Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Garderoben

Latias

Anbefalte innlegg

Fordi Jotun sa at de bruke der når de konkurrerte på romaskin :)

Ja, men da tror jeg han mente Olaf Tufte & Co, ikke oss dødelige ;)

Dale Oen & Co, tror jeg du mener

Dale Oen, hans som vant olympisk gull i roing? Ja, da tror jeg nok du traff blink :p

Jeg lo, men ser ut som at det mørke tilsvaret til nico gikk over hodet på de fleste her inne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klipp

Har ikke hørt om den saken, men er jo helt enig i at det foreløpig kun er to løsninger på denne saken. Dusj lamme guttene eller dusj alene. Kan godt forstå at jenter kan syns det er litt ukomfortabel siden hun har en penis hengende mellom bena.

Lenke til kommentar

Mange dro fram paralleller med homofili og hvordan samfunnet har snudd de siste 10-30 årene, og godtatt dette som en seksuell legning, og at med årene kom vi nok til å se akkurat samme utvikling med hen kjønn. Jeg personlig mener jo at dette blir litt "far-fetched" når det er snakk om psykologiske faktorer heller enn fysiologiske, og da kun med utganspunkt i at faktoren "kjønn" defineres av våre fysiske forutsetninger, heller enn psykologiske.

Seksuell legning handler jo om psykologi og ikke fysiologi. Hvis ikke hadde jo alle menn likt damer (fordi de er mann, fysisk, mens alle damer likte menn fordi de er damer, fysisk).

På samme måte kan derfor kjønn handle om psykologi..?

Lenke til kommentar

Men de gjør per nå ikke det. Alle arter på jorden er delt inn i fysiologiske kjønn. Hen vil være vårt første psykologiske kjønn, og det er her jeg tror at stridens kjerne ligger.

Skal vi gå bort fra måten systemet er bygd opp og innføre et psykologisk kjønn? La det være sagt først som sist: jeg er verken for eller imot, vet egentlig litt for lite om saken. Har absolutt ingenting imot at noen ønsker å kunne definere seg som en ting midt i mellom eller eventuelt det ene i dag og det andre i morgen: hen. Det fins plass nok for alle.

Lenke til kommentar

Men de gjør per nå ikke det. Alle arter på jorden er delt inn i fysiologiske kjønn. Hen vil være vårt første psykologiske kjønn, og det er her jeg tror at stridens kjerne ligger.

Hva med de som blir født med to kjønnsorgan eller andre "avvik" i kjønnssystemet? Da er det likevel så fysisk som eventuelt psykisk.

Og så er det jo spørsmålet om psykiske problemer burde likestilles med psykiske. Det er jo tross alt bare elektroniske signaler og kjemiske reaksjoner i hodet som fører til disse tingene (jeg tviler på at det ligger i DNAet). Og som kjent så gir jo veldig mange psykiske plager også fysiske plager. 

Når det kommer til kjønns-debatten så føler jeg at det holder med 3 "identifiseringer" som dere har nevnt. Han, Hun og Hen. De som ikke føler at de passer inn hos et kjønn (eller er en rar blanding) så får de velge "Hen" og heller spesifisere hva de identifiserer seg med på Tumblr. 

Lenke til kommentar

Ja men so what? Det er fortsatt pga. biologi og det fysiologiske. Hvilket kjønn de har avhenger av kjønnsceller/reproduksjon.

Hos slimsopp så finnes det 13 forskjellige kjønn. Det er ikke fordi de identifiserer seg som opp til 13 forskjellige "ting", men fordi de biologisk sett er et av de kjønnene. Det er deres kjønnsorganer som bestemmer det. Akkurat som at menneskers kjønnsorganer finnes det to typer av.

Hva man identifiserer seg som er noe helt annet.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Feil

Jeg har aldri sagt at vi bare er delt inn i to kjønn, men tenkte at siden mennesker ikke er hermafroditter så trengte jeg ikke å blande det inn i denne diskusjonen. Ja, det fins et tredje også - men ikke blant oss, eventuelt som ekstremt sjeldne "avvik".

1) Hva med de som blir født med to kjønnsorgan eller andre "avvik" i kjønnssystemet? Da er det likevel så fysisk som eventuelt psykisk.

2) Og så er det jo spørsmålet om psykiske problemer burde likestilles med psykiske. Det er jo tross alt bare elektroniske signaler og kjemiske reaksjoner i hodet som fører til disse tingene (jeg tviler på at det ligger i DNAet). Og som kjent så gir jo veldig mange psykiske plager også fysiske plager. 

3) Når det kommer til kjønns-debatten så føler jeg at det holder med 3 "identifiseringer" som dere har nevnt. Han, Hun og Hen. De som ikke føler at de passer inn hos et kjønn (eller er en rar blanding) så får de velge "Hen" og heller spesifisere hva de identifiserer seg med på Tumblr.

Her tar du opp en del interessant syns jeg. Delte det litt opp for å få det litt oversiktlig for meg selv :)

1) Her har vi jo "unntakt" fysisk sett. Jeg har valgt å kalle det et "avvik" for Indahla litt lengre opp siden dette er et fenomen som skjer ekstremt sjeldent. Derimot så kan det skje og kanskje burde vi ha et eget kjønn for slike tilfeller, for de er gjerne begge deler samtidig.

2) Dette er så utrolig vanskelig å svare på, og er jo en kamp som pågår hver dag. Hvor mye skal vi vektlegge at psyken betyr fysisk, for slik du selv sier så fins det tusenvis av eksempler på hvordan depresjon og angst (2 eksempler) leder til fysiske smerter. Spørsmålet mitt var jo enkelt og greit om vi burde gå bort fra klassifiseringen vi har hatt av arter i utrolig mange år for å gjøre plass til en psykisk klasse? Det kan godt hende at vi om 50 år vet at det er enda en klasse, kanskje to til, hvem vet? Psyken kan ikke sees og kan ikke tas på heller, den er mer abstrakt og bortimot umulig for noen å forstå akkurat nå. 

3) Her er jeg forøvrig enig med deg, men tydeligvis ikke flertallet i Norge siden stortinget sa nei til hen. 

Lenke til kommentar

Fordi enkelte etter din definisjon er "søppelfolk" så skal de homofile la seg underkue av disse? Hvor lenge skal de homofile spille på offerrollen? Hvis du tror det noen gang tror det vil komme til et punkt hvor alle er positive til homofili så må du vente lenge. Det vil alltid være negative syn mot homofili, og de trenger ikke nødvendigvis være fulle av hat. Homofile må akseptere at de ikke er som alle andre og slutte å syns synd på seg selv. Stå for det de er.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...