Gå til innhold

Garderoben


Latias

Anbefalte innlegg

Så det er enten eller? Man kan ikke mislike både og?

I amerikansk politikk er det demokratene eller republikanerne.

Det er de moderne feministene(PK-gjengen) eller de som ønsker like muligheter FOR ALLE uten BS-kvotering.

 

Du kan mislike akkurat hvem du vil. Problemet er Comma og hans gjeng som prøver å gjøre den ene meningen mer legitim enn den andre. Ex. "Alle som stemmer på Trump er dumme" "Ikke overraskende" Typisk sånn man så i den amerikanske presse både før og etter valgkampen. Guess what, Trump is a winner.

 

Husker jeg fikk advarsel her på forumet da jeg kalte Colin for en Milo Yiannopoulos-fanboy elns. (I litt hardere ordelag). Det er vel to år siden. Det var utrolig verdt det, men synd å se at han holder på i samme tralten. 

Er fortsatt stor tilhenger av Milo. Han er en av de kuleste personene jeg har oppdaget på nettet. Men det er flere også, som Ben Shapiro, som tar for seg viktige saker. 

Endret av Colin.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nå har du mistet med av lasset gamle Jotun!

Skal man dasse rundt på tur trenger man ikke felleski. 

Enig, men det kan være fint med smørefrie ski uansett. 

Ikke til å trene langrenn? Det er vanlige smørefrie ALT for dårlige til. Da får man dårlig glid OG dårligere heng.

 

Men når en person spør om langrennsski tolker eg det dit hen at de skal brukes til å gå langrenn, ikke tur. Da hadde han spurt om turski.

Forsåvidt enig, men forstår ikke sammenhengen. 

Det er forskjell på hva folk kaller for langrenn. Da tenker eg automatisk på trening, ikke en skitur med kakao og ungene på slep.

 

Men eg går på denne brenneren ganske ofte med byfolk som kaller en tur med kakao i koppen, 100 meter fra parkplassen for langrenn. Burde lært. Lurt å spesifisere.

Ser ikke sammenhengen med tidligere innlegg. 

Eg svarer som om vi snakker om å trene langrenn når folk spør om langrennski. Har nå bodd i Bergen og stavanger regionen i maaange år. Der er å gå på langrenn definert som å bevege seg i oppkjørte spor med ski under beina. Uavhengig av fart, mål for turen etc. Eg bommer ofte på dette når folk spør meg om ski. Ikke verre.....

 

Til langrenn hadde eg aldri kjøpt noe annet enn felleski for trening. Skal man konkurrere er jo saken en annen. Man opplever tidvis noe dårligere gli på felleski, men hva betyr det når man skal trene?

Det er et definisjonsspørsmål og noe hver enkelt må finne ut av. Jeg hadde blitt demotivert, akkurat som jeg blir nå mot nullføre og dårlig smøring, ved dårlig glid. 

Blir mye mer demotivert av dårlig heng. Dessuten skal man være ganske god på smurning og gjøre dette relativt ofte for å klare like bra resultat som man får med felleski.

 

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Takk for alle svar om ski :)

For å klargjøre spurte jeg om hvilke smørefrie jeg evt skulle gå for: vanlige smørefrie eller felleski. Ski som må smøres har jeg verken behov eller ønske om. Og som nevnt i spørsmålsinnlegget er det som regel kun snakk om bruk par-tre turer i sesongen, typ noen km, og gjerne med familie. Burde sikkert presisert at det da er turbruk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kjøpte "nedoverski" for litt siden på MXSport, og jeg fikk mye bedre pris hos dem enn hva noen av pakketilbudene til XXL, GMAX osv ga.

Plukket ski, bindinger og støvler selv, og fikk alt for mindre enn det skiene alene kostet originalt. 

Eneste "minuset" var at jeg fikk fjorårets modell.

 

Syns type vareutvalget på nett stemmer dårlig overrens med hva butikkene har inne av ski, så det beste er å stikke innom og se hva de faktisk har.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+3165

 

Apropos sko, noen som kan anbefale hverdagssko som faktisk varer?

Alt jeg kjøper henger såvidt sammen etter kun et par måneders bruk...

Etter min erfaring er skoene til Ecco de som holder. YMMV.

 

Får se hva jeg finner, et av de få merkene jeg ikke har hatt (slitt med å finne noen jeg faktisk liker).

Bruker hverdagsskoene mye, hele dagene på jobb, tur med bikkja i alt slags vær og vind osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Joda, men begynner å bli klar for litt ferie selv. Har jobba overtid hver uke siden midten av oktober, med unntak av romjula og en av ukene i januar. Heldigvis trives jeg på jobb, ellers hadde jeg vel vært utbrent for lenge siden :)

Vi fikk problemer med antall overtidstimer i på noen ansatte i fjor (type langt over det dobbelte av hva arbeidsmiljø loven tillater), høres nesten ut som du er og på god vei  :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...