Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Garderoben

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Matte er digg! Man kjenner at hjernen skjerper kapasiteten og fokuserer knallhardt på løsninger.

Et kjent fenomen er at jo at pupillene utvider seg når man bruker mye av hjernekapasiteten og matte øker uten tvil pupillene størrelse.

Synd jeg ikke har noen form for matte i psykologi.

Lenke til kommentar

Matte var kjedelig helt til jeg begynte med T-matte på VGS. Nå går jeg R2 og synes matte er det beste faget på skolen. Kanskje det bare er matten på VGS som passer meg.

Hadde aldri problemer med matte på US, men syntes det var kjedelig. Dette forandret seg når jeg begynte på VGS, kanskje er det pga. bedre lærere, men det kan også være pga. interesser.

Lenke til kommentar

Går det an å komme lenger unna det å studere matte enn ved å studere psykologi?

Tja, det går nok an. Det er en del statistisk beregning innen psykologi og man er avhengig av grunnleggende kunnskaper innen matte og gode kunnskaper innen statistikk.

Kjenner at jeg har lest litt for mye nå. Kommer til en setning og jeg fatter rett og slett ikke hva den prøver å fortelle meg. Noen som vil prøve å forklare den til meg?

--> "Teoretisk validitet har å gjøre med om målet er uttrykk for den psykologiske prosessen som antas å ligge til grunn for det som observeres"

Kanskje på tide med en lunch :)

Lenke til kommentar

Det er det som er feil med norsk skole egentlig når det gjelder alle fag. Man sitter bare og gjør oppgaver fullstendig uten mål og mening og mesteparten av det man lærer er helt ubrukelig og ting man sannsynligvis aldri kommer til å støte borti igjen. Er det rart folk blir skolelei?

"Julie er 16 år. I hvertfall sa hun at hun var det. Hvor lang straff får du? Vis alle steg."

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

"Julie er 16 år. I hvertfall sa hun at hun var det. Hvor lang straff får du? Vis alle steg."

Jeg gjorde dette som en praktisk oppgave siste året på videregående. Veldig lærerikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...