IntelAmdAti Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 jeg koblet til ett 12v kjøleskap til pcen idag, jeg brukte en ledning med plugg i ene enden som passet til kjøleskapet og koblet den andre enden av ledningen til gul og svart ledninger ifra psu. kjøleskapet trekker 60-70w avhengig om det står på kjøling eller oppvarming, jeg krysset derfor fingrene hardt når jeg plugget til strøm. prosjektet var vellykket, kjøleskapet funker optimalt med strøm fra pcen og pcen overlevde denne voltmoddingen også. jeg tror jeg har koblet ledningene feil ett sted for bryteren hot/cold på kjøleskapet gjør det omvendte av det den skal gjøre. altså den kjøler når den står på hot og omvendt. det var fryktelig enkelt å gjøre dette, hvis det er noen som er interresert i å koble kjøleskap til pc så kan jeg legge opp bilder o.l. da de fleste kjøleskap også kan kobles til stikkontakt er det igrunnen ingen vits i å gjøre dette, men det er greit med kjøleskap koblet til pc på lan. med en 470w psu kan jeg koble på 3-4 kjøleskap til, minst, hva brukes psu med så mye watt til egentlig? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 jeg tror ikke kjøleskapet helt likte psu, det har stått på en stund nå men det har ikke blitt noe særlig kaldt enda. oppvarmingsfunksjonen funker derimot som den skulle. jeg får se om det er blitt kaldt imorgen. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 jeg tror ikke kjøleskapet helt likte psu, det har stått på en stund nå men det har ikke blitt noe særlig kaldt enda. oppvarmingsfunksjonen funker derimot som den skulle.jeg får se om det er blitt kaldt imorgen. haha Stå på Keep us posted Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 wuhoo! nå er den blitt kald, det tok sikkert såpass med tid siden den var oppvarmet før jeg skrudde den på kjøling. yeye, bilder kommer imorgen. jeg har planer om å kunne plugge kjøleskapet til psu gjennom en kontakt i front av pcen, dette venter jeg med inntil videre da jeg om kort tid skal oppgradere og muligens bytte kabinett. Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Dette er d jeg å skal gjøre.. Kjøpe 12v kjøleskap på "elkjøp " bruker MAX 4A lns.. Så bruke d på lan osv.. Fordi det er som oftes ikke låv me kjøleskap fordi de trekker strøm, men nå som jeg trekker fra min egen psu får de ikke klage. Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 hahaahah god ide det der Lenke til kommentar
insider Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 hahaahah god ide det der mm - morro Lenke til kommentar
-Enigma- Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 har sittet å tenkt på det lenge.. det å kople på et lite kjøleskap til pc`en .. men har aldri funnet et sted man kan kjøpe et lite kjøleskap! (kanskje fordi jeg ikke har lett så alt for mye ) Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 kan jo også gjøres på en lettere måte da....hvis dere har sett slike "røyk på tennere" som sitter i biler osv...kan kjøpes for å putte inni pc'en ..kan jo bare kjøpe et bil kjøleskap da........ Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 BRA, må vell ty til å prøve dette selv. Så slipper jeg varm brus eller drikke på neste lan... Lei av å ha det i frysebag så blir det varm etter ei stund siden de som kjøler smelter og må fryses på nytt! Gleder meg til bilder. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 varmer det kjøleskapet? liksom blir det varmt utenpå? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 varmer det kjøleskapet? liksom blir det varmt utenpå? Det blir varmer utenfor. Et kjøleskap gjør egentlig ikke annet enn å flytte varmen fra innsiden og ut. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 da var bildene endelig her. kabelen jeg har koblet til kjøleskapet vet jeg ikke hva heter, jeg klippet den ifra en batterilader. jonas, hvis du tenker på "hot" funksjonen til kjøleskapet så virker det nesten som en mikrobølgeovn, det varmer opp lufta og eventuelle pizzastykker o.l. som er inni, det tar litt tid å varme opp men det funker bra. Lenke til kommentar
insider Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 *lyst på et lite kjøleskap* ****** så tøøft - er jo et must på lan da Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 den var jo litt stilig egentlig, er detet aopen kabnett du har? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 jeg kommer rett ifra lan i nå, jeg var den eneste som hadde kald brus =D kjøleskapet eier. det er aopen kabinett på den pcen ja, jeg husker ikke nøyaktig hvilket siden det er over to år siden jeg kjøpte det. Lenke til kommentar
shahin Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Ser ut som HQ45 BLUE (banebrytende i sin tid pga bruk av farger på fronten Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Ser ut som HQ45 BLUE (banebrytende i sin tid pga bruk av farger på fronten Jeg har et akkurat makan et, bare med AQUA deksel isteden for blått! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Så på de bildene, og la merke til et par ting: 1. Du har en løvenes konge - DVD 2. Det ellers grønne PCI-kortet ditt er grått pga. støv. 3. Du har tegnet roser på skjermen what? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Hehe.. samme kjøleskapet som jeg har, bare blått. Det eneste som er litt kjipt, er at det er dårlig med plass i det. Enten blir det bokser, eller en flaske som ligger på snei. Hele greien er peltier-basert, så vidt jeg har skjønt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå