Gå til innhold

Garderoben


Latias

Anbefalte innlegg

Det er noen kule ting med det. Mer fotballferdigheter involvert, keeperne har større sjanse til å redde og det belønner lag med teknisk gode spillere.

 

Men det er nettopp det siste punktet jeg ikke er så stor tilhenger av. Jeg liker simplisiteten straffekonk gir nå. Et spark på ballen, en mulighet til å redde. Det gir mindre "teknisk begavede" lag en sjanse mot topplag. Så har man selvsagt også bingoaspektet med det. Som både er negativt og positivt, jeg heller mot positivt.

Og jeg heller mot negativt. I min verden bør det beste laget vinne, ikke det laget med mest flaks den kvelden :p Men ja, jeg synes "hockeystraffer" er en mye bedre indikator på hvilket lag som har spiller best fotball :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo differensiere evt. At noen forseelser innenfor gir vanlig straffe andre mindre alvorlige gir driblespark (du hørte det her først)

 

Da vil suarez hands gi straffe, mens holding i trøye gi driblespark. På den måten kan man få et frispark på samme vilkår innenfor 16 som utenfor. For i dag er det i praksis mye vanskeligere å få dømt straffe mot seg enn frispark. Og det er ikke ihht regelverket.

Lenke til kommentar

En interessant tanke det Jotun, men jeg tror det vil føre til enda mer kontroverser. Er tilhenger av så enkle regler som mulig. Kanskje regelverket heller trenger enda en oppfrisking på hva som er, og ikke er straffe. Bør helt klart kjøres en mer konsekvent linje på tvers av ligaer og land.

Fotball bør kunne spilles med tilnærmet de samme reglene på alle nivåer, enten om det er i Champions League eller på løkka i Tanzania. Det er sportens aller største styrke. Derfor er jeg også mot all foreslått videodømming som fører til flere eller lengre stopp i spillet enn det er nå.

 

Mållinjeteknologien er et godt eksempel på hvordan teknologi kan implementeres i fotballen på best mulig måte. 

Lenke til kommentar

Står definitivt med sekken på ryggen de få gangene jeg må stå. Gulvet renner over av vann og jeg gidder ikke å stå med den i nevene. 

 

Edit: Nå er det veldig, veldig sjeldent at jeg står og de gangene jeg gjør det er det aldri stappa heller. Ser ikke problemet i mitt tilfelle.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Litt kjipt å få driblesjanse på mål når motstander handser ballen på strek?

Ser at det kanskje ikke var veldig klart nå, men jeg snakker selvfølgelig kun om ved straffekonk.

 

Nå er vi på grensen til off topic her.

 

Det finnes et helt eget helvete til folk på bussen som ikke:

- tar av seg ryggsekken

- børster snøen av seg

- passer på at den lodne, søkkvåte pelskanten på den gigantiske hetten deres ikke trykkes oppi trynet på andre når bussen er stappfull.

Du glemte de jævlene som føler at de eier alle offentlige ting og skal sitte med skoene oppå setet foran seg. Måtte de alle dø en meget smertefull og lang død.

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...