Gå til innhold

Garderoben


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da eg var på mitt tyngste (106kg) og tok tak så kuttet eg først ut sukker i form av brus og saft. Gikk KUN i vann, grønn te og noen ganger et glass melk om eg følte for det. Har komt meg ned på 83kg nå etter ett drøyt år. Styrketrening og små justeringer i kostholdet er det som skal til.. Ikke "verre" enn det :p

 

Men skal sies at kostholdet mitt på den tiden var helt latterlig grusomt.

 

EDIT: OG eg hadde dame... vekta raste nedover etter eg kvitta meg med henne... tilfeldig? :p

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar

Jeg er velsignet med at jeg går ufattelig lett ned i vekt bare jeg bestemmer meg for det. Skulle noen ganger tro det var en mental bryter i hjernen min jeg bare trenger å skru på. Trenger faen ikke trene engang. Var på rundt 105kg i desember og begynner å nærme meg under 90kg nå. Skal ned til 80kg og så begynne å pumpe litt så jeg ser pittelitt representabel ut når jeg bader i sommer. Gjorde det samme for et par år sia, da trente jeg også. Tok 20kg på 2 mnd. :D

Lenke til kommentar

Bilister bør bli greiere på å stoppe for syklister som skal over fotgjengerfeltet. Når de tydelig ser meg, men ikke vil stoppe fordi jeg er på sykkel, så må begge parter bruke unødvendig tid på at jeg skal trille over i stedet for å sykle over. Da snakker jeg ikke om at syklister skal fyke over fotgjengerfeltet uten å se seg for, men få lov til å sykle over når bilisten har god tid til å stanse og slippe deg over.

Lenke til kommentar

Stopper hvis syklisten står i ro og venter. Stopper ikke dersom syklisten prøver å bryte seg frem (så fremst det ikke er fare for kollisjon).

 

Stopper generelt alltid for folk som skal over, men fatter ikke folk som bryter seg framfor biler, eller enda verre de som bare går over uten å se på bilene som kommer. Folk eier ikke fornuft av og til.

 

Verst av alle er de som ikke bruker refleks. Det burde vært lov å gi de litt juling!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bilister bør bli greiere på å stoppe for syklister som skal over fotgjengerfeltet. Når de tydelig ser meg, men ikke vil stoppe fordi jeg er på sykkel, så må begge parter bruke unødvendig tid på at jeg skal trille over i stedet for å sykle over. Da snakker jeg ikke om at syklister skal fyke over fotgjengerfeltet uten å se seg for, men få lov til å sykle over når bilisten har god tid til å stanse og slippe deg over.

Sykelister skal ikke bruke fotgjengerfelt så lenge de ikke går ved siden av sykkelen.

Man skal heller ikke sykle på fortau hvis hastighet er over gangfart

Lenke til kommentar

 

Bilister bør bli greiere på å stoppe for syklister som skal over fotgjengerfeltet. Når de tydelig ser meg, men ikke vil stoppe fordi jeg er på sykkel, så må begge parter bruke unødvendig tid på at jeg skal trille over i stedet for å sykle over. Da snakker jeg ikke om at syklister skal fyke over fotgjengerfeltet uten å se seg for, men få lov til å sykle over når bilisten har god tid til å stanse og slippe deg over.

Sykelister skal ikke bruke fotgjengerfelt så lenge de ikke går ved siden av sykkelen.

Man skal heller ikke sykle på fortau hvis hastighet er over gangfart

Så lenge det ikke er til hinder for fotgjengere kan man sykle som man vil på fortauet, når man skal passere fotgjengere må det gjøres med god avstand og lav fart. Er du en av de som ikke ønsker syklister hverken på bilveien eller fortauet? Trist hvor lite tilrettelagt det er for byens beste fremkomstmiddel.

Lenke til kommentar

 

Man skal heller ikke sykle på fortau hvis hastighet er over gangfart

 

 

Feil. Det er fullt lovlig å syle på fortau og i gågater så lenge syklingen ikke medfører fare eller er til hinder for gående. Det er enkelt og greit lov så lenge man tar hensyn.

Endret av Sonny Chiba
Lenke til kommentar

Og biler har selvfølgelig ikke vikeplikt for de som sykler over gangfeltene, kun for de som går. Så biler gjør helt rett i å bare gasse på om vi som syklister ikke gidder å hoppe av syklen vår.

Det er det med vikeplikt da, om man ikke forhindrer andre ved å sykle over så bryter man ikke vikeplikten ved å sykle over. Så da er det ikke greit for bilistene å gasse på fordi en syklist sykler over, om vedkommende kunne kjørt normalt uten å bli forhindret av syklisten.

 

Det skjedde med meg en gang jeg syklet hjem fra jobb. Det var oppoverbakker og mye trafikk, så da brukte jeg fortauet for ikke forhindre trafikken. Så kommer jeg til et fotgjengerfelt der en hyggelig dame stanser før jeg har gått av sykkelen. Da jeg sykler inn i fotgjengerfeltet kommer det en bil ganske langt unna som trykker gassen i bånn og sladder inn i sykkelen min. Hadde han kjørt normalt hadde han ikke blitt forhindret av meg, men han var veldig opptatt av å skjelle meg ut for at jeg ikke gikk av sykkelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...