Gå til innhold

Garderoben


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå som man kan bli bøtelagt på bussen for å ikke bruke belte mens man sitter, men mens det ikke finnes noen regler mot å stå, betyr det at man bare kan reise seg når kontrollørene kommer og stå uten å få bot?

 

Og greit nok det at man har vikeplikt for busser som skal ut av en holdeplass, men da kan de for helvete se å begynne og blinke før de er halvveis ute i veien!

Lenke til kommentar

Nå som man kan bli bøtelagt på bussen for å ikke bruke belte mens man sitter, men mens det ikke finnes noen regler mot å stå, betyr det at man bare kan reise seg når kontrollørene kommer og stå uten å få bot?

 

Og greit nok det at man har vikeplikt for busser som skal ut av en holdeplass, men da kan de for helvete se å begynne og blinke før de er halvveis ute i veien!

Det kommer an på om de er registrert med ståplasser eller ei.

 

Ja,enig.

Lenke til kommentar

Turbusser har ikke ståplasser normalt.

 

Busser med ståplasser er såkalte bybusser, som hovedsaklig skal kjøre i lavere fartsgrenser. Men når eg kjørte i Bergen var det veldig vanlig å kjøre på motorveien med full buss. Og da mener eg så full at folk måtte flytte seg for å kunne se sidespeilene. 

 

Fyller man en buss med antall sitteplasser og antall ståplasser blir det så fullt at det ikke er god nok sikt for sjåføren. Har kjørt busser med langt over 120 passasjerer ombord. Det er en del folk som ryker med hvis vi da bråstopper i 80km/t

Lenke til kommentar

Skjønner ikke plasseringen av de forskjellige programmene skal ha noe å si? Tror det bare er kolonner for å få plass til alle programmene på lista og ikke har noen sammenheng med skuffene?

 

E: aha

 

EDIT 2: litt funny greie: Skulle rense maskinen og leste at Eddik var veien å gå sammen med kokvask på 95 grader. Satte den i gang men etter 20 min kom jeg på at maskinen ikke var tom men full av klær. Håper de overlever

Endret av banansplitt™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...