Jotun Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Og de som aldri har vært hverken i sjøforsvaret, hæren eller luftforsvaret er strengt tatt de siste som skal uttale seg om hva militæret er og hvordan det er der. Og lekepistoler? Når en klarer å omtale våpen som en uten store problemer hadde klart å knerte både 2 og 3 stykker med som lekevåpen da burde en vertfall ikke uttale seg noe mer. BARE SÅ VI HAR DET KLART: Jeg var inne. Lekte soldat et helt år. Og eg hadde AG3! Det fikk vi ikke leke så mye med.... Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Hva var den legitte grunnen Emils? Konstant hodepine? Mangel på motivasjon med smerter i rygg. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Hypokondri med andre ord ? 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Hehe, nei. Jeg gidder bare ikke å bruke et år på rote rundt i skogen. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Det er eg enig i.... Var i sjøforsvaret, kystjeger kommandoen. Mer bortkasta tidsbruk har eg aldri opplevd. Lærte ikke en dritt nyttige ting og mistet mulighet til en god jobb og et år koster sykt mye penger. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Du sammenligner meg med Breivik? Jeg sier at jeg hadde ikke i det hele tatt følt meg trygg om vi kom i krig og mange av soldatene skulle stå for å beskytte landet. Da håper jeg virkelig det kommer soldater fra USA. Jeg sammenligner deg ikke med Breivik, jeg kjenner deg ikke. Trodde bare aldri jeg skulle høre den påstanden igjen, etter at Breivik sa det. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 (endret) Er det noe kontroversielt med den kommentaren? Sikkert mange som kunne finne på å si noe samme før Breivik, og etter, CoD og Battlefield har tross alt vært her lenge før det skjedde. Tror du er den eneste som kan knytte en slik kommentar til Breivik. Endret 9. februar 2015 av medlem-105082 Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Er det noe kontroversielt med den kommentaren? Sikkert mange som kunne finne på å si noe samme før Breivik, og etter, CoD og Battlefield har tross alt vært her lenge før det skjedde. Tror du er den eneste som kan knytte en slik kommentar til Breivik. Hør nå... Jeg husker Breivik sa at han hadde spilt så mye Battlefield eller noe, og at han trodde han ble en god soldat av det. Da tenkte jeg at han virkelig mangler virkelighetsoppfatning. Det er helt naturlig at jeg kobler den kommentaren til Breivik, for det ble en god del medieoppmerksomhet og diskusjon rundt det sitatet, godt mulig at du gikk glipp av det. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 (endret) Jeg gikk nok glipp av det, for jeg har lest slike kommentarer siden Wolfenstein 3D kom ut på tidlig 90-tallet. Mange "gamere" mangler virkeligetsoppfatning etter å ha spilt skytespill og tror de blir en god soldat, Breivik er ikke den første eller den siste. Men jeg knytter ikke slike uskyldige kommentarer til Breivik. Edit: Jeg skjønner at du tenkte på Breivik når du leste kommentaren til Emils (siden du forklarer mediaoppmerksomhet), men at du trodde du aldri ville høre en slik kommentar etter at Breivik sa det synes jeg er litt rart. Endret 9. februar 2015 av medlem-105082 Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Her kan du jo lese deg opp. Sprøtt å tro at man blir en god soldat av å spille dataspill. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/terrorangrepet-22-juli-rettssaken/spill-eksperter-breivik-snakker-tull-om-dataspill/a/10065496/ - Jeg gjennomgikk regulær skytetrening, for å bli en så god skarpskytter som mulig. Jeg snakker om vanlig rekrutt-trening, og bruk av siktesystemer, som man kan gjøre i stor grad i Modern Warfare, sa Breivik i retten Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 (endret) Sprøtt å tro at man blir en god soldat av å spille dataspill. Helt enig. Sikkert mange som tror de blir gode til og kjøre bil etter å ha spilt Forza Motorsport også. Endret 9. februar 2015 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Ja og Pilot av simulatorer! Yeah.... Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Når det er sagt tror jeg ikke man blir en god soldat av å være 1 år i militæret heller. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Å være kanonføde er lett. Skulle klart meg med en ukes opplæring. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Jeg har en stående avtale med militæret; de kaller meg aldri inn, men dersom vi blir invadert stiller jeg meg til rådighet som menneskelig skjold. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Folk (voksne) som går inn i butikken med hjelm på hodet, jeg har lyst til å gi et kraftig klask midt oppå hjelmen. Det ser så utrolig dumt ut. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Plot twist: hjelmen er laget av titanium. Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Her var det mye positivt om forsvaret ja. Så flott at jeg skal inn til høsten da Men jeg velger å gå inn med en positiv innstilling, blir et greit år, før jeg tar fatt på studiene! Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Gå inn med positiv innstilling, se den falle for hver dag som går. "Gode" minner får man ihvertfall. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Det kommer litt an på hvordan du er som person, for hvordan du vil trives. Er du svært sosial, liker å bo tett på andre, liker å bli ledet av andre, synes det er greit å vente lenge, gå lange turer... Ja da kan det godt være at du stortrives. For min del var det frustrerende at en "arbeidsdag" skulle vare minst 8 timer, selv om det ikke var noe å gjøre. Vanvittig mange timer ble brukt til å sitte å vente. Jeg ble også lei av å dele rom med fem andre karer, sannsynligheten er liten for at du kommer godt overens med alle. Så var det aldri privatliv, hverken på soverommet, dassen eller dusjen. Jeg har aldri runket så lite som i militæret, siden jeg oppdaget den gleden. Damer er heller ikke lett å finne, i hvertfall om du ender i nord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå