Patrick123 Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Jeg ser ingenting annet enn blå og svart. Selv ikke på de redigerte bildene hvor de har endret lyset se jeg annet enn lyseblå og svart. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Hva er greia med kjolen? Ser hvit og gull Lenke til kommentar
blured Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Haha. Ser hvit og gull, skjønner ikke helt at man kan se den som sort og blå. Fra nrk.no: Svaret på gåten Mange har spekulert i grunnen til at folk ser forskjellige farger, og alt fra Illuminati-konspirasjoner til kjønnsforskjeller har blitt nevnt Vice har spurt fargesyn-forskeren Jay Neitz om svaret på gåten, men på tross av 35 års erfaring klarer han ikke å gi et klart svar på hvorfor folk ser forskjellige farger på kjolen. Jeg vet ikke. Dette er et av de mest fascinerende fargesyn-eksemplene jeg har sett på lang tid. Neitz sier til magasinet at han kommer til å undre på dette i lang tid. Jeg kommer til å bruke resten av livet på dette spørsmålet. Jeg hadde egentlig tenkt å kurere blindhet, men nå må jeg vel gjøre dette. Til Business Insider avslører McNeill hvilke farger det er på kjolen. Det var nemlig først da hun postet bildet på Facebook og Tumblr at uenigheten om fargene oppstod. Jeg var på et bryllup og brudens mor hadde på seg denne kjolen. Den er blå og svart. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Det har med hvordan øynene og hjernen oppfatter farge opplyst av sollys. Sollyset endrer seg over dagen vår persepsjon av fagrer endrer seg også. Det var i allfall det jeg leste på Wired. Kjolen er uansett egentlig blå og svart. Lenke til kommentar
G27 Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Haha. Ser hvit og gull, skjønner ikke helt at man kan se den som sort og blå. Fra nrk.no: Svaret på gåten Den er blå og svart. Nekter jeg å tro på! Den er gull og hvit! Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Endte opp med spontan torsdagsfylla i går, og brukte penger jeg ikke hadde. Ble en gøy kveld, da. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Håper du er i helt jævlig form og ser fanden på veggen! Lenke til kommentar
Espp Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Det er akkurat like fucked som bildet over.. A og B har samme farge uansett hvor mye hjernen sier noe annet. Endret 27. februar 2015 av Espp Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Har du drukket Espp? Det er samme farge på a og b. Men ikke hele brettet..... Edit: virket litt krass. Burde skjønt at det var skrivefeil.... Endret 27. februar 2015 av Jotun Lenke til kommentar
Espp Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Har du drukket Espp? Det er samme farge på a og b. Men ikke hele brettet..... Rettet! Vet ikke hva jeg tenkte på først! Lenke til kommentar
G27 Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Jeg hater den kjolen. Har gått rundt og "kranglet" med folk på jobben i hele dag. Nå skal det bli godt å ta helg om en times tid. Da er det rett på flasken, og regner med kjolediskusjonen kommer til å bli et tema utover kvelden. Dette ender ikke bra. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Ser for meg at stonerne i etasjen over får en lang, tung og eksistensialistisk helg med den kjolen der. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Blå og sort, er ikke engang noe å diskutere. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Haha, faen så fett. Lyset ble senket i stua og kjolen ble Blå og sort! Virket gull og hvit tidligere Edit: eller er bildet bytta? Det er iallfall tydelig blå og sort her nå. Endret 27. februar 2015 av Espp Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Når eg justerer lysstyrke på mobilen går den fra gull/lyseblå til svart/blå. Lenke til kommentar
G27 Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Nei, nå lurer dere dere selv! Jeg justerer lyset på mobilen og det eneste som skjer er at den får en litt mørkere gullfarge. Eneste måten jeg ser svart på er om jeg slår av mobilen eller lukker øynene!!! Lenke til kommentar
Espp Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Får den ikke til å bli gull/hvit igjen uansett hvor mye jeg justerer lyset.. Den er konstant blå/svart her! Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Det er akkurat like fucked som bildet over.. A og B har samme farge uansett hvor mye hjernen sier noe annet. Bokstavene a og b, eller rutene a og b? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå