Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 (endret) Danielzu.Hey hey. Jeg er i kurrant form. Endret 15. mai 2015 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Jeg har vel en del medstudenter her som bryr seg fint lite om det er helligdag eller en vanlig dag, chillern på skolen 24/7 ass. Jeg er sånn for tida. Satt på skolen på torsdag, skal på skolen idag og kanskje imorgen... Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 I morgen tar vi kollokviegruppe hjemme hos en med grill, så blir det en salig blanding av eksamenslesing og 17. mai-feiring. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 Kan det ikke vær så snill begynne å regne snart? Tar på meg finstasen saaakte i håp om at værgudene kan redde meg snart. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 17. mai og damer i bunad. Finnes det noe bedre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 Damer uten bunad. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Leste en god bok mens jeg lå i en hengekøye på terrassen. Slik tilbrakte jeg 17 mai. Helt perfekt dag. Lenke til kommentar
""" Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Jegmtilbragte dagen inne med film og fotball, før jeg og samboer dro på kino og koste oss der. Fett med Mad Max: Fury Road. Ballehard film. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Tydeligvis definerer noen utleiere "delvis møblert" som "jeg tror det ligger en rusten gaffel her et sted". Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Hvis utleier skulle motta klage på at støynivået fra leietager (deg?) er høyt om kvelden så kan du svare med at det ikke var spesifisert noen maksimum desibel-nivå i kontrakten. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 3 down, 2 to go. To eksamener igjen og så ferie. Skal bli digg. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Hva er det du har eksamen i? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Idag hadde jeg Statistikk.. Skal ha Mikroøkonomi og Organisasjon og ledelse. Hvordan det? Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Bare lurte. Har ennå ikke bestemt meg hva jeg skal gå for. Har en del fag på prioriteringslista. Er det veldig tunge fag? Var du veldig interessert i økonomi da du søkte? Hva med nå? Hva tenker du om å jobbe med det i 40 år? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Aha. Jeg kan jo prøve å svare litt. Tunge fag: Tja. Det kommer vel litt an på utgangspunktet og hva du selv er glad i. Jeg har hatt realfag på VGS og tar matten lett (den er ca. på nivå med S2/R1). Andre syns det er et tungt fag, og det var ca 20% som strøyk (såvidt jeg husker). Regnskapsfagene er ikke direkte tunge, men det er mye å lære seg. Ikke spesielt vanskelig, da. Jeg syns "lesefagene" er tunge. Jeg har aldri vært spesielt glad i lesefag, heller, riktignok. Interesse: Tja. Hadde jobba med regnskap (og jobber enda) i en nettbutikk i 3 år da jeg starta. Skal sies at økonomi-utdanning og det å jobbe som ufaglært regnskapsfører er to helt forskjellige ting. Jeg syns mye av det vi lærer er spennende, kanskje særlig de samfunnsøkonomiske fagene jeg har (mikro- og makroøkonomi). Har vel ikke det voldsomme interessen for ledelses- og organisasjonsteori. Markedsføring har jeg hatt ett fag, det er i grunnen ganske morsomt. Har fått litt mer interesse og forståelse for økonomi etter ett år, men jeg er ikke den som sitter og leser Dagens Næringsliv og Finansavisen enda, nei. Akkurat det med å jobbe med det i 40+ år har jeg ingen problemer med. Økonomer er poteter og kan jobbe stort sett overalt. Kommuner, banker, privat næringsliv, store bedrifter, små bedrifter osv. De fleste voksne nå ser for seg at de kommer til å ha minst 4-5 jobber (husker jeg leste noe statistikk på det) i løpet av sin yrkesaktive karriere, i motsetning til foreldre- og/eller besteforeldregenerasjonen vår, der stort sett alle hadde samme jobb hele livet. 1 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Hvis utleier skulle motta klage på at støynivået fra leietager (deg?) er høyt om kvelden så kan du svare med at det ikke var spesifisert noen maksimum desibel-nivå i kontrakten. Helt seriøst, dersom jeg leide ut og spesifiserte et mininumsnivå av støy, hadde det vært lovlig? Altså, kunne jeg da forlangt at leietakeren hadde holdt et minimumsnivå eller blir det for 'far out'? Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Godt spørsmål, men jeg tviler på at det ville vært gyldig i Norge ettersom kontrakten kan bli forkastet hvis den er "urimelig". I andre land derimot så er det mulig. Det kan jo uansett være en grunn til å sette et minimumsnivå. Kanskje det følger med et dyr i leiligheten som ikke liker at det er veldig stille? Kanskje det er flere leietagere og en av dem har fobi mot stillhet og vedkommende har blitt enig med utleier om minimumsnivå for andre fremtidige leietagere? Lenke til kommentar
blured Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Tviler på at en kontrakt som spesifiserte et gitt dB nivå leietakeren måtte holde seg under, ville vært lovlig nei... Leietaker må kunne bruke vaskemaskin/kjøkkenmaskiner, ha venner på besøk, pule, gå i sin egen leilighet og høre litt på musikk (dvs - normal bruk av eget hjem). Men mellom klokken 23-07 ish så tror jeg man kan være ganske streng/kjip som utleier med tanke på hva man aksepterer (selv om en antakelig ikke kan spesifisere noe her heller). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå