Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Nei, det er jo det beste.Tror ikke den snøfreseren har vært i bruk mer enn den ene vinteren... Foreldrene mine bor jo tross alt rett oppfor Sandnes. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Eg bare håper å lage nok snø til at vi kan samle noen kids og grille litt pølser og late som det er vinter. Men spørs, for nå har det blitt mildere. Bor også i sandnes, så er for lite snø for oss som kommer fra en snøplass. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Da har eg fått gang på snøkanona mi! Funker og gitt! Hva slags - kapasitet - kjøpt til hvilken pris, eller noe du har mekket selv? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Mekka sjøl. Blir greit med snø, men den er litt for våt enda. Må få styrt av er av lufta inn i vannstrålen så blir det gang! ? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Har du mekka sjøl kan du vel bruke mer enn en linje, og forklare hva du har gjort Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Hadde du spurt hvordan han gjorde det, hvis den var hjemmelagd, så hadde han svart på det. 1 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Kanskje. Eller kanskje ikke. Han svare hvis det passer. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 (endret) Eg har laget på jobb, med masse forskjellige typer ventiler og fittings. Prinsippet er luft inn i bunn. Der er dyse som slipper ut en blanding luft og litt vann. I toppen er en dyse som kun tar høytrykksspyler vann. Luften skal da gå opp i vannet (lufta blir kald når den utsettes for trykkfallet etter dysa) og Kjøler ned vannet. Så blir det iskrystaller. Sliter med litt for fuktig snø da eg nok må styre mer av lufta inn i vannet. Men funker ok når det er tre fire minusgrader. Endret 9. februar 2017 av Jotun Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Da går jeg ut fra at uten korrekt dyse, med dertil hørende høytrykkspyler, så kan man like godt satse på skøytebane. Eller, det er det man får. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Ja det er en kombinasjon. Har prøvd mange dyser. Men er det kaldt nok så er det vel muligheter uansett. Denne måten skal kunne fungere med en gang det er kuldegrader. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Når det var så jævlig med snø i Rogaland for noen år siden, så gikk velforeningen i nabolaget til foreldrene mine inn for å kjøpe snøfreser, de satte et budsjett på 10 000, og sendte ut et av de tillitsvalgte. Da han kom tilbake, var det ganske tydelig at han hadde brukt mer, mye mer enn avtalt. For det han hadde kjøpt lignet mest på en tanks bygget om for å måke snø, med belter og hele pakka. Viste seg at han lagt ut 20 000 av sine egne penger, og forventet ganske kjapt å bli tilbakebetalt av hele nabolaget. Dersom du ikke blåser snøen til neste fylke, så har du ikke en freser. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Har sånn dritmye Jarlsberg som egentlig har gått ut på dato. Retter med smeltet ost bortsett fra lasagne og pizza?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Nachos Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 (endret) Da blir det nachspiel. Bra jobba Daniel! Nachos. Fuckings autocorrect Bilde kommer selvfølgelig senere Endret 10. februar 2017 av banansplitt™ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Bare hyggelig. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Du kan fryse ost, om det er nødvendig. Ellers kan du jo prøve deg på ostesuffle. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Du kan fryse ost, om det er nødvendig. Ellers kan du jo prøve deg på ostesuffle. La den i fryseren for ca en mnd siden med 1 dags utløp. Tok den ut nå tirsdag. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Nachos ala banan! Smak: 7/10 Utseende: 3/10 Ikke for de som ønsker å gå ned i vekt. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 3000 kalorier? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå