Gå til innhold

Har utdanning, men får ikke jobb...

Borger___

Anbefalte innlegg

Etter endt utdannelse ble jeg (desverre) værende i hjembyen, da det var her jeg fikk jobb-napp først. Ikke noen drømmejobb som var helt i tråd med min utdannelse, men måtte bare ta det jeg fikk. Ble der i 5 år (butikkjobb) selv om jeg søkte etter andre jobber de 2 siste årene. Etter dette har jeg kun hatt et par småvikariater, samt tatt et halv semester ekstra utdannelse. Jeg bestemte meg i 2013 for å starte eget (nettbasert) foretak, men i et presset marked er det tøfft å lykkes og det kan se ut som dette ikke er bærekraftig over tid og at jeg blir nødt til å avikle. Jeg har smertelig erfart at uten relevant og variert erfaring er det svært vanskelig å få de jobbene du vil ha, og i en liten by med begrensede muligheter blir det ikke enklere for å si det sånn. Av familiære grunner er det ikke aktuelt å flytte, og jeg prøver nå å legge en plan for hva jeg skal gjøre etter nyttår, da det begynner å haste veldig å komme noen vei.

Noen som har lignende erfaringer å dele? Lurer også litt på hva som finnes av turnus-jobber? Er det kun fiskebåt og oljeplatform eller kan det være andre ting som kan være verdt å se nærmere på?

Endret av Borger___
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...