Snikpellik Skrevet 17. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2017 (endret) Like fullt så syns jeg det er rart at de som syns biler er dyre i Norge også klager på at el biler er subsidiert og billige i Norge Det er de samme folka som tror bensin er dyrt i Norge og at vi har dårligere veier enn Albania. Endret 17. mars 2017 av Snikpellik Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 17. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2017 Like fullt så syns jeg det er rart at de som syns biler er dyre i Norge også klager på at el biler er subsidiert og billige i Norge Det er de samme folka som tror bensin er dyrt i Norge og at vi har dårligere veier enn Albania. Bensin er dyrt i Norge, faktisk dyrest i verden. I forhold til inntekt er det riktignok ikke så ille https://www.bloomberg.com/graphics/gas-prices/#20164:Norway:USD:g (se kartet nederst) Veiene er kanskje ikke dårligere enn i Albania, men vil jo tro at vi nordmenn har betalt en del mer per meter med vei, enn de har i Albania. Og da vil vi jo helst ha mer valuta for pengene. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 17. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2017 (endret) Ja ikke sant, billigere bensin i forhold til inntekt enn alle våre naboland, og nesten hele Europa. Dermed er det ikke dyrt for oss nordmenn. Det har vært en myte at norske veier er dårligere enn albanske i noen år nå. Helt siden Bård Hoksrud i FrP reiste ned til den helt nye (og eneste) motorveien i hele Albania og konstaterte i norsk media at de har bedre veier enn oss der nede. Selv har jeg av alle ting krysset Albania i bil for et par år siden, og kan bare kjapt si at det ikke anbefales. Ikke bare på grunn av politiet som stopper deg annenhver kilometer med krav om litt ekstra lommepenger og en kalashnikov mot øret ditt, men også på grunn av ekstremt dårlig "veistandard". Og ja, vi kjørte til og med på den samme motorveien Hoksrud lot seg avbilde på - i 500 meter. Resten av veien var stengt fordi den smuldret og sprakk opp Endret 17. mars 2017 av Snikpellik Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 18. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2017 Like fullt så syns jeg det er rart at de som syns biler er dyre i Norge også klager på at el biler er subsidiert og billige i Norge De er vel lei av å bli forbikjørt i kollektivfelt av lydløse japanske løv mens de selv må sitte i den verste rushen. Personlig frykter jeg mer dagen de ikke kan kjøre i kollektivfelt, da må jo alle disse bilene inn i køen også som dermed bare blir lengre for alle! Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 18. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2017 Jeg overførte mobilab. fra jobben til meg da jeg byttet jobb. Fikk noe møkk fra Telenor, 2gb for 300 kr og gebyr for papirfaktura. Første måned er nå i mars, og tenker å bytte til noe bedre med en gang. Men jeg fikk faktura for både mars og april... så om jeg bytter ab. nå, må jeg betale for både Telenor og nytt ab. i april? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2017 (endret) Tror du skal få det tilbakeført fra datoen porteringen skjer så lenge det ikke er binding. Og da får du jo uansett ikke portert før bindingen går ut. Bare fikse nytt, ringe til Telenor og be om ny faktura. Endret 18. mars 2017 av Jotun Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 18. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2017 Evt. ringe Telenor og spørre hva i all verden de driver med. Jeg har Telenor/Djuice nå og betaler vel 249 i mnd for 5GB. Du kan iallfall be om e-faktura, så du slipper papirfaktura-gebyret.. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2017 Utrolig dårlig av den kundebehandleren som gav deg det abonnementet. Men kan være grunnet det tidligere var bedriftsabbonnement på det nummeret. Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 22. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2017 HAHA, fantastisk Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 24. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2017 Endelig 100% avklart hva jeg gjør fra sommeren av, etter endt bachelor. Blir jobb gitt. Deilig! Nå må jeg bare klare å stå på alle eksamener... 2 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 24. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2017 (endret) Nice! Å ha sikret jobb er jo intet mindre enn comfort på slutten av studiet. Gratulerer! Kor du har fått jobb? Tenker på plass, ikke nødvendigvis firma.... Økonom du? Endret 24. mars 2017 av Jotun Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 24. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2017 Takk takk! @Jotun; Har (snart) en bachelor i regnskap og revisjon, ja. Har fått fast jobb i firmaet jeg har jobbet for deltid de siste 5-6 åra. Var litt frem og tilbake til om firmaet hadde råd til en fast stilling til, så det var deilig å få avklart. Flytter "hjem" igjen til sørlandet - Grimstad. Ikke det feteste lønnsmessig, men jeg vet hva jeg går til og trives veldig godt. Firmaet driver også i en bransje jeg har stor interesse av og driver med selv, så det er jo gøy. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 24. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2017 Ingen vits å ta en jobb med noe bedre lønn og gjøre noe du ikke liker. Det beste er jo en sykt godt betalt jobb som man elsker, men de er i fåtall. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 28. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2017 Tirsdag 28. mars! Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 28. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2017 Påskeferie! Om to uker. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2017 På jobb hele påskeferien.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå