Gå til innhold

Garderoben


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det var det nok ikke.

 

the-wind-rises-poster.jpg

 

Fikk endelig sett denne. Er man kjent med Studio Ghibli eller geniet som er Hayao Miyazaki så skjønner man at dette er en utmerket film, lenge før man har sett den. Fantastisk film på alle mulig måter! 6/6.

 

Filmen passer utmerket med et stort stykke nydelig oreokake, et stot glass melk og 4-5 dl kaffe. Mmmmmh!

Lenke til kommentar

Det er veldig synd, og han har jo sagt at The Wind Rises var hans siste film. Han har jo sagt dette mange ganger før au, men denne gangen virker det som om han er seriøs. Hayao er jo en magiker, et geni og er helt enestående, så sjansen for at Goro noensinne kommer til og nå opp til hans nivå er veldig lav. Men jeg synes han gjorde en veldig god jobb med Tales from Earthsea, og selv om den er blant de svakere Ghiblifilmene er den fremdeles veldig bra i mine øyne. Men med From Up on Poppy Hill beviste han jo virkelig hva han var god for. Glimrende film!

 

 

Kan jo legge til at det er en gigantisk skandale at Frozen vant Oscar over The Wind Rises. Nå har jo Oscar vært en stor vits i mange, mange, mange år allerede, så sånn sett burde det ikke vært en overraskelse at de fucket til det her og. Men det er jo helt utrolig at The Wind Rises ikke vant. Det eneste Frozen er bedre på er jo tilgjengelighet. Det er en barnefilm, i motsetning til The Wind Rises som er en relativt voksen og tung film. Men bortsett fra det er jo The Wind Rises bedre på alle måter. En vits og en skandale.

 

Vedder en femmer på at The Tale of Princess Kaguya ikke vinner beste animasjonsfilm i 2014, selv om det utvilsomt burde vinne.

Lenke til kommentar

Den er absolutt verdt å sjekke ut. Fantastisk film den au. Jeg ble litt satt ut av den barnebok-aktige stilen i Kaguya de første minuttene, men ettersom filmen kom i gang etter et par-tre minutter begynte jeg å skjønne hvorfor de gikk for akkurat den. Passer historien og stemningen utmerket. Begge filmene har også utrolig sterke soundtrack, og ikke overraskende er det Joe Hisaishi som står bak begge. Fantastisk musiker.

 

Uansett, om du ikke har alt for stor kjennskap til Ghibli så kan du jo sjekke ut en del filmer der. Alt er bra IMO, og det varierer mellom bra og helt suverent. Finnes ikke en eneste dårlig eller kjedelig film i Ghibli-katalogen.

 

Og skal du sjekke ut mer anime så er jo Ninja Scroll og Akira de to store i mine øyne. Animasjonsfilm blir ikke stort bedre. Breiale filmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...