Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Garderoben

Latias

Anbefalte innlegg

Majones? Det uttrykket har jeg ikke hørt før. Men ja, hadde heller tatt tvungen ferie i de periodene du nevner (og ikke minst i helgene) enn å kun ha fri når alle andre jobber.

Edit: nå fikk jeg jævlig lyst på kaviar med majones!

Alt er dyrere i de periodene. Derfor er det kjipt.
Synes det er mye kjipere å alltid ha fri når venner/familie jobber og motsatt. Er ikke så morsomt å jobbe julaften og nyttårsaften for eksempel. Da hadde jeg lett valgt å ha fri samtidig som alle andre.

Edit: I tillegg blir det ikke nødvendigvis så veldig mye dyrere om man planlegger ferien i god tid, noe man har mulighet til med den forutsigbarheten man har ved å jobbe i skole/barnehage.

Jo, det er dyrere i perioder hvor flyselskaper, hoteller osv vet de får solgt ut uansett.

Ja, jeg jobber selv mye spesielt i påske og jul, og er enig i at det er kjipt. Men det er ikke et godt argument for at tvunget ferie i de periodene er bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Majones? Det uttrykket har jeg ikke hørt før. Men ja, hadde heller tatt tvungen ferie i de periodene du nevner (og ikke minst i helgene) enn å kun ha fri når alle andre jobber.

Synes det er mye kjipere å alltid ha fri når venner/familie jobber og motsatt. Er ikke så morsomt å jobbe julaften og nyttårsaften for eksempel. Da hadde jeg lett valgt å ha fri samtidig som alle andre.

Edit: I tillegg blir det ikke nødvendigvis så veldig mye dyrere om man planlegger ferien i god tid, noe man har mulighet til med den forutsigbarheten man har ved å jobbe i skole/barnehage.

Jo, det er dyrere i perioder hvor flyselskaper, hoteller osv vet de får solgt ut uansett.

Apropo det der.. Hvorfor reiser folk fra dette fantastiske landet når solen endelig titter frem? Finnes jo ingenting som er bedre enn norsk sommer! Granca-turen kan man ta når det er snø  :wee:

Lenke til kommentar

Apropo det der.. Hvorfor reiser folk fra dette fantastiske landet når solen endelig titter frem? Finnes jo ingenting som er bedre enn norsk sommer! Granca-turen kan man ta når det er snø :wee:

Fordi man har jobber og skole hvor man må ta ferie på sommeren? Følg med mann, det er jo det som diskuteres her nå...

Lenke til kommentar

Jeg sjekker avbestillingsrutinene for SAS og Norwegian... Jeg har en reise jeg ikke får dratt på. Norwegian "tar" 500kr + prisdifferanse? Hvordan i helvette blir det lønnsomt å avbestille? Hvorfor i helvette skal jeg gi beskjed, så de får solgt seter mitt og tjent mer penger? Nei jeg dropper turen og gir dem et ledig sete, inkompetente jævler... SAS gir informasjon om hvordan man avbestiller 24 timer etter det ble bestilt, men "that's it"... Det er over 24 timer og jeg får ikke reist... enda mer inkompetente jævler, et ledig sete der også...

Endret av knipsolini
Lenke til kommentar

Hadde (nesten) samme opplevelse med SAS selv. Skulle fly hjem 1. nyttårsdag klokken 08:00. Fikk en epost med varsel om at flyvningen min var flyttet til 1 time tidligere. Eposten havnet i spam-mappa så jeg fikk den ikke med meg før to uker etterpå. I eposten var det ikke noe info om jeg kunne avbestille, endre flyvning eller noe annet, så jeg tenkte "Jaja, får deale med det senere", siden jeg ikke hadde tid til det der og da.

Tok kontakt med kundeservice, fikk da beskjed om at jeg ikke fikk lov til å avbestille flyvningen fordi jeg tok kontakt for sent. Jeg kunne endre til en senere flyvning mot et gebyr, men da jeg sjekket priser så var det billigere å bare kjøpe ny billett... Hjalp ikke at SAS-dama i kundeservice var sannsynligvis det minst behjelpelige, og det mest uhøflige kvinnemenneske jeg har møtt på. Hadde jeg snakket sånn til mine kunder hadde jeg sikkert fått tilsnakk.

Men hva skal man gjøre, jeg fortsetter jo å fly med SAS ¯\_(ツ)_/¯ Har jo ikke noe annet valg.

Lenke til kommentar

Jeg sjekker avbestillingsrutinene for SAS og Norwegian... Jeg har en reise jeg ikke får dratt på. Norwegian "tar" 500kr + prisdifferanse? Hvordan i helvette blir det lønnsomt å avbestille

Dette er vel ikke for avbestilling? Men endring av billett? Ved avbestilling, hva er prisforskjellen da? Hehe....

Lenke til kommentar

Som jeg sa: ikke så lenge man bestiller god tid i forveien. Har heller aldri sagt at tvungen ferie i de periodene er bra, har sagt at jeg foretrekker det framfor å aldri ha fri når andre har det.

Det er fortsatt dyrere, uansett hvor tidlig du bestiller.
Visse reisemål (typiske turistfeller som Paris, Roma etc.) stemmer dette for men bildet er langt fra så sort/hvitt som du skisserer og i de fleste tilfeller vil man kunne få billigere billetter om man bestiller tidlig. Moren min har jobbet i Norwegian siden BusyBee-tider så jeg har relativt god innsikt når det kommer til akkurat dette. Setter en strek der, så om du vil diskutere dette noe mer er det bare å sende meg en PM, begynner å bli ganske offtopic ifht. det vi originalt diskuterte (grunnen til at """ ikke liker ferie). Endret av KANE2009
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kontanter er det lite av hjemme hos meg, har vel kontanter et par ganger i løpet av året i forbindelse med jul og/eller bursdag.

Uansett ikke krise om man kommer over en "gammel" hundrings og to, det er mulig å veksle de i nye 10 år frem i tid. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Nå er jeg passe lei varmen, har hatt vakttelefon i snart en uke, så dagene har vært preget av å måtte sitte mye inne kveld og natt, og noen forsøk på å sove på dagtid.

Helt jævlige tilstander i leiligheten  :hrm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Pleier dere å gå til jevnlige legesjekk? Evt når man føler seg litt uggen? Det virker som de fleste jeg kjenner går jevnlig til legen, men jeg har vokst opp med at man går til legen om man er syk... og det inkluderer ikke influensa eller diaré eller småtteri som går over etter rimelig tid. Dvs, jeg har ikke vært hos legen siden jeg var barn, bortsett fra i militæret. Lurer på om jeg skulle tatt en rutinesjekk som så mange gjør, selv om jeg er ung og føler meg frisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...