Gå til innhold

Garderoben


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste grunnen til at man "normalt" kan ta med 2 tårn porsjon er vel at de vanligvis er 24g = 240g totalt. Tidligere var vel slim/superslim på 16,8g = 252g totalt. Før gikk dette (stort sett) greit i tolla, men nå har de fått strengere retningslinjer om at alt over 250 = ikke ok. Jeg antar at det er derfor superslim nå er 16,5g, og ikke 16,8..

 

Så, ja, du kan ta med 3 tårn med superslim så lenge totalen er under 250g. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er at de spør om "du ikke bare kan sende faktura nå selv om du ikke kan levere varene før om en/to/tre uker". Nei, det kan jeg ikke. Ble nylig ferdig med en revisorutdanning, og fakturering rett før og etter nyttår er en av tingene de virkelig stresset at vi måtte se etter som revisor. Fakturering skal skje ved levering, etter loven...

 

En forskuddfaktura er heller i utgangspunktet ikke et gyldig regnskapsbilag.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Tilgi min uvitenhet.

Så lenge varen er bestemt, er det vel lovlig å forskuddsbetale? Større/dyrere ting betales vel ofte med en del ved kontraktsinngåelse, en eller flere deler underveis, og en del ved overlevering.

Ja, det er fullt lovlig å betale på forhånd, men det er ikke betalingsdagen som avgjør når du kan kostnadsføre i regnskapet. :p

 

Større og dyrere ting, altså bygg, skip, plattformer osv, har andre regler.

 

Men, la oss ikke snakke mer om dette. :D

Lenke til kommentar

Parkeringsvakter, som til vanlig er jævlig årvåkne, bør bli flinkere til å overholde maks parkeringstid på 16 timer på offentlige ladeplasser. Er en liten elbil som jeg har sett flere ganger stå mange døgn på rad på samme plass, på ladeplassene i gaten min. Jævlig irriterende når det har blitt nesten umulig å få ladeplass. Kanskje jeg kan få med med noen andre irriterte naboer på å bære bort den lille bilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Parkeringsvakter, som til vanlig er jævlig årvåkne, bør bli flinkere til å overholde maks parkeringstid på 16 timer på offentlige ladeplasser. Er en liten elbil som jeg har sett flere ganger stå mange døgn på rad på samme plass, på ladeplassene i gaten min. Jævlig irriterende når det har blitt nesten umulig å få ladeplass. Kanskje jeg kan få med med noen andre irriterte naboer på å bære bort den lille bilen.

Det er lov å ringe/tipse parkeringsvakta. Gjør det på jobb relativt ofte.

 

Du kan og ringe eier av bilen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...