KANE2009 Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Det er noen kule ting med det. Mer fotballferdigheter involvert, keeperne har større sjanse til å redde og det belønner lag med teknisk gode spillere. Men det er nettopp det siste punktet jeg ikke er så stor tilhenger av. Jeg liker simplisiteten straffekonk gir nå. Et spark på ballen, en mulighet til å redde. Det gir mindre "teknisk begavede" lag en sjanse mot topplag. Så har man selvsagt også bingoaspektet med det. Som både er negativt og positivt, jeg heller mot positivt. Og jeg heller mot negativt. I min verden bør det beste laget vinne, ikke det laget med mest flaks den kvelden Men ja, jeg synes "hockeystraffer" er en mye bedre indikator på hvilket lag som har spiller best fotball Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Litt kjipt å få driblesjanse på mål når motstander handser ballen på strek? Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Det er nettopp det. Straffe er en stor fordel for straffeskytteren sånn det er nå. Hvis det blir vanskeligere å score på straffe kan fort se mer usportsligheter i feltet. Skulle man hatt hockeystraffer i fotball burde det i såfall bare vært som straffekonk. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Skulle man hatt hockeystraffer i fotball burde det i såfall bare vært som straffekonk. Enig! Vanlig straffe som det er nå fungerer fint som straff, mens hockeystraffe hadde fungert i straffekonk som et mer spennende (og kanskje mer rettferdig) avslutning på en jevn kamp. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Kan jo differensiere evt. At noen forseelser innenfor gir vanlig straffe andre mindre alvorlige gir driblespark (du hørte det her først) Da vil suarez hands gi straffe, mens holding i trøye gi driblespark. På den måten kan man få et frispark på samme vilkår innenfor 16 som utenfor. For i dag er det i praksis mye vanskeligere å få dømt straffe mot seg enn frispark. Og det er ikke ihht regelverket. Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Da må det være veldig klare regler for forskjellen, og ikke "skjønn" som det i prasis er i dag mtp hands. Kanskje dommerne endelig begynner å slå ned på holding da? Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 En interessant tanke det Jotun, men jeg tror det vil føre til enda mer kontroverser. Er tilhenger av så enkle regler som mulig. Kanskje regelverket heller trenger enda en oppfrisking på hva som er, og ikke er straffe. Bør helt klart kjøres en mer konsekvent linje på tvers av ligaer og land.Fotball bør kunne spilles med tilnærmet de samme reglene på alle nivåer, enten om det er i Champions League eller på løkka i Tanzania. Det er sportens aller største styrke. Derfor er jeg også mot all foreslått videodømming som fører til flere eller lengre stopp i spillet enn det er nå. Mållinjeteknologien er et godt eksempel på hvordan teknologi kan implementeres i fotballen på best mulig måte. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Bursdag. Føler meg plutselig mer voksen. 24 høres med ett mer "voksent" ut enn 23.. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Snart er du nærmere 30 enn 20. Så kommer panikken. Men den går over. Sier de... Grattis!! Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 19. januar 2017 Del Skrevet 19. januar 2017 Derfor er jeg også mot all foreslått videodømming som fører til flere eller lengre stopp i spillet enn det er nå. Hvilke forslag da? Såvidt jeg har sett så vil ikke videodømming føre til flere eller lengre stopp. Så lenge noen sitter og følger konstant med på kamera så burde det gå effektivt. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 Nå er vi på grensen til off topic her. Det finnes et helt eget helvete til folk på bussen som ikke: - tar av seg ryggsekken - børster snøen av seg - passer på at den lodne, søkkvåte pelskanten på den gigantiske hetten deres ikke trykkes oppi trynet på andre når bussen er stappfull. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 Jeg pleier bevisst å ha på sekk og våte klær når jeg går på bussen, i tilfelle den er full og jeg må stå. Da slipper jeg at folk står helt oppi meg. Lenke til kommentar
""" Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 (endret) Jeg vet ikke om du er seriøs eller ei, men hvis du er seriøs så er du faen meg en stor kreftbyll for alle oss andre, og du fortjener absolutt ingenting godt i livet. Endret 20. januar 2017 av """ 2 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 Trodde jeg gjorde det tydelig at jeg var ironisk med i bunnen. Jeg var ikke seriøs, selvfølgelig. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 (endret) Står definitivt med sekken på ryggen de få gangene jeg må stå. Gulvet renner over av vann og jeg gidder ikke å stå med den i nevene. Edit: Nå er det veldig, veldig sjeldent at jeg står og de gangene jeg gjør det er det aldri stappa heller. Ser ikke problemet i mitt tilfelle. Endret 20. januar 2017 av Espp Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 (endret) Litt kjipt å få driblesjanse på mål når motstander handser ballen på strek? Ser at det kanskje ikke var veldig klart nå, men jeg snakker selvfølgelig kun om ved straffekonk. Nå er vi på grensen til off topic her. Det finnes et helt eget helvete til folk på bussen som ikke: - tar av seg ryggsekken - børster snøen av seg - passer på at den lodne, søkkvåte pelskanten på den gigantiske hetten deres ikke trykkes oppi trynet på andre når bussen er stappfull. Du glemte de jævlene som føler at de eier alle offentlige ting og skal sitte med skoene oppå setet foran seg. Måtte de alle dø en meget smertefull og lang død. Endret 21. januar 2017 av KANE2009 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Finnes ingenting verre enn de som skal på bussen/t-banen/trikken/toget før noen slipper ut. Det og folk som sitter på det ytterste setet og ikke vil ha noen innenfor seg, når bussen er full. Da pleier jeg bare å klatre over og sette meg der uansett. Noen blir litt lange i maska. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 (endret) ^de der må jeg kaste meg på. Irriterer meg grønn. Endret 21. januar 2017 av Espp Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Den følelsen når de samme folkene som har brukt de siste 8 årene på å kalle Obama en kommunistisk sosialist-facist-muslim-diktator og krevd å få se fødselsattesten hans kaller andre dårlige tapere fordi de gjør narr av Trump på Twitter. Fra i dag av har vi offisielt nådd "peak fuckery". 2 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Finnes ingenting verre enn de som skal på bussen/t-banen/trikken/toget før noen slipper ut. THIS. Som oftest er det, av min erfaring, gamle damer som er verst på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå