Gå til innhold

Garderoben


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kollektiv i Oslo er billig og bra. Ta til takke med det og nyt valgmulighetene man får.

 

Betaler like mye i måneden i Tromsø som i Oslo, og her går det kun buss. Ikke hvert tiende minutt som i Oslo heller, rundt 2-4 avganger i timen på de største rutene.

Lenke til kommentar

Jeg snylter faktisk ikke. Tar tbanen og har ungdomsmånedskort ;)

Var dog en periode for en stund siden jeg ikke kjøpte i det hele tatt. Sparte vel rundt 2000-3000kr.

 

Ikke mange dager siden det jævla signalsystemet fra det 20. århundret sviktet. Ble forsinket i over en halv time. Er i slike stunder man tenker at man ikke får det man betaler for.

 

Jeg tror tråden du leter etter er her; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1374815

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kollektiv i Oslo er billig og bra. Ta til takke med det og nyt valgmulighetene man får.

 

Betaler like mye i måneden i Tromsø som i Oslo, og her går det kun buss. Ikke hvert tiende minutt som i Oslo heller, rundt 2-4 avganger i timen på de største rutene.

Er ikke så aller verst nei, men kan være et rent helvete i rushtiden. Synes uansett at de i det minste kunne ordne på problemer som har eksistert i mange år.

Lenke til kommentar

 

Jeg snylter faktisk ikke. Tar tbanen og har ungdomsmånedskort ;)

Var dog en periode for en stund siden jeg ikke kjøpte i det hele tatt. Sparte vel rundt 2000-3000kr.

 

Ikke mange dager siden det jævla signalsystemet fra det 20. århundret sviktet. Ble forsinket i over en halv time. Er i slike stunder man tenker at man ikke får det man betaler for.

 

Jeg tror tråden du leter etter er her; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1374815

 

Nei det er ikke et så stort problem som sult og krig bl.a. Men det betyr ikke på noen som helst måte at det ikke er lov til å være misfornøyd med noe. Det er faktisk ikke første gang det er noe trøbbel med tbanen. Det har vært sånn i mange år nå og når de fortsetter å øke prisene uten å gjøre noe med det så blir det irriterende i lengden. Spesielt når man har ting man skulle ha gjort.

 

Du må være en hyggelig person å bo med. Kan jo faktisk bruke badet i en time hvis man vil uten at du klager. Går vel fint med å bruke opp varmtvannet også? Du vet, siden du overlever. Ikke hver dag man kommer over slike folk :)

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

 

 

Kollektiv i Oslo er billig og bra. Ta til takke med det og nyt valgmulighetene man får.

 

Betaler like mye i måneden i Tromsø som i Oslo, og her går det kun buss. Ikke hvert tiende minutt som i Oslo heller, rundt 2-4 avganger i timen på de største rutene.

Er ikke så aller verst nei, men kan være et rent helvete i rushtiden. Synes uansett at de i det minste kunne ordne på problemer som har eksistert i mange år.

Har du tenkt over at om flere løste billetter hadde de hatt mer penger i kassa til å fikse slikt? Og gjerne flere avganger i rushtiden fordi de visste hvor mange som reiste?

Lenke til kommentar

 

Tips til de som bor i oslo og klager på kollektivtransporten.

 

Ikke flytt til noen av de andre norske "byene"....

Tja. Her i Trondheim er kollektivt upåklagelig. 

 

 

Vel. Man skal ikke bo langt utenfor byen før det plutselig bare er èn rute som stopper i nærheten og bare går en gang i halvtimen/timen.

Lenke til kommentar

@Sexylubb1 Slikt koster nok ikke flere hundre millioner. Er sikkert flere årsaker til at de ikke har oppgradert, men de holder jo på med utrolig mye dyrere prosjekter. Utviding blant annet (Holder vel på med å bygge ut tunnel til å åpne en stasjon på Løren). Det gir nok bedre kapasitet, men jeg vil tro at det er mer omfattende enn en oppgradering av signalsystemet.

 

Vel jeg betaler jo min del :) så jeg kan jo ikke gjøre så mye med at det er noen få prosent som ikke gjør det. Tviler også på at de hadde startet noen oppgradering hvis 0% ble tatt i billettkontroll den neste måneden. Å bedre kapasiteten holder de jo på med (Lørenbanen), men jeg mente at rushtiden kan være et helvete her i Oslo siden det er så mange folk her iforhold til andre byer.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Bor et lite stykke utenfor trondheim, men jeg har ingen problemer med den kollektive transporten. Etter 10-11 eller noe sånt går bussen kun to ganger i timen, men det har jeg overhodet ingen problemer med. Funker fint. Er en 20 minutters gåtur til E6 hvor jeg kan hoppe på bussen nå og da, og en 30 minutters gåtur til sentrum hvis jeg vil kjøre tog. Null stress. Bussen her er for det meste relativt presis au.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...