Corporal Jenkinson Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Var på vors på fredag, da ble det diskutert forskjellige matretter(fårikal inkludert), og jeg nevnte at sodd var noe av det beste jeg vet. Utrolig nok viste kun 2 av 12 stykk hva sodd var(alle er fra enten vest, øst eller sørlandet minus jeg som er fra Trønderlag). Ble sykt sjokkert. En skam at alle ikke spiser sodd minst 2-3 gang i året, enda verre er det tydeligvis ikke er noe man spiser sør for Røros).... Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Folk burde jo vite hva sodd er selv om man ikke spiser det, men nå er Oslo-folk generelt snødd inne. Overraskende hvor lite kulturelle folk som er født i Oslo er. Lenke til kommentar
blured Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 De gangene vi hadde sodd, spiste jeg heller brødmat. Kjøttbollene minner bare om muk... Lenke til kommentar
""" Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Ordentlig sodd er fryktelig godt, med skikkelige kjøttboller laget av okse, lam, melk og fløte(?). Selvføgelig ikke i nærheten av fårikål, men veldig godt lell så lenge det er laget ordentlig. Kun smakt det jeg anser for å være skikkelig sodd to ganger, dog. Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Inderøysoddet er magisk. Lenke til kommentar
blured Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Hehe, det som kanskje er problemet for østlendinger. Sodd forbindes typisk med billigmat fra bøtte, når det vel egentlig er skikkelig festmat. Er vel uansett ikke så mange som lager det fra bunnen av, da kjøttet tradisjonelt skal males 14 ganger, og kan ikke se for meg at så mange gidder å gjøre det i dag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Liker ikke sodd. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Nei, det er grusomt. Huskker det ikke så gærnt ut, men smaken speilet virkelig ikke utseendet. Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Faen som feiler dere egentlig Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Denne tråden ble for PG-13. Jeg kuttet nettopp opp noe ekstremt sterk chilli , og deretter ble jeg akutt pissetrengt. Resten er ikke egnet for Internett Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Regner med du klødde deg på øynene først. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Jeg har blitt sprayet med pepperspray og skutt med elpistol før , så ville heller ha valgt det (Fikk testet for noen år siden på en konferanse, spurte etter frivillige j Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Har en grusom uvane med å "glemme" meg når eg kutter chili, og er ALLTID oppe i/rundt øynene hver gang.. det er grusomt. Vasker deg på hendene 500 ganger og så pjåker du fingern i nesa og så er du 100% ufør. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Er egentlig ganske enkelt , men jeg glemmer det en gang i blant . Ta olivenolje på hendene , smør de godt inn og vask så godt av. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Hvorfor bruker du ikke bare såpe? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Ah, det har eg aldri hørt om eller prøvd. Da kan eg gnukke meg i øynene så mye eg vil! Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 (endret) Såpe har den helt fantastiske egenskapen av å kunne renne av med vann. e: eller har jeg misforstått noe? Snakker AllFather om å vaske seg med olivenolje? Endret 20. september 2015 av Mr. President™ Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Jaja, da ser det ut til at jeg kan få sparken i løpet av de neste dagene... Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 20. september 2015 Del Skrevet 20. september 2015 Jaja, da ser det ut til at jeg kan få sparken i løpet av de neste dagene... Grattis! Bare å få sendt inn NAV-skjemaet fort som fy nå, skru på TVen, len deg tilbake og nyt livet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå