Gjest Slettet+3165 Skrevet 16. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2017 https://www.youtube.com/watch?v=x7140Mdg5oE Regner med at det er denne tenker på? Ganske fengende ja. Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 16. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 16. desember 2017 Har den faktisk på en spotifyliste (som en av 450 sanger). Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 23. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2017 God jul folkens Takk for innsatsen på forumet i 2017, la oss fortsette 2018 i samme stil! 5 Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 23. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2017 God jul alle sammen. Vi er en god og gal gjeng Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 26. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2017 Noen som vet om kan ta med tre tårn / 15 bokser av denne: https://www.tax-free.no/5111/produkter/1268974/skruf-superslims-fresh-white/ Normalt kan man vel ta ett tårn løs eller to tårn porsjon, men med disse "superslim" blir det totalt 247,5 gram, så innenfor kvoten på 250 gram. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 26. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2017 Eneste grunnen til at man "normalt" kan ta med 2 tårn porsjon er vel at de vanligvis er 24g = 240g totalt. Tidligere var vel slim/superslim på 16,8g = 252g totalt. Før gikk dette (stort sett) greit i tolla, men nå har de fått strengere retningslinjer om at alt over 250 = ikke ok. Jeg antar at det er derfor superslim nå er 16,5g, og ikke 16,8.. Så, ja, du kan ta med 3 tårn med superslim så lenge totalen er under 250g. 1 Lenke til kommentar
Samara Skrevet 27. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2017 En av dagens lattere kom da vi så Jan i klippet øverst i artikkelen sin reaksjon på Magnus Carlsen sitt heller dårlige trekk https://www.nrk.no/sport/carlsen-i-kjempeform-_-fortsetter-seiersrekken-1.13841538 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 29. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2017 Siste dagen i året. Den store dagen der alle kommunene og menighetene ringer og ber deg bryte loven. <3 Snart over. Fint. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 29. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2017 Hvilken lov og hvordan brytes den? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 29. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2017 Fakturere i 2017 grunnet budsjett.... Lenke til kommentar
toreae Skrevet 29. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2017 Er det ikke lov til forskuddsbetaling? Lenke til kommentar
Espp Skrevet 29. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2017 Faktura er vel pliktig til å ha 14 dagers frist etter fakturaloven? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 30. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2017 (endret) Problemet er at de spør om "du ikke bare kan sende faktura nå selv om du ikke kan levere varene før om en/to/tre uker". Nei, det kan jeg ikke. Ble nylig ferdig med en revisorutdanning, og fakturering rett før og etter nyttår er en av tingene de virkelig stresset at vi måtte se etter som revisor. Fakturering skal skje ved levering, etter loven... En forskuddfaktura er heller i utgangspunktet ikke et gyldig regnskapsbilag. Endret 30. desember 2017 av Knewt Lenke til kommentar
toreae Skrevet 30. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2017 Tilgi min uvitenhet. Så lenge varen er bestemt, er det vel lovlig å forskuddsbetale? Større/dyrere ting betales vel ofte med en del ved kontraktsinngåelse, en eller flere deler underveis, og en del ved overlevering. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 30. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2017 Grunnen er vel ved endringer i statsbudsjettet for eksempel ved nye skatteregler for noen varer så skal det ikke jukses med dette, derav fakturering og regnskapsdatoer den dagen varen leveres.... Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 30. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2017 Tilgi min uvitenhet. Så lenge varen er bestemt, er det vel lovlig å forskuddsbetale? Større/dyrere ting betales vel ofte med en del ved kontraktsinngåelse, en eller flere deler underveis, og en del ved overlevering. Ja, det er fullt lovlig å betale på forhånd, men det er ikke betalingsdagen som avgjør når du kan kostnadsføre i regnskapet. Større og dyrere ting, altså bygg, skip, plattformer osv, har andre regler. Men, la oss ikke snakke mer om dette. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 31. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2017 Godt nyttår folkens! Lenke til kommentar
""" Skrevet 31. desember 2017 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2017 Håper det blir et helt jævlig år fylt av lidelse og faenskap for alle sammen. Takk for i år. 1 Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 3. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2018 Parkeringsvakter, som til vanlig er jævlig årvåkne, bør bli flinkere til å overholde maks parkeringstid på 16 timer på offentlige ladeplasser. Er en liten elbil som jeg har sett flere ganger stå mange døgn på rad på samme plass, på ladeplassene i gaten min. Jævlig irriterende når det har blitt nesten umulig å få ladeplass. Kanskje jeg kan få med med noen andre irriterte naboer på å bære bort den lille bilen. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 3. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2018 Parkeringsvakter, som til vanlig er jævlig årvåkne, bør bli flinkere til å overholde maks parkeringstid på 16 timer på offentlige ladeplasser. Er en liten elbil som jeg har sett flere ganger stå mange døgn på rad på samme plass, på ladeplassene i gaten min. Jævlig irriterende når det har blitt nesten umulig å få ladeplass. Kanskje jeg kan få med med noen andre irriterte naboer på å bære bort den lille bilen. Det er lov å ringe/tipse parkeringsvakta. Gjør det på jobb relativt ofte. Du kan og ringe eier av bilen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå