Gå til innhold

Garderoben


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Nå koker ferie hodet....

 

Fra Bergen til mandal i dag. Kommer i grei tid til halhjem. Stappet ferje fordi forrige ferje hadde med bil lastet med sprengstoff.... Får selvsagt ikke være med.

 

Kommer så bortimot først ombord i ferja noe som logisk nok fører til en plassering ombord som gjør at vi er fjerde sist av ferja. Med andre ord, nok av sinker (Les: bobiler, campingvogner, tinebiler og drit og dra) noe som fører til at det kniper på Arsvågen.

 

Der er vi fem minutter før avgang, men hjelper det? Neida, for da skal jo damene ta betalt for alle bilene som kom fra Bergen. Kø. Ferja går.

 

En time ekstra pga tulleting fra fjord 1. Håper de bygger broer og tunneler ALLE PLASSER dette dritt selskapet opererer!

Lenke til kommentar

En time ekstra pga tulleting fra fjord 1. Håper de bygger broer og tunneler ALLE PLASSER dette dritt selskapet opererer!

Mener jeg leste er sted at for samme summen det vil koste å bygge broer hele veien mellom Kristiansand og Trondheim (via Bergen) kunne alle dagens ferjer være gratis i 100 år, det kunne gå ferje hver time hele døgnet, hver dag OG gratis svele til alle passasjerer. Spørs om det blir så mange broene...

Lenke til kommentar

 

Der er vi fem minutter før avgang, men hjelper det? Neida, for da skal jo damene ta betalt for alle bilene som kom fra Bergen. Kø. Ferja går.

 

En time ekstra pga tulleting fra fjord 1. Håper de bygger broer og tunneler ALLE PLASSER dette dritt selskapet opererer!

Dette har jeg og merket meg den siste tiden. Tar denne ferja noen ganger i året, og tidligere vinket de bare folk videre og så betalte du ombord.

 

Sist gang venta faktisk ferja på meg da. Bommen gikk ned i det jeg kjørte over lemmen.

Lenke til kommentar

Nå koker ferie hodet....

 

Fra Bergen til mandal i dag. Kommer i grei tid til halhjem. Stappet ferje fordi forrige ferje hadde med bil lastet med sprengstoff.... Får selvsagt ikke være med.

 

Kommer så bortimot først ombord i ferja noe som logisk nok fører til en plassering ombord som gjør at vi er fjerde sist av ferja. Med andre ord, nok av sinker (Les: bobiler, campingvogner, tinebiler og drit og dra) noe som fører til at det kniper på Arsvågen.

 

Der er vi fem minutter før avgang, men hjelper det? Neida, for da skal jo damene ta betalt for alle bilene som kom fra Bergen. Kø. Ferja går.

 

En time ekstra pga tulleting fra fjord 1. Håper de bygger broer og tunneler ALLE PLASSER dette dritt selskapet opererer!

 

Er ikke bare fjor1. Synes alle selskaper på vestlandet driter i hvordan de laster og losser biler. Har opplevde flere ganger å være blant dem som står igjen ved full ferge. Om man står i kø nummer 3, begynner neste ferge å laste fra kø nummer 1. Andre plasser har jeg sett at de bilene som står igjen, blir de første til å komme ombord på neste ferge. 

Lenke til kommentar

Hjelper ikke at de slapp oss som stod igjen først ombord (sånn bortsett fra garantert at vi kom med,når de plasserer oss slik at vi blir sist av igjen.

 

De ser vel at hvordan de gjør jobben betyr nada siden de snart erstattes av broer og tunneler. Så slipper vi å ta pausen med påfølgende grisedyr mat på disse ferjene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sitter og kikker på kommentarfelt på Facebook på diverse artikler om "prishopp" på Netflix. Folk klikker i vinkel over 10 kroner i måneden.... Jeg syns nå en hundrelapp er sinnsykt billig jeg. Det er jo mye mindre enn det kostet å kjøpe en sesong av en serie på DVD i "gamle dager"

Lenke til kommentar

Sitter og kikker på kommentarfelt på Facebook på diverse artikler om "prishopp" på Netflix. Folk klikker i vinkel over 10 kroner i måneden.... Jeg syns nå en hundrelapp er sinnsykt billig jeg. Det er jo mye mindre enn det kostet å kjøpe en sesong av en serie på DVD i "gamle dager"

Folk klikker med en gang de leser nyheten om at prisen øker uten å engang tenke over om de er sint. Det er nesten blitt automatikk å bli fornærmet for enkelte.

