Gå til innhold

Garderoben


Latias

Anbefalte innlegg

 

Kan anbefale Logan som har premiere i dag, det var en superhelt film utenom det vanlige det!

Hvordan er den i forhold til den forrige? Syns den første var ok+, den andre var totalt bøtte. Har derfor vært litt reservert mot å se denne.

Haya, hæ? Den andre er jo milevis bedre enn den første på absolutt alle måter. Absolutt alt er bedre, utenmen at det gjør den tiø noe mesterverk av den grunn. Men det sier jo litt om hvor svak den første faktisk er.

 

Logan har man selvfølgelig ståltrua på. Garantert dritbra, og garantert milevis bedre enn den forrige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Rodde bortimot sammenhengende på maks motstand, bortsett fra noen tørk med håndkle og drikkepauser.

 

Men rodde jo rolig i går. Sist eg rodde en time ble det 14km, så det er litt forskjell. Men har vært så mye syk den siste tiden, så må ta det litt piano.,

 

De gutta som ror mye er jo helt ville her ute. Da er 13km på en time en vits :D

Jeg bruker å ligge på ca samme fart som deg når jeg ror. Ligger på opp mot 14-16 km/t og da syns jeg at jeg ror i terskel og opp mot maks i enkelte spurter. Sliter litt med å ro. Syns det er så kjedelig :/

 

God trening er det!

 

Ka belastning kjører du da? Eg tror eg skal gå litt ned når eg skal ro lengre neste gang.

 

Kjører nettbrettet ved siden av så ser film/tv serier mens eg ror. En god tv-serie episode og vips så har man rodd ganske lenge.

 

I dag hjelper derimot ingen film. I dag merker eg at har rodd...... :(

Lenke til kommentar

Eneste du egentlig endrer på en Concept 2 ved 1-10 er vel hvor mye luft den slipper inn til vifta, og jo hardere du drar jo mer motstand vil den gi uansett, og jo mer støv som er inni der - jo nærmere 1 er man. Jeg mener å ha hørt at en god pekepinn skal være rundt 130 i drag factor (finner det i innstillingene på maskinen), og at det er bedre å bruke dette, da alle har forskjellige preferanser. Det er visst ikke slik at olympiske roere kjører 10 uansett pokker, mener de gjerne ligger på mellom 4-6 uten at jeg orker å finne en kilde på det nå :p

Jeg må gjerne arresteres her, da lærer jeg noe nytt jeg også :)

Lenke til kommentar

Det stemmer det. Hørte de ror på 7 når de konkurrerer på romaskin.

 

Men den er merkbart lettere på 7 enn 10, men mulig det kun er akkurat når man begynner å ro. 

 

Får google litt.

 

Edit: http://concept2norge.blogspot.no/2014_07_01_archive.html veldig godt forklart.

 

Og her sier de det eg prøvde å stønne frem at skal eg ta en lengre økt er 10 egentlig bare tull, men for styrke er 10 good.....

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Ble en stor diskusjon i kveld på sammenkomsten om "hen kjønn" og jeg er faktisk litt usikker på hva jeg selv syns om saken. Skal man avskrive biologiske faktorer som har definert "kjønn" i mange hundre år, og ikke minst alle arter vi har på jorden, og la følelser bestemme hvilket kjønn man ønsker å definere seg som? Hvilken rammer skal da gjelle?

1) Skal man som man kunne velge 2 utfall: Hen eller mann, og samme med kvinner: kvinne eller hen?

2) Skal man ende opp med å kunne definere sitt kjønn ( helt uavhengig av sine fysiologiske forutsetninger? (altså kunne velge fritt mellom mann, kvinne eller litt av begge: hen).

 

Mange dro fram paralleller med homofili og hvordan samfunnet har snudd de siste 10-30 årene, og godtatt dette som en seksuell legning, og at med årene kom vi nok til å se akkurat samme utvikling med hen kjønn. Jeg personlig mener jo at dette blir litt "far-fetched" når det er snakk om psykologiske faktorer heller enn fysiologiske, og da kun med utganspunkt i at faktoren "kjønn" defineres av våre fysiske forutsetninger, heller enn psykologiske.

 

På den andre siden er jeg helt åpen for at folk ikke klarer å identifisere seg med verken mann eller kvinne, eller begge deler - og at vi derfor kanskje burde ha en tredje faktor. Det er ganske mange land som har innført hen kjønn allerede, og kanskje burde vi også?

 

Problemstillingen min er som følger: Psykologi Vs Biologi.

 

En utrolig teit ting å snakke om egentlig på en sammenkomst, men det ble et såpass stort diskusjonstema at jeg fikk lyst å høre hva andre her inne mener om dette temaet? Kanskje det kan komme fram informasjon som kan belyse min egen tankegang!

Lenke til kommentar

Ble en stor diskusjon i kveld på sammenkomsten om "hen kjønn" og jeg er faktisk litt usikker på hva jeg selv syns om saken. Skal man avskrive biologiske faktorer som har definert "kjønn" i mange hundre år, og ikke minst alle arter vi har på jorden, og la følelser bestemme hvilket kjønn man ønsker å definere seg som? Hvilken rammer skal da gjelle?

1) Skal man som man kunne velge 2 utfall: Hen eller mann, og samme med kvinner: kvinne eller hen?

2) Skal man ende opp med å kunne definere sitt kjønn ( helt uavhengig av sine fysiologiske forutsetninger? (altså kunne velge fritt mellom mann, kvinne eller litt av begge: hen).

 

Mange dro fram paralleller med homofili og hvordan samfunnet har snudd de siste 10-30 årene, og godtatt dette som en seksuell legning, og at med årene kom vi nok til å se akkurat samme utvikling med hen kjønn. Jeg personlig mener jo at dette blir litt "far-fetched" når det er snakk om psykologiske faktorer heller enn fysiologiske, og da kun med utganspunkt i at faktoren "kjønn" defineres av våre fysiske forutsetninger, heller enn psykologiske.

 

På den andre siden er jeg helt åpen for at folk ikke klarer å identifisere seg med verken mann eller kvinne, eller begge deler - og at vi derfor kanskje burde ha en tredje faktor. Det er ganske mange land som har innført hen kjønn allerede, og kanskje burde vi også?

 

Problemstillingen min er som følger: Psykologi Vs Biologi.

 

En utrolig teit ting å snakke om egentlig på en sammenkomst, men det ble et såpass stort diskusjonstema at jeg fikk lyst å høre hva andre her inne mener om dette temaet? Kanskje det kan komme fram informasjon som kan belyse min egen tankegang!

 

Kom ikke så langt i posten din. Men har du planer om å henge med disse folka lenge eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble en stor diskusjon i kveld på sammenkomsten om "hen kjønn" og jeg er faktisk litt usikker på hva jeg selv syns om saken. Skal man avskrive biologiske faktorer som har definert "kjønn" i mange hundre år, og ikke minst alle arter vi har på jorden, og la følelser bestemme hvilket kjønn man ønsker å definere seg som? Hvilken rammer skal da gjelle?

1) Skal man som man kunne velge 2 utfall: Hen eller mann, og samme med kvinner: kvinne eller hen?

2) Skal man ende opp med å kunne definere sitt kjønn ( helt uavhengig av sine fysiologiske forutsetninger? (altså kunne velge fritt mellom mann, kvinne eller litt av begge: hen).

 

Mange dro fram paralleller med homofili og hvordan samfunnet har snudd de siste 10-30 årene, og godtatt dette som en seksuell legning, og at med årene kom vi nok til å se akkurat samme utvikling med hen kjønn. Jeg personlig mener jo at dette blir litt "far-fetched" når det er snakk om psykologiske faktorer heller enn fysiologiske, og da kun med utganspunkt i at faktoren "kjønn" defineres av våre fysiske forutsetninger, heller enn psykologiske.

 

På den andre siden er jeg helt åpen for at folk ikke klarer å identifisere seg med verken mann eller kvinne, eller begge deler - og at vi derfor kanskje burde ha en tredje faktor. Det er ganske mange land som har innført hen kjønn allerede, og kanskje burde vi også?

 

Problemstillingen min er som følger: Psykologi Vs Biologi.

 

En utrolig teit ting å snakke om egentlig på en sammenkomst, men det ble et såpass stort diskusjonstema at jeg fikk lyst å høre hva andre her inne mener om dette temaet? Kanskje det kan komme fram informasjon som kan belyse min egen tankegang!

For min del må de nå identifisere seg som apache helikopter om de vil, så lenge de ikke forventer å få puter sydd oppunder armene. Vet ikke om du har fått med deg saken om Sandra Moen? Dette er en person som er født mann, juridisk kvinne og venter nå bare på operasonen for å bli "ordentlig" kvinne. Hen vil derfor dusje i damegarderoben men blir nektet dette da flere følte seg ukomfortable med tanken på å dusje med noen som har penis. Hen ble derfor tilbudt eget avlukke og garderobe, men ville ikke dette da hen ikke vil føle seg som et utskudd. Synes det er legitimt jeg at andre kvinner ikke vil dusje med hen så lenge hen har penis og sliter litt med å skjønne hvordan dette kan være en stor sak. Penis = mannegarderobe, vagina = kvinnegarderobe. I garderoben handler det ikke om hva du identifiserer deg som, men hva du fysisk er. Så fort hun har fått operasjonen vil hen jo da selvfølgelig få innpass i damegarderoben. Simples.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...