Gå til innhold

Garderoben


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke savnet studietiden en eneste gang etter at jeg sluttet. Men jobber som assistent på en barneskole så har jo en relativt lett, morsom og variert jobb, selv om jeg bruker 5 av de 7.5 timene en arbeidsdag varer sammen med et diagnosert enkeltbarn som aldri er syk eller borte. Jævlig hardt år i fjor, men savna aldri studietiden lell. I år går det som en drøm.

Lenke til kommentar

 

For noen er studietiden hardere enn arbeidshverdagen man ender opp med, men ikke for min del. På jobb på tredje dagen nå i et kaldt og vindfullt Praha er det lett å savne studentlivet, med litt mindre press og ansvar. Samt det å faktisk ha fri! Har sovet hjemme tre netter i desember, det er ganske gørr.

Hva jobber du med?

 

 

Fotograf. Akkurat nå jobber jeg med en film som heter Skjelvet, oppfølgeren til Bølgen (hehe). Mesteparten av opptakene foregår i Praha. Det er ganske slitsomt, 12-14 timers dager og fullt kjør (samt litt venting) - men også veldig gøy.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fotograf. Akkurat nå jobber jeg med en film som heter Skjelvet, oppfølgeren til Bølgen (hehe). Mesteparten av opptakene foregår i Praha. Det er ganske slitsomt, 12-14 timers dager og fullt kjør (samt litt venting) - men også veldig gøy.

Utrolig kult å jobbe og å være med på slike store produksjoner da! Både Bølgen og nå Skjelvet er jo kanskje ikke superoriginale eller dialog og drama på høyeste nivå men det er litt gøy å se Norge kjøre litt produksjoner på Hollywood-nivå.

Lenke til kommentar

 

Fotograf. Akkurat nå jobber jeg med en film som heter Skjelvet, oppfølgeren til Bølgen (hehe). Mesteparten av opptakene foregår i Praha. Det er ganske slitsomt, 12-14 timers dager og fullt kjør (samt litt venting) - men også veldig gøy.

Utrolig kult å jobbe og å være med på slike store produksjoner da! Både Bølgen og nå Skjelvet er jo kanskje ikke superoriginale eller dialog og drama på høyeste nivå men det er litt gøy å se Norge kjøre litt produksjoner på Hollywood-nivå.

Ja, det er definitivt svært høyt nivå på dette her og et stort steg opp fra Bølgen på alle måter. Både VFX, stunt og alt teknisk er definitivt av Hollywood-standard og er nok det største som har blitt gjort i en nordisk produksjon.

 

Veldig morsomt å være med på og se hvordan folka her nede jobber, de som har vært med på det aller største av internasjonale produksjoner :)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig ikke, men når man prater om Hollywood-produksjoner er det de større filmene folk tenker på, selv om det også lages et flaust av mindre filmer. Micro-budget filmer inkludert.

 

Men nivået Norge har lagt seg på med Bølgen er på nivået til en lavbudsjetts Hollywoodfilm, og på et nivå Svenskene har jobbet på gjentatte ganger i flere år allerede. Imponerende på en norsk skala, lite imponerende på en internasjonalt skala.

 

 

Forresten kult at du jobber på en sånn produksjon. Tenker det er fett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja. Det verste trykket pleier å gi seg rundt 16. desember når man jobber i nettbutikk :p Blir vel en del lokale kunder som kommer innom, riktignok.

 

Men men. Snart kommer kommunene som har penger igjen på budsjettet og ber oss bryte loven fordi de har planlagt dårlig. "Kan dere ikke bare fakturere nå, og sende det når dere får varen på lager over nyttår?" Noope.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...