Spiller heller ingen rolle om du jobber 4 timer ene uken og 40 andre, så lenge du er over 43(usikker på nøyaktig tall). Hvor har du fått tallet 43 timer i fra? Så det har ingenting å si hvor mange timer gjennomsnitt man jobber i uken? Har du opplevd å ikke få UB tillegg når du jobber under 43 timer i måneden totalt? Ja, om jeg jobber under fremstår det rimelig klart på lønnslippen at jeg ikke får tilleggene. 43 var det lønningskontoret som oppgav når vi spurte, jeg er dog usikker på om de faktisk var 43 men, det er vertfall i området 40-48. Lenke til kommentar
Gennaro Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Du må jobbe 48 timer eller mer i en måned for å få det UB tillegget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå