Gå til innhold

Garderoben


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, tok den ikke selv!

 

Irriterer meg djevelsk over discover weekly! Får enormt med FINSK RAP der. Hva faen? Jeg sitter ikke hjemme å hører på finsk rap, ikke finskspråklig musikk i det hele og store! Ja, jeg hører på en del finske band - men de synger på engelsk!

 

Jeg syns Discover Weekly, per idag, er en ganske ubrukelig funksjon. Den gir meg stort sett sanger jeg allerede har hørt mange ganger og ofte sanger jeg allerede har i forskjellige spillelister. Har vel kanskje oppdaget 1-2 nye band i løpet av den tida funksjonen har vært en del av Spotify...

Lenke til kommentar

Haha, tok den ikke selv!

 

Irriterer meg djevelsk over discover weekly! Får enormt med FINSK RAP der. Hva faen? Jeg sitter ikke hjemme å hører på finsk rap, ikke finskspråklig musikk i det hele og store! Ja, jeg hører på en del finske band - men de synger på engelsk!

Samme her. Får en haug av finsk metal selv om jeg aldri har hørt på noe finsk musikk på Spotify så vidt jeg kan huske.

 

Det er langt mellom godbitene så jeg har derfor et litt elsk/hat forhold til Discover Weekly av den grunn. Jeg gidder ikke sifte i gjennom 2t med skrap-musikk for å finne èn bra sang. Koser meg heller med noe Electro Swing eller Chillhop som jeg finner på ymse spillelister på  Soundcloud/YouTube.

Lenke til kommentar

Ja, nå kommer jeg altså rett fra pubben. 

 

Jeg bor i Firenze og her er ca. 20-25% av turistene amerikanere. De fleste er helt ok. Men så har du noen, som er helt motbydelige. Jeg satt med en kompis og skulle se litt calcio di inglese i aften. Det kommer tre amerikanske kvinner og setter seg ned ved bordet vårt. Normalt sett har jeg nada problemas med det. Men de var høylytte og selvsentrerte som kun amerikanske jenter i 20-årene kan være. 

 

De forteller at de er fra California, jeg bestemmer meg derfor ganske kjapt for rett å slett late som om jeg ikke aner hva/hvor California er. De googler og herjer på for å forklare meg, men jeg er like clueless. På dette tidspunktet er det litt amper stemning, jeg vil bare se på kampen, de virker sure fordi jeg ikke aner noe om California. De prøver seg med Hollywood, Los Angeles, San Francisco, Arnold Schwarznegger osv. Nada. Til slutt går det opp et lys for meg og jeg kommer på at jeg kjenner til en amerikansk skuespiller. De har jo namedroppa folk i hele kveld. Joda, jeg drar frem mobilen og googler frem Steven van Zandt, Lilyhammer-karen, HAN har jo spilt i Norge!

 

Til slutt ender det med at de ser på meg som en slags retard og trekker seg litt unna. 

 

 

Anbefales på det varmeste å gjøre. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Haha, tok den ikke selv!

 

Irriterer meg djevelsk over discover weekly! Får enormt med FINSK RAP der. Hva faen? Jeg sitter ikke hjemme å hører på finsk rap, ikke finskspråklig musikk i det hele og store! Ja, jeg hører på en del finske band - men de synger på engelsk!

Så det er ikke bare meg.

En ting er språket, men jeg hører ikke på rap/hip hop i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg valgte Fjordkraft av fri vilje pga. en "skjult" avtale jeg fant på nettet, grei unnskyldning å gi de selgerne som maser så voldsomt.

 

Ei venninne jobbet forøvrig som selger av Fjordkraft for et eller annet firma, i 2 hele uker.

10 000 i grunnlønn, og da må du belage deg på å jobbe mer enn 37,5 time i uka.

De lover selvfølgelig gull og grønne skoger om man selger mange avtaler, derfor er nok veldig mange av disse selgerne også veldig påtrengende. 

Lenke til kommentar

Det er et telefonselgerfirma som har kontor/salgslokaler på andre siden av veien fra skolen. Der står det lina opp luksusbiler (dyre BMWer, Range Rovere, Mercedeser osv). Tydelig at det går an å tjene en del på det hvis man er flink til å lure folk.

Det er vel mest det at de får en god pris når de selger sjelen sin til djevelen.

Lenke til kommentar

Stemmer bra. Også skal man ikke glemme at det faktisk er mulig å lease ganske fete biler uten å være mangemillionær. Når det er sagt så har jeg jobbet mye med salg oppigjennom livet mitt (telefon, butikk, dør til dør) og har salgs alt mulig rart. På de best betalte jobbene (som regel dør til dør) møtte jeg mennesker som hadde netto litt over 1 mill inn (for 8 år siden) og det må jo sies å være greit. Men så brukte også disse folkene penger som en full sjømann.

Lenke til kommentar

Jeg søkte på en jobb, og ble ringt opp i dag for en liten screening før evt intervju. Et av spørsmålene jeg fikk var "stiller du kritiske spørsmål", og et annet var "er du strukturert og analytisk"? Type, det de har oppgitt under ønskede kvalifikasjoner. Det er så håpløst med sånne ja/nei spørsmål hvor det er ett tydelig korrekt svar. Og så blir det bare kleint å svare et kort ja, så da må man dra det ut i "ja det er viktig å stille kritiske spørsmål fordi bla bla".

 

De flinkeste vil be deg beskrive deg selv og stille oppfølgingsspørsmål, evt "vil du beskrive deg som fleksibel eller strukturert?", som på mange måter er to motstridende, men positive sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...