Emils. Skrevet 14. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2015 (endret) Lønn burde vurderes ut fra innsats og kvalitet, ikke ut fra tittel på arbeidet. Om alle skal tjene likt så vil mange ubrukelig folk få for mye i lønn. F.eks. så burde ikke tidligere deltakere fra Paradise Hotell ha like mye som andre barnehage-ansatte i lønn. Endret 14. juni 2015 av Emils. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 14. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2015 Lik lønn for likt arbeid, enkelt og greit. Er man ubrukelig burde man få sparken. 1 Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 14. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2015 Irriterende når noen går inn en lavt lønnet jobb de ønsker, for så å klage over at lønnen er for lav. Alle tar lønn inn i betraktningen før man velger utdannelse og jobb, og om man prioriterer arbeidsglede så man da også akseptere at man ikke får i både pose og sekk. Jeg tenker da spesielt på "kjønnsdiskrimineringen" mot typiske kvinneyrker; skal kvinner få høyere lønn er de nødt til å velge yrker med høyere lønn. Ellers kan man være ærlige på at lønn ikke har størst betydning. Jeg skal helt ærlig innrømme at jeg valgte min studieretning i stor grad pga. lønn, samtidig som jeg selvfølgelig tror jeg kan trives greit. Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 14. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2015 Veldig enig i det der. Skal selv bli lærere på grunnskolen, og aksepterer at det ikke er der lønnsvinnerne er, fordi jeg håper å stortrives! Feriene kommer også godt med da... Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 14. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2015 Ikke innstill deg for kraftig på at du får like lange ferier i fremtiden, da Plutselig kommer en reform som gjør at lærere får like lang ferie som alle andre Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 14. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2015 (endret) Den lange ferien er ikke såå viktig for meg, det er mer et pluss "i tillegg." Har ingenting med valg av yrke å gjøre. Ang. debatten om de lange feriene, så er jeg for å beholde dagens system. Det er jo klart at de "lateste" lærerne som vil jobbe minst mulig, kommer veldig bra ut av det økonomisk. Men de som ønsker å gjøre en god jobb, så er det noe helt annet, og feriene blir i større grad "avspasering". Min far er rektor, og min mor vikarlærer, og når jeg ser på dem kontra de største slaskene av noen lærere på min videregående skole, så er det faktisk hårreisende store forskjeller. Det vil vel være slike forskjeller i alle yrker, men de blir nok enda større i læreryrket pga. feriene. Vi trenger lærere som ønsker å gjøre en god jobb, og ikke bare tjene mest mulig på minst mulig jobb. Det handler om lærernes verdier! Endret 14. juni 2015 av Noctua. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 14. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2015 Ikke innstill deg for kraftig på at du får like lange ferier i fremtiden, da Plutselig kommer en reform som gjør at lærere får like lang ferie som alle andre Tja, det spørs. Det vil rokke stort ved grunnlaget ved det å være lærer og 8-16 jobb dekker ikke alt arbeidet lærere gjør. Hva de skal gjøre på skolen på sommeren er jo også et godt spørsmål, det er jo ingen elever å jobbe med. Lærere tjener helt ok og burde absolutt få ha den ferien de har. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 15. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2015 Æææ sommerferie klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal gjøre. Sole meg i hagen? Stranda? Trene? Men da går jeg jo glipp av solen. Kan gå tur, men er det innafor å gå tur i baris? Besøke venner? Sommerferie er hardt. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 15. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2015 Du har glemt å vurdere å ikke gjøre en dritt og gi faen i alt og alle. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 15. juni 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. juni 2015 Æææ sommerferie klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal gjøre. Sole meg i hagen? Stranda? Trene? Men da går jeg jo glipp av solen. Så kjedelig å bo i en verden der solen og treningssentrene kun er oppe i 60 minutter om sommeren, og det attpåtil samtidig. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 15. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2015 å ikke gjøre en dritt og gi faen i alt og alle. Der har du meg og mine somrer. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 15. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2015 Jeg har vært lur nok til å skaffe meg sommerjobb som varer fra skoleslutt til skolestart. Rett etter tidenes verste semester. Går også rykter om at det blir overtid når medarbeidere tar ferie, det blir visstnok ikke noe særlig mindre arbeid når det er fellesferie i Norge. Fri i helgene da, jippi. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 15. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2015 (endret) Jurassic Park, Star Wars og Terminator er på kino, og presidentkampen står mellom Clinton og Bush. What year is it?! Endret 15. juni 2015 av Patrick123 Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 16. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2015 Patrick123s avatar? Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 16. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2015 Jupp, fant den på Fjesbok. Kanskje Patrick123 er vant til å ha edderkopper i badekaret? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 16. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2015 Haha. Har alltid lurt på hva den avataren hans skal være. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 16. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2015 (endret) Høyreklikker på bildet og søker på Google, får opp "стоп кадр" som er russisk og betyr "frys" Ble ikke særlig smartere. Endret 16. juni 2015 av Mr. President™ Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 17. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2015 Er det egentlig så veldig store forskjeller på svin- og storfekjøtt? Virker som det er enkelte som nekter å kjøpe kjøtt av svin, men skal på liv og død ha kjøtt av storfe. Prisen på storfe er også dyrere og er det virkelig vært å betale 10-20 kr ekstra per pakke med kjøttdeig for å få storfe? Ut fra Google fant jeg lite ut om hva som er hovedforskjellen... Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 17. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2015 Oh my god. I dag tidlig fant jeg ut hvordan det var for kvinner å gi fødsel. En kuruke av episke proporsjoner. Fylte hele skålen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå