Gå til innhold

Garderoben


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En av NRKs viktigste funksjoner i samfunnet er å tøye grensene for hva som er greit i det offentlige rom. Det være seg i debatter, dokumentarer eller gjennom satirisk humor. Et godt eksempel er jo Trekant for ikke mange år siden. Rart å tenke på nå at det provoserte så utrolig mange da.

Jeg tror en ny sesong av Trekant ville gitt rimelig mange provoserte henvendelser til Marienlyst.
Lenke til kommentar

Nå spørs det hvilke elementer ved filmen du likte, men Unforgiven, Tombstone, The Proposition, Open Range er nyere (type 1990-nå) westernfilmer, siden jeg antar at du først og fremst er ute etter moderne westernfilmer. Og alle disse er veldig bra. Unforgiven, Tombstone og Open Range burde falle godt i smak. I tillegg kan jeg glatt anbefale den orginale 3:10 to Yuma som er en overlegen film på absolutt alle måter bortsett fra foto og lyd. Ren magi!

 

Slenger med The Good, the Bad, the Weird og No Country for Old Men au, for begge er hinsides kanon. Langt i fra tradisjonell western og 3:10 to Yuma, dog. Men begge er reint gull, og jeg er spesielt fan av den The Good, the Bad, the Ugly.

 

Men skal man se western så kjører man først og fremst på med de klassiske filmene om man ikke har sett de. A Fistful of Dollars, For a Few Dollars More, The Good, the Bad and the Ugly, Django, The Magnificent Seven, Once Upon a Time in the West, Duck, You Sucker, Rio Bravo, The Great Silence, High Noon osv. Mmmmmm!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...