Gå til innhold

Garderoben


Latias

Anbefalte innlegg

Synes ikke at lakereker er ekstremt godt. Er lenge siden jeg spiste det sist nå, men jeg husker at de var ok. Men jo mer jeg spiser av de jo mindre godt smaker de.

Noen få på brødskiva er ikke så verst :)

Men jeg tror jeg liker rekesalat bedre.

Før et par dager siden så var det lenge siden jeg spiste det sist også.

Smakte ikke all verden forrige gang, men jeg tror det har noe med at boksen var noen uker gammel.

 

Burde kan prøve noen ferske engang, men hvordan tilbereder du de egentlig? Er jo ikke bare å plukke de ut fra frysedisken og stappe dem i munnen :p

Endret av DaveSaves™
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du plukker ikke noe som helst fra frysedisken, men fra ferskvaredisken. De er allerede tilberedt, og hvis noen tilbyr deg gjennomsiktige reker så takker du nei. De blir rød/hvit etter at de er kokt.

 

Prisen er selvfølgelig en faktor, og den varierer stort. Nektet å kjøpe reker sist år når jeg bodde i Oslo. For det første var det "ferske" reker som kom fra Lyngen, altså rett utfor der jeg bor nå, og jeg vet at ikke er fisket samme dag eller dagen før. For det andre var det prisen. I Tromsø betaler jeg rundt 80 kroner kiloet året rundt, og når de koster over 100 kr syns jeg det er dyrt. Tror de tok 249 kr kiloet i Oslo i fjor vinter.

 

Reker tilberedes lett. Du trenger:

- Reker (400-600g pr pers)

- Fersk loff (noen bruker brød eller rundstykker)

- Majones etter eget ønske

- Fersk sitron

 

Skrell reker, ha majones på brødskiven, legg rekene oppå og klem litt sitron over. Noen pynter med salat eller liknende, det gjør ikke vi. Bedre blir det ikke.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Sto nærmest hver dag (snowboard) når jeg var yngre. Brettet på ryggen etter skoletid og så spasere opp til bakken og stå til langt på kveld. Blitt mindre og mindre de siste åra. Sist jeg sto var i april og da hadde jeg ikke stått på en stund. Syntes det var fryktelig kjedelig og satte meg heller på restauranten midt i bakken og ble der til vi skulle hjem. Også var det slitsomt i tillegg, og kaldt, og vått.

Lenke til kommentar

Noen som står på snowboard/ski?

Tenkte jeg skulle prøve meg den her vinteren.

Høres ut som en gøy hobby:)

 

Står på twin-tip i Trysil. Veldig morsomt, men kan ta litt tid å venne seg til det hvis du aldri har prøvd før. :)

Men som de over har sagt, det blir mindre og mindre med årene. Jeg var blant annet bare i bakken en gang forrige sesong pga. at russetiden tok all tid.

Lenke til kommentar

Det har vel noe med oppveksten å gjøre. Hverken mamma eller pappa tok meg med på skiturer, verken bortover eller nedover. Det er litt rart, for da pappa var på min alder var han på masse skiturer i inn- og utland.

 

Oppveksten har veldig mye å si. Jeg har en far som er over gjennomsnittet opptatt av friluftsliv og fysiske aktiviteter. Så det har blitt mange fjellturer, skiturer, fisking, båtkjøring, fotballsparking you name it. :)

Lenke til kommentar

Forsøker å dra på fjellet så ofte som mulig, er en svoren brettentusiast, for meg har det alltid vært mest naturlig å stå sidelengs og se rart på de som velger den retteste og raskeste veien i livet.

 

Sto første gang på et snowboard på slutten av 80-tallet ca, da på dette fantastiske brettet:
burtoncruzer-brushie1.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Syns reker er godt i varmretter (quesadilla, pizza osv), men er ikke noen stor fan av loff med reker :p

 

Reker på PIZZA?!?!?!?! Har det klikka for deg? :huh:

 

Selv liker jeg det ikke.

 

 

En pizza er rund. Det er en fotball også. Fotballspillere har føtter. Føtter brukes på landjorda. Ingenting i havet har føtter. Ergo hører ikke sjømat hjemme på en pizza.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...