Gå til innhold

Garderoben


Latias

Anbefalte innlegg

(I det skeive politiske hjørnet)

 

Flyktningene får hjelp og støtte til alt de kan tenke seg, hjelp nordmenn bare kan drømme om!

 

Jeg mener, se bort fra sosialstøtte, bostøtte, helsetilbud, Lånekassen, utdanningstilbud, pensjonsordninger og trygdeordninger, hva hjelper staten norske nordmenn med? Ikke en døyt, nemlig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

(I det skeive politiske hjørnet)

 

Flyktningene får hjelp og støtte til alt de kan tenke seg, hjelp nordmenn bare kan drømme om!

 

Jeg mener, se bort fra sosialstøtte, bostøtte, helsetilbud, Lånekassen, utdanningstilbud, pensjonsordninger og trygdeordninger, hva hjelper staten norske nordmenn med? Ikke en døyt, nemlig!

Enkelte jeg har på FB har veldig sterke meninger om temaet, vanvittig mye morsomt de greier å vri fra seg, og det beste er at de ikke vett hvor morsomt det er selv  :tease:

Lenke til kommentar

Rundt 80000 norske barn lever under fattigdomsgrensen. Burde først og fremst få dette tallet ned før en krone går til å hjelpe flyktninger og sende penger ut av landet. Majoriteten av de som sitter i norske fengsel er vel ei nordmenn, men det er en annen diskusjon. Poenget er vel uten tvil at Norge burde hjelpe nordmenn før andre nasjoner får hjelp.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Flyktningene får ikke nok hjelp i Norge. Enten bør vi ikke hjelpe - eller så må vi hjelpe mer for bedre integrering. Rundt 30.000 kroner per voksne person i året er veldig lite, og systemet er preget av byråkratisk forsinkelse. Det er inhumant å la mennesker på flukt sove sin første natt i Norge på gata. 

 

Syrere er generelt velutdannede, gode i språk og har hatt relativt stor påvirkning av vestlig kultur. Det er ikke mangel på smarttelefoner og velstand disse menneskene flykter fra, det er islamister, drap, bomber og krig. Man kan egentlig sammenligne litt med Bosnierne som kom på nittitallet. En stor andel vil nok også vende tilbake hvis krigen tar slutt og infrastrukturen i landet kommer på plass igjen fort.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Nå sa ikke jeg at vi skulle bare gi barn som lever under fattigdomsgrensen penger, men heller at tallet bør ned. Det har økt de siste årene, og da må man anta at det gjøres for lite for nordmenn.

 

Det finnes flyktninger fra flere land enn bare Syria. Bare å se til mange av de som bor i Oslo. Ikke gidder de å lære seg norsk. Ikke gidder de å leve etter norske regler og normer. Ikke gidder de å arbeide og betale tilbake til samfunnet for godene det gir. De sniker på busser og trikk, slik at alle oss som betaler for at kollektivtrafikken skal gå rundt, ender opp med å betale enda mer. 

Jeg er derimot klar over at flyktninger fra Syria er vel oppgående og kvalifiserte til å gjøre en god innsats, men vi kan ikke ta inn flyktninger om vi ikke har jobber å tilby. Da går de rundt og krever dagpenger fra NAV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...