knipsolini Skrevet 21. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2016 http://www.aftenposten.no/bolig/Matte-betale-290000-kroner-for-a-ga-ut-av-fastrentekontrakt-9557b.html Hva trodde han ville skje om renten gikk ned? Eller tok han i utgangspunkt i at renten ikke kan gå ned? Utdannet ingeniør, men virker ikke spesielt oppegående. Mens det for noen år siden var de som gikk til media og skrøt av hvor mye de hadde spart på å binde renten, er det nå de som sutrer over at de føler seg lurt av banken - fordi de hadde uflaks. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 21. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2016 https://www.nrk.no/jul/#21 Luke 18. Kjenner meg greit igjen! Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 21. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2016 http://www.aftenposten.no/bolig/Matte-betale-290000-kroner-for-a-ga-ut-av-fastrentekontrakt-9557b.html Hva trodde han ville skje om renten gikk ned? Eller tok han i utgangspunkt i at renten ikke kan gå ned? Utdannet ingeniør, men virker ikke spesielt oppegående. Mens det for noen år siden var de som gikk til media og skrøt av hvor mye de hadde spart på å binde renten, er det nå de som sutrer over at de føler seg lurt av banken - fordi de hadde uflaks. Klipper du inn teksten? Har ikke abb.... Hvor er han fra? Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 21. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2016 (endret) Kort fortalt så bandt han renten til 4,87 % i 2013, i 10 år. Han tapte naturligvis mye penger på det, da den flytende renta gikk ned. Nå har han bestemt seg for å betale seg ut for 290 000 kr, som han mener er alt for mye, men allikevel altså velger. I følge han opptrådte saksbehandlerne seg som selgere, fordi de hadde ikke advart han. Han kunne selvfølgelig ikke på egenhånd tenke seg til at renta kan gå ned i løpet av de ti årene han var bundet. Han ønsket også en advarsel om at 10 er for lenge, nå som han ser at det ikke var lønnsomt. Forøvrig har han en ingeniørjobb i oljebransjen, bor med en dame med jobb, og lånet var på 2,85 millioner. Det er altså ikke snakk om noen krise, for mannen som neppe hadde klaget om renta gikk opp i stedet. Sitat: Sandnes Sparebank, som innvilget lånene, anbefalte meg ikke noe, så det var opp til meg å velge. Det virker som om bankens saksbehandlere er mer selgere enn rådgivere. Endret 21. desember 2016 av knipsolini Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 21. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2016 Haha! Folk ass..... Mange som skrøyt av det samme med lånekasse lånet. Eg ler av de enda. Høyt. Rett i trynet på de... Når det er sagt. Å binde nå er genialt. Kan knapt tape noe. Men gidder ikke. Vil heller ha flexilån! Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 21. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2016 Å binde renta er greit om man er risikoavers, eller av andre grunner behøver en forutsigbar nedbetalingsplan. Man betaler naturligvis litt ekstra for kvitte seg med denne risikoen. Det kan selvfølgelig slå ut begge veier, men i utgangspunktet kan man forvente å betale mindre med flytende rente. Jeg har heldigvis ikke behov for å binde renta. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 21. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2016 Endelig er tiden her! Tiden for å spise, drikke, minne det vi har spist, drikke til vi ikke minnes noe, og så noe med Jesus, eller no sånt. Kristen kulturarv ruler når du ikke er kristen! 1 Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 21. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2016 (endret) http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kreftmedisin/pengene-stroemmer-inn-til-joerns-kreftmedisin/a/23878050/ Kreftsyk nordmann får ikke dekket dyr kreftbehandling (all mulig medlidenhet med mannen btw). Kommentarfeltet er unisont enige: dette er utlendingenes feil. Vi bruker for mye penger på asylsøkere og bistand. Hadde det ikke vært for dem så hadde Jørn fått dekket behandlingen. Et begrenset budsjett (selv i verdens rikeste land er det ikke uendelig) gjør at man må prioritere hvilken behandling man har råd til å gi. Kommentarfeltets løsning: et (norsk) menneskeliv kan man ikke sette en pris på. Gjør budsjettet uendelig. Senk gjerne drivstoffavgiftene og andre skatter samtidig. Endret 21. desember 2016 av knipsolini Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 21. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2016 Endelig er tiden her! Tiden for å spise, drikke, minne det vi har spist, drikke til vi ikke minnes noe, og så noe med Jesus, eller no sånt. Kristen kulturarv ruler når du ikke er kristen! 2 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 21. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2016 (endret) http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kreftmedisin/pengene-stroemmer-inn-til-joerns-kreftmedisin/a/23878050/ Kreftsyk nordmann får ikke dekket dyr kreftbehandling (all mulig medlidenhet med mannen btw). Kommentarfeltet er unisont enige: dette er utlendingenes feil. Vi bruker for mye penger på asylsøkere og bistand. Hadde det ikke vært for dem så hadde Jørn fått dekket behandlingen. Et begrenset budsjett (selv i verdens rikeste land er det ikke uendelig) gjør at man må prioritere hvilken behandling man har råd til å gi. Kommentarfeltets løsning: et (norsk) menneskeliv kan man ikke sette en pris på. Gjør budsjettet uendelig. Senk gjerne drivstoffavgiftene og andre skatter samtidig. Sykepleier Eline Holmøy på Aleris i Oslo though Endret 21. desember 2016 av Mr. President™ Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 23. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2016 Irriterende reklame dekker nederste del av en mobilnettside. Jeg trykker bort reklamen. Den ber meg om å velge hvorfor keg vil ha den bort. Jeg trykker på "Reklamen dekker innholdet". Resultatet? Reklamen erstattes av et banner som sier "annonsen er fjernet av Google", et banner som TAR LIKE MYE PLASS SOM SELVE REKLAMEN! Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 24. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2016 Har dette partiet noen med normale navn? https://www.nrk.no/norge/mdg-vil-stjele-klimavelgere-fra-storpartiene-1.13275271 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 24. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2016 Antagelig. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 24. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2016 (endret) Jeg kan bekrefte at planen om å kutte ned på kaloriene har gått til helvete, litt som forventet. Men har denne planen ført til at kaloriinntaket (les sukker/karbohydrater) har vært mindre enn det ellers ville ha vært? Sannsynligvis ikke Ga opp det da de begynte å gi gratis sjokolade, pepperkaker, kjeks, riskrem, kake og whatnot på jobben Jaja, har alltids januar Og god jul selvsagt Endret 24. desember 2016 av Mr. President™ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 24. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2016 God jul. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 24. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2016 Jeg kan bekrefte at planen om å kutte ned på kaloriene har gått til helvete, litt som forventet. Veide meg inn på 100kg for 2 dager siden da jula ikke hadde startet engang. Håper virkelig noe av det er muskler.' Ellers ønsker jeg i god tradisjon alle her inne en forferdelig jul! Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 24. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2016 Dårlig jul. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 26. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2016 Rogue One var fethet Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 26. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2016 Enda en Star Wars-film? Lenke til kommentar
""" Skrevet 27. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2016 (endret) En Star Wars-film i året i mange år fremover. Livet er herlig! Har allerede begynt å telle ned dagene til Episode VIII. Under et år! Rogue One var forresten helt briljant. Spoiler for Rogue One Endelig får vi se akkurat hvorfor Darth Vader er så forbanna frykta. For et monster! DEN scena er som tatt ut av en 80-talls slasherfilm, og den er lett en av de aller beste Star Wars-scenene til nå. Frysninger! Endret 27. desember 2016 av """ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå