Gå til innhold

Garderoben


Latias

Anbefalte innlegg

Det var det jeg ville frem til. Det er _svært_ sannsynlig at misforståelser skjer på en fotballbane, mye større enn i dagliglivet. Det er ikke rart at folk hører en del rare ting som kanskje ikke ble sagt, spesielt i opphetede situasjoner. 

 

 

Det er ikke en falsk anmeldelse da, og du bør ikke bli straffet for det. 

Endret av Mchansern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jeg selvfølgelig også enig i, hence the plus. Det er mer sannsynlig enn veldig mange andre steder. Det er dog også ganske sannsynlig at en del av sakene som blir henlagt hvert år faktisk var noe annet enn misforståelser. Om det er tilfellet her? Nei, det kan jeg ikke si med hundre prosent sikkerhet. Mener dog fortsatt at det bør være et visst fokus på å ta de som kommer med usanne anklager, i likhet med at det selvfølgelig skal være fokus på å bli kvitt rasisme (noe fotballen har blitt bedre og bedre på) og andre former for diskriminering (ifht. lgbt saken har for eksempel fotballverdenen en del å gå på). 

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar

Satt på spissen, ja. Ordet begynner nesten å miste sin betydning. Samme med "seksuell trakassering". Betyr det at vi ikke skal fortsette å kjempe mot rasisme og seksuell trakassering? Selvfølgelig ikke. Men det betyr at vi bør være var om å rope "ulv, ulv" for ofte.

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar

Snakker ikke om mitt nærvær, men bra forsøk. Men om jeg skulle bli kalt rasist i år 2018 så tenker jeg ikke så veldig over at det er så forferdelig. Hvorfor? Fordi man får nok informasjon fra nettet om folk som misforstår hva det går ut på. Enkelte folk tror man automatisk er rasist etter hvilke ord man bruker.

 

Edit; F.eks, enkelte tror vel Luis Suarez er rasist.

Endret av Colin.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dersom en opplever at ordet rasist blir brukt dagligdags i ens nærvær bør en jo ta en titt i speilet kanskje. Det er ikke _alltid_ de andre det er noe feil med. 

 

edit: det samme gjelder seksuell trakassering.

Vet ikke om du svarte meg eller Colin nå, men det er utifra sosiale medier og vanlige medier mulig å se at ordet rasist blir mer og mer utvannet. Man må ikke være brunskjorte og medlem av boot boys fordi man reagerer på at et ord har begynt å miste sin betydning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Enkelte folk tror man automatisk er rasist etter hvilke ord man bruker.

 

 

De aller færreste begår rasistisk motivert hatecrimes, så da står vel språk og ytringer igjen som indikator. 

 

Sier ikke at språk og ytringer ikke har en effekt, men om man konkluderer med at noen er rasist basert på ord man selv ikke liker eller ikke tar i betraktning at mennesker kan gjøre feil fra tid til annen, da er det gale den andre veien også. Mange hoppet til den konklusjonen angående Luis Suarez, og det var jo helt feil å stemple han som rasist spør du meg.

 

Det er bare slik at når ord misbrukes, så mister de sin effekt. Og at rasist blir misbrukt, er det ingen tvil om. Det er lett å tenke på ofrene for rasisme, men det som ikke er så enkelt å tenke over, er de som urettferdig blir stemplet for å være rasistisk/rasist, og de er det også mange av. 

 

Desverre klarer ikke SJWs å se kontekst særlig bra, og derfor er de en stor årsak til at ordet rasist har mistet sin betydning, desverre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg ikke helt, først så argumenterer du for at rasisme har mistet sitt begrep og du sier selv at det ikke er en fornærmelse å bli kalt rasist i 2018, men deretter må vi tenke på de ofrene som urettferdig blir stemplet som rasister. Er rasist et utvannet ord eller ikke? Jeg blir rett og slett forvirra! 

Endret av Mchansern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg argumenterer fra mitt ståsted. At alle som blir utsatt for beskyldninger om rasisme har samme tankegang som meg, er tvilsomt. Skjønner du ikke det? Ganske lett å forstå.

 

Edit; Bare for å gjøre det klinkende klart for deg, om jeg blir beskyldt for å være rasist, så trenger du ikke tenke på meg som et offer :)

Endret av Colin.
Lenke til kommentar

Ok, så vi får det på det rene. Du opplever mye rasisme-prat i sosiale medier (og ellers) dagligdags, men ikke til deg. Du opplever at ordet har mistet sin betydning fordi det blir for lettvint brukt. Derfor er det for deg ikke noen fornærmelse å bli kalt rasist i det hele tatt ,det betyr jo mer eller mindre ingenting lenger. Men når andre folk blir kalt det, det er sårende for deg (?) fordi de kan bli såret av ordet som for deg ikke betyr noe som helst lenger. Har jeg forstått det mer eller mindre riktig? Er et innfløkt system. 

 

 

Greier utrolig nok fortsatt ikke forstå om ordet betyr noe eller ikke betyr noe lenger da.

Lenke til kommentar

Ja, du forstår! (Men nå finnes det verre ting i denne verden enn ord). Ordet rasist betyr ingenting for meg, men for andre kan det fortsatt bety noe. Jeg kan jo bare argumentere fra mitt ståsted. Jeg gjør ikke som en SJW, argumenterer for det jeg tror er andres ståsted. Det er ikke så veldig komplisert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...