Kurt Lekanger Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Bymiljøetaten mener Taxi-appen bryter med yrkestransportlovgivningen.Uber anmeldt av Oslo kommune Lenke til kommentar
Holmgren Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Vi må enten deregulere taxinæringen eller fjerne Uber. Deregulering av taxi går på bekostning av kvaliteten til tilbudet utenom de mest attraktive tidsrommene og områdene, slik at folk i utkantstrøk og mindre lønnsome tidsrom må finne andre alternativer. Det gir imidlertid tilgang til det rimeligere tilbudet til Uber. Vi kan ikke ha en aktør i et regulert marked som er unntatt regelverket. 3 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Det faktum at regelverket for drosjer trenger en overhaling er ingen unnskyldning for å bryte loven. Vi trenger friere konkurranse men sikkerheten må ivaretas. Oslo kommune gjør helt riktig i å anmelde når de ser organisert kriminalitet. 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Ja, dette er jo et glassklart lovbrudd, men faktum er at den delen av Uber som åpner for gruppekjøring til/fra jobben er jo noe Norge burde subsidiere, ikke anmelde! 2 Lenke til kommentar
genser Skrevet 1. desember 2014 Del Skrevet 1. desember 2014 Burde da enkelt og greit straffe sjåførene som bedriver pirat-taxi. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 Burde da enkelt og greit straffe sjåførene som bedriver pirat-taxi. Bortsett fra at det ikke er pirat-taxi. Sjåførene som brukes har allerede gyldig kjøreseddel igjennom andre limousin-aktører i hovedstaden. Forskjellen nå er at folk kan få tak i dem, og til hyggelige priser. (UberBlack altså. UberPop er noe helt annet og kommer aldri til å se dagslys her til lands.) Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. desember 2014 Del Skrevet 2. desember 2014 (endret) Uansett bør det jobbes for at tjenester som Uber bør kunne få tillatelser på lik linje med vanlig taxi. Det er et pillråttent marked i nåværende form og bør helt klart reformeres for å unngå svindel og øke konkurransen. Endret 2. desember 2014 av Vice 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå