Gå til innhold

Garderoben


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

 

Like fullt så syns jeg det er rart at de som syns biler er dyre i Norge også klager på at el biler er subsidiert og billige i Norge  :p

 

 

Det er de samme folka som tror bensin er dyrt i Norge og at vi har dårligere veier enn Albania.

 

Bensin er dyrt i Norge, faktisk dyrest i verden.

I forhold til inntekt er det riktignok ikke så ille  :)

https://www.bloomberg.com/graphics/gas-prices/#20164:Norway:USD:g

(se kartet nederst)

 

Veiene er kanskje ikke dårligere enn i Albania, men vil jo tro at vi nordmenn har betalt en del mer per meter med vei, enn de har i Albania.

Og da vil vi jo helst ha mer valuta for pengene. 

Lenke til kommentar

Ja ikke sant, billigere bensin i forhold til inntekt enn alle våre naboland, og nesten hele Europa. Dermed er det ikke dyrt for oss nordmenn.

 

Det har vært en myte at norske veier er dårligere enn albanske i noen år nå. Helt siden Bård Hoksrud i FrP reiste ned til den helt nye (og eneste) motorveien i hele Albania og konstaterte i norsk media at de har bedre veier enn oss der nede. 

 

Selv har jeg av alle ting krysset Albania i bil for et par år siden, og kan bare kjapt si at det ikke anbefales. Ikke bare på grunn av politiet som stopper deg annenhver kilometer med krav om litt ekstra lommepenger og en kalashnikov mot øret ditt, men også på grunn av ekstremt dårlig "veistandard". Og ja, vi kjørte til og med på den samme motorveien Hoksrud lot seg avbilde på - i 500 meter. Resten av veien var stengt fordi den smuldret og sprakk opp  :)

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Like fullt så syns jeg det er rart at de som syns biler er dyre i Norge også klager på at el biler er subsidiert og billige i Norge :p

De er vel lei av å bli forbikjørt i kollektivfelt av lydløse japanske løv mens de selv må sitte i den verste rushen. Personlig frykter jeg mer dagen de ikke kan kjøre i kollektivfelt, da må jo alle disse bilene inn i køen også som dermed bare blir lengre for alle!

Lenke til kommentar

Jeg overførte mobilab. fra jobben til meg da jeg byttet jobb. Fikk noe møkk fra Telenor, 2gb for 300 kr og gebyr for papirfaktura. Første måned er nå i mars, og tenker å bytte til noe bedre med en gang. Men jeg fikk faktura for både mars og april... så om jeg bytter ab. nå, må jeg betale for både Telenor og nytt ab. i april?

Lenke til kommentar

Takk takk!

 

@Jotun; Har (snart) en bachelor i regnskap og revisjon, ja. Har fått fast jobb i firmaet jeg har jobbet for deltid de siste 5-6 åra. Var litt frem og tilbake til om firmaet hadde råd til en fast stilling til, så det var deilig å få avklart. Flytter "hjem" igjen til sørlandet - Grimstad. :) Ikke det feteste lønnsmessig, men jeg vet hva jeg går til og trives veldig godt. Firmaet driver også i en bransje jeg har stor interesse av og driver med selv, så det er jo gøy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...