 

Jeg synes det er helt innafor at de øker prisen. Tenk hvor mye eget innhold de produserer, og hvor mye annet de må betale for å ha tilgjengelig. At det har kostet det samme eller mindre som Spotify er et under. 

 

Har enda ikke hørt et eneste godt argument for at noen faktisk skal bli irritert på den nye prisen. Selv for 150 i mnd så er det et bedre valg enn det meste annet, inkludert vanlig tv.

Lenke til kommentar

Mener jeg så noe om at de var ca 160 millioner i dollar i minus pga rettigheter og egenproduksjon. Ganske mye som må betales altså...

Men dette blir sikkert nedskrevet over tid? Altså er det ikke sikkert regnskapsåret viser så mye minus, men nok til at de velger å hente inn litt mer inntekter fra brukere.

 

Og egentlig, mtp på produksjonen de drifter og kvaliteten på eget materiale så er vel ikke det så rart?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Forsatt ikke sikker på om at jeg skal reise med sekk eller koffert til Japan.
Blir en del togreise, men planen er å ikke dra på sekken / kofferten noe mer enn fra hotell til tog, fra tog til neste hotell.

 

Hadde vært greit med sekk, selv om det ikke er verdens undergang med koffert heller.

Kvier meg mest over det å sende en dyr tursekk med bagasjen på flyet, skikkelig dritt om det blir ødelagt før jeg i hele tatt har landet i Japan.

Lenke til kommentar

 

Sitter og kikker på kommentarfelt på Facebook på diverse artikler om "prishopp" på Netflix. Folk klikker i vinkel over 10 kroner i måneden.... Jeg syns nå en hundrelapp er sinnsykt billig jeg. Det er jo mye mindre enn det kostet å kjøpe en sesong av en serie på DVD i "gamle dager"

Folk klikker med en gang de leser nyheten om at prisen øker uten å engang tenke over om de er sint. Det er nesten blitt automatikk å bli fornærmet for enkelte.

 

Jeg synes det er helt innafor at de øker prisen. Tenk hvor mye eget innhold de produserer, og hvor mye annet de må betale for å ha tilgjengelig. At det har kostet det samme eller mindre som Spotify er et under. 

 

Har enda ikke hørt et eneste godt argument for at noen faktisk skal bli irritert på den nye prisen. Selv for 150 i mnd så er det et bedre valg enn det meste annet, inkludert vanlig tv.

Bruker ikke Netflix. Begynte å bli lei av sesonger som manglet, filmer i filmserier som manglet etc. Også syntes jeg det var litt kjipt å ha 3-4 forskjellige leverandører og apper (hvor ikke alle hadde til de forskjellige platformene) for å kunne se det jeg ville. Hadde glatt betalt 500-600 i måneden for EN tilbyder, EN app og alle sesonger/filmer etc.Bruker dog Spotify og har vel hatt premium der så lenge jeg har vært bruker der. Hadde glatt betalt 500-600 i måneden for EN tilbyder, EN app og alle sesonger/filmer etc.

Lenke til kommentar

Hadde vært greit med sekk, selv om det ikke er verdens undergang med koffert heller.

Kvier meg mest over det å sende en dyr tursekk med bagasjen på flyet, skikkelig dritt om det blir ødelagt før jeg i hele tatt har landet i Japan.

Bare passe på alle reimer og klemmer. Så går det bra. En dyr tursekk er robust nok til å tåle en flytur, men de er sårbare i hoftebelter osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...