Tunky Skrevet 24. august 2017 Rapporter Del Skrevet 24. august 2017 (endret) Hva i all verden har kjørestil og festing med hverandre å gjøre? Endret 24. august 2017 av Knewt Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 24. august 2017 Rapporter Del Skrevet 24. august 2017 Jeg ser ikke helt poenget med å ligge 10-15 over. Det gir en grei bot i de fleste fartsgrenser, men man sparer minimalt med tid med mindre man skal langt.. Men det er nå meg. Pleier å ligge mellom fartsgrensa og 5 over. De som setter fartsgrenser må jo ha røyka noe ordentlig hardt. Har noen i det hele tatt satt seg ned og sett på om det er noen logikk i det hele tatt der? Et eksempel: På hytta er det 80 sone hele veien opp. Da snakker vi latterlig dårlig veier, intet veiskille og en vei som snirkler seg som en slange gjennom skogen. Mange plasser å kræsje på for å si det mildt og en bredde som gjør at du ikke skal vingle veldig mye før du frontkolliderer med møtende bil. På vei til jobben derimot er det en splitter ny firefelts med ordentlig midtdeler og helt, flunkende nytt veidekke. Veien er i tillegg mer eller mindre rett fram. Her er det også 80!?!?! Skulle mye heller hatt det som i Belgia, med varierende fartsgrense avhengig av været (men det har vel ikke oljenasjonen Norge råd til). Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 24. august 2017 Rapporter Del Skrevet 24. august 2017 Varierende fartsgrenser hadde vært tingen, ja. Tenk rundt skolene og, der er det vel ofte 30-soner. Kunne fint vært 50/60 rundt mange av skolene i området her i helger, på natta osv. Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 24. august 2017 Rapporter Del Skrevet 24. august 2017 Jupp, veldig enig. I tillegg kunne det ført til at sjåførene blir mer på vakt for skilter generelt sett, da de faktisk endrer seg. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 24. august 2017 Rapporter Del Skrevet 24. august 2017 Veldig sant. Det er vel varierende fartsgrense på deler av E18 med 100-sone til vanlig, men det er det eneste stedet jeg kommer på. Det med 80-sone til hytta er jo egentlig ikke så rart det heller. Norge har jo to generelle fartsgrenser, i og utenfor tettbygd strøk, 50 og 80. Maaaange veier med 80-sone der det er umulig å holde 80 med mindre veien er sperret av og du kjører rally.. Man skal jo uansett kjøre etter forholdene. Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 24. august 2017 Rapporter Del Skrevet 24. august 2017 Synes nå fortsatt det er helt latterlig med 80 sone på en del veier mens veier med mye bedre veidekke, flere filer og midtdeler ikke skal ha høyere fartsgrense (eventuelt "hytteveien" en lavere fartsgrense). Hvor er det forresten på E18 at de har varierende fartsgrense? Tror jeg har til gode å se sånne skilt i norge. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 24. august 2017 Rapporter Del Skrevet 24. august 2017 På hytta er det 80 sone hele veien opp. Da snakker vi latterlig dårlig veier, intet veiskille og en vei som snirkler seg som en slange gjennom skogen. Er det skiltet med 80? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 24. august 2017 Rapporter Del Skrevet 24. august 2017 Synes nå fortsatt det er helt latterlig med 80 sone på en del veier mens veier med mye bedre veidekke, flere filer og midtdeler ikke skal ha høyere fartsgrense (eventuelt "hytteveien" en lavere fartsgrense). Hvor er det forresten på E18 at de har varierende fartsgrense? Tror jeg har til gode å se sånne skilt i norge. Det er lysskilt på E18 inn mot Kristiansand fra Grimstad. Det er omtrent alltid 100-sone, men har opplevd en gang eller to at det har vært lavere. Tror også jeg husker å ha sett lysskilt på E18 i Vestfold, men er litt i tvil. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 24. august 2017 Rapporter Del Skrevet 24. august 2017 Er elektroniske skilt på E18 i Vestfold ja, med 110km/t til vanlig. Disse blir først og fremst satt ned når det er ulykker eller veiarbeid (som er fuckings hele tida). Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 24. august 2017 Rapporter Del Skrevet 24. august 2017 På hytta er det 80 sone hele veien opp. Da snakker vi latterlig dårlig veier, intet veiskille og en vei som snirkler seg som en slange gjennom skogen. Er det skiltet med 80? Det står ihvertfall to skilt med 80 der ja. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 24. august 2017 Rapporter Del Skrevet 24. august 2017 Link på gmaps? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 25. august 2017 Rapporter Del Skrevet 25. august 2017 Ofte er det skiltet med ingen grense, altså 80... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 29. august 2017 Rapporter Del Skrevet 29. august 2017 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/nord-korea/oberstloeytnant-om-kim-jong-un-har-krysset-en-roed-linje/a/24128476/ Dette var jo sjekke nyheter å våkne til, en uke før man reiser til Japan Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 29. august 2017 Rapporter Del Skrevet 29. august 2017 Synes nå fortsatt det er helt latterlig med 80 sone på en del veier mens veier med mye bedre veidekke, flere filer og midtdeler ikke skal ha høyere fartsgrense (eventuelt "hytteveien" en lavere fartsgrense). Hvor er det forresten på E18 at de har varierende fartsgrense? Tror jeg har til gode å se sånne skilt i norge. Jeg tror 80-grensen på trygge motorveier handler om trafikkflyt. På trafikkerte veier som E6 fra Oslo vil det bli dårligere flyt og mer kø om fartsgrensen er 100. Når man passerer Kjeller går fartsgrensen opp til 100 selv om veiene er like, og det handler nok om at det er mindre trafikk her. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 30. august 2017 Rapporter Del Skrevet 30. august 2017 Når man skal gateparkere i rushtiden, blinker og bremser opp, og bilen bak likevel stopper opp rett bak meg, så jeg ikke får rygget inn... så jævlig irriterende. Så får ikke bilen bak rygget, og man må enten prøve å manøvrere seg forbi eller gi opp plassen. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 30. august 2017 Rapporter Del Skrevet 30. august 2017 Hater sånne folk. Opplevde til og med en gang at når eg kjørte frem så tok han bak plassen min! Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 30. august 2017 Rapporter Del Skrevet 30. august 2017 Haha, ja da kan selv en sindig person som meg miste huet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 31. august 2017 Rapporter Del Skrevet 31. august 2017 Jeg er drittlei (no pun intended) av å jobbe folk som ikke vett hva en toalettbørste er til. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 31. august 2017 Rapporter Del Skrevet 31. august 2017 Mhmmm... Ofte samme gjengen som tror man skal pisse på kanten og få mest mulig oppi dass.... Om det da kommer noe på gulvet så gjør jo ikke det noe, Det kommer jo folk bak som tråkker i det for deg.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